سرورهای ایستاده TOWER

29 فروردين 1396      0 دیدگاه

سرورهای برجکی Tower server

شکل ظاهری سرور های ایستاده یا Tower دقیقا شبیه به کیس کامپیوترهای رورمیزی هستند .ولی باید به این موضوع توجه داشت که  از لحاظ قیمت و کارایی تفاوت چشم گیری با هم دارند.قطعات جانبی سرور های ایستاده را میتوان در حین سروریس دهی این نوع سرورهای جایگزین کرد که از جمله این قطعات می توان به فن های خنک کننده یا هارد دیسک ها و ... اشاره کرد .که این در مورد کامپیوترهای رومیزی صادق نیست.

از سرورهای ایستاده معمولا در سازمانها یا شرکت های کوچک و متوسط استفاده میشود. و بصورت ستونی بر روی زمین یا درون یک رک قرار میگیرند و استفاده میشوند.سازمانهای بزرگ معمولا از سرورهای ایستاده به علت فضای زیاد و صدای زیادی که تولید میکنند استفاده نمی کنند.و از جمله نکات منفی این سرور ها میتوان به عدم مدیریت درست کابلهای متصل یه این سرورها را نام برد.از جمله شرکت های معروف تولید کننده  سرور های ایستاده را می توان شرکت HP نام برد.

مزایا سرور های ایستاده

-خنک نگه داشتن این سرور ها بدیلیل تراکم نسبتا کم به راحتی انجام میشود.

-انعطاف پذیری بالا بدلیل اینکه تعداد نامحدودی از این نوع سرور های را میتوان به شبکه خود اضافه کنید.

-برای سازمان های کوچک و متوسط که از مشکل فضا رنج میبرند سرور های ایستاده  بسیار کارآمد هستند.بدلیل اینکه شما نیازی ندارید اتاق داده  مختص به سرور برای شبکه کردن شرکت اختصاص دهید.

معایب سرور های ایستاده

-مجموعه سرور های ایستاده مورد نیاز  بسیار  سنگین تر و حجیم تر از معادل سرورهای تیغه یا رک سرور ها هستند.

-مدریت کابل های این نوع سرورهای سخت و پیچیده است 

-اگر از چندین سرور ایستاده در یک مکان واحد استفاده شود صدای زیادی تولید می کنند به علت اینکه هر سرور ستونی از یک فن مختص به خود استفاده میکند.

 


به اشتراک بگذارید :

منبع:آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com