سرور Rack mount یا قفسه ای

30 فروردين 1396      0 دیدگاه

رک سرور -Rack Server-Rack Mount-سرور قفسه ای-سرور

طراحی  Rack mount سرور ها بگونه ای است که از فضای موجود شما می توانید بهترین استفاده را بکنید.در هر قفسه می تواند چندین سرور قرار بگیرد.این نوع از سرورها تقریبا در هر شرکت با هر اندازه ای  قابل استفاده است.در شرکت و یا سازمانهای کوچک می توان از رک های کوچک استفاده کرد که بصورت افقی بر روی دیوار نصب میشوند و در شرکت های بزرگتر از قفسه  حجیم تری که بصورت ایستاده بر روی زمین قرار می گیرند استفاده می شود.در این سرورها اسلات درایور هایی تعبیه شده که بستگی به سایزی که  رک دارد بصورت عمودی زیر هم قرار میگیرند.از جمله مزایای رک سرور ها میتوان سهولت دسترسی برای نصب و یا تعویض قطعات افزایش جریان هوا استفاده بهینه از فضا نام برد.

رک ها معمولا با اندازه های 1U,2U,3U,4U و... شناخته میشوند.به این معنی که هر سرور که در یک یونیت قرار میگیرد 1U نامیده می شود و بستگی به سایز قفسه که چند سرور در آن قرار میگرند تعداد U ها افزایش می یابند.

مزایای رک سرور ها :

-سهولت دسترسی برای نصب و یا تعویض تجهیزات 

-افزایش جریان هوا

-مصرف برق پایین تر به علت استفاده بهینه از فضای موجود

-مدیریت بهینه کابلها متصل به سرور ها

تجهیزات رک:

-چرخ:رک های ایستاده از چهر چرخ برای حرکت و انتقال استفاده می کنند

-نگهدارنده مودم:یک درایور که برای تعبیه مودم در رک مورد استفاده قرار میگیرد.برای استفاده بهینه از فضای داخل رک این نگهدارنده ساخته شده است.

-درایور های کشویی:تمامی قطعات و تجهیزان در یک رک قرار میگیرند در این قفسه های سینی شکل قرار میگیرند.

-کابل ها:در قسمت افقی رک مجرایی برای عبور داد کابل ها تعبیه شده است که این باعث میشود مدریت و محل قرار گیری کابل از نظم مناسبی برخوردار باشند.

-فن:هر رک میتواند از 2 الی 8 فن اصلی برای خنک نگه داشتن تجهیزات استفاده میکنند.و بر حسب نیاز میتوان این تعداد را افزایش داد

جعبه توزیع AC:در هر رک از یک منبع توزیع AC برای تجهیزات استفاده می شود و در نهایت تنها کابلی که از رک خارج می شود کابل منبع AC می باشد. همچنین هر منبع شامل ۵ الی ۱۵ سوکت می باشد.


به اشتراک بگذارید :

منبع:شرکت آداک فن آوری ماینا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com