بستن

پشتیبانی آنلاین

همکاران ما آماده راهنمایی و پشتیبانی شما هستند

  • HP (اچ پی)
  • Cisco (سیسکو)
  • Trustport (تراست پورت)
  • cyberoam (سایبروم)
  • QNAP (کیونپ)
  • پشتیبانی سایت
بستن

پشتبیانی تلفنی

اطلاعات خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم

انتخاب بخش
نام و نام خانوادگی
نام شرکت
شماره تماس
پیام شما

بستن

عضویت در سایت

 
جنسیت مرد زن
نام
نام خانوادگی
ایمیل
شماره موبایل
کلمه عبور
تکرار کلمه عبور
کد امنیتی
 
 
بستن

خبرنامه

مشترک خبرنامه «آداک فناوری مانیا» شوید

نام
نام خانوادگی
ایمیل

بستن

جستجو

در اخبار، محصولات و دانش نامه ها جستجو کنید

رایانش ابریاین روزها بازار رایانش ابری داغ است و بسیاری از دیتاسنتر ها نیز به این سمت و سو حرکت کرده اند، در این میان شرکت هیولت پاکارد نیز از این قافله عقب نمانده است.

شرکت اچ پی 10 می 2015 اعلام کرد در حال ساخت یک خانواده جدید از سرورها می باشد که به طور خاص برای تأمین کنندگان خدمات ابری بهینه شده است.

این خبر نشان دهنده فصل جدیدی از همکاری ها بین اچ پی و یکی از شرکای تجاری اش یعنی شرکت فاکس کان است. فاکس کان که سال گذشته اعلام کرده بود سرورهای بهینه شده برای محیط ابری ساخته است، امروز و برای خط تولید جدید اچ پی - Cloudline - در کانون توجه قرار گرفته است. این مسئله توسط خود اچ پی نیز اذعان شده است ، چنان که اچ پی در رزومه نسل جدید سرورهای خود اعلان کرد: «چند دهه است که فاکس کان با ما همکاری داشته است، اما در خط تولید سرور ابری اچ پی همکاری با فاکس کان به اوج خود رسیده است، با همکاری فاکس کان و با رهبری اچ پی و خدمات و پشتیبانی ما، امکان ارائه یک پلت فرم در کلاس جهانی آماده شده است».  اچ پی همچنین به این نکته اشاره کرده است که خط تولید سرورهای ابری اش دارای تنوع محصولی خواهد بود.

hp-foxconn

سرورهای ویژه ابری برای محیط های بیش از حد بزرگ و با هزاران سرور، طراحی می شوند. به گفته اچ پی این سیستم ها استانداردهای اصلی را حفظ می کنند و با مقیاس ها و استانداردهای رک ساخته می شوند. در این رده ممکن است عملکردهایی مثل خنک سازی (Cooling) و منبع تغذیه (Power) که سابقاً در داخل سرور تعبیه می شده است را در سطح رک شاهد باشیم.

همچنین استفاده اچ پی از رابط مدیریت پلتفرم هوشمند (Intelligent Platform Management Interface) یا به اختصار IPMI شرایط مدیریت یکپارچه سخت افزار را در محیط های ابری فراهم کرده است.

 

آقای ریچارد فیچرا که یک آنالیزور در موسسه آماری Forrester می باشد، معتقد است شراکت اچ پی با کارخانه فاکس کان فرصت مناسبی را برای تأمین کنندگان کم قدرت در بازار پدید آورده است، اما اچ پی نیز از این مشارکت سود می برد و می تواند به تعداد سرویس های خود اضافه کند.

وی افزود: «تأمین کنندگان ابری قدرت ارائه سرویس های خود را با هزینه تمام شده گران قیمت ندارند .آنها نیاز دارند که یک برابری بین سخت افزار و سرویس خود ایجاد کنند و نمی تواند هزینه های نجومی برای سخت افزار بکنند.»

سرویس های ابری همچنین خواست بسیاری از کلاینت ها نیز می باشد، نمونه ای از آنها شرکت های سرویس های مالی می باشند که اصولاً این روزها قسمت مهمی از فعالیت شرکت شان بر روی محیط های ابری می باشد. آقای فیچرا در تحلیل خود اعلام کرد که «من فکر میکنم یک سازگاری بسیار هوشمند توسط hp برای تغییر بار در صنعت سرور آغاز شده است»، حرکتی که چند روز قبل به صورت رسمی توسط اچ پی اعلان گردید.

cl71001-hp-100572496-primary.idge

 

اچ پی اعلام کرد عرضه این سیستم ها از انتهای ماه می آغاز می شود، سیستم ها از پردازنده Intel Xeion E5 V3 بهره می برند و در پنج نوع پیکربندی عرضه می شوند. در حال حاضر مدل های موجود این خط تولید شامل سه سرور زیر می باشد:

 

•  HP Cloudline CL1100 Server

•  HP Cloudline CL2100 Server

•  HP Cloudline CL2200 Server

 hp-cloud-servers

 

  

و اما اگر شما یک کارشناس سرویس ابری هستید، در ادامه با ما همراه باشید:

 

- سرورهای ابری اچ پی ساخته شده برای ارائه دهندگان سرویس های ابری

 اچ پی خوب می داند چطور تأمین کنندگان سرویس های ابری را کمک کند تا رشد کنند، شاید آنها منتظر سرورهای ابری hp بودند تا به خواسته های زیر دست پیدا کنند:

 

- کاهش هزینه: طراحی بهینه زیر ساخت این رده از سرورها منجر به کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش مصرف فضا می شود و در ضمن قابلیت اتوماسیون نرم افزارها را افزایش می دهد. اچ پی در تولید این رده از سروها به طور خاص به هزینه فکر کرده است و به طور قابل توجهی آن را کاهش داده است، زیرا به خوبی می دانسته است که دیتاسنترهای ابری دارای خاصیت رشد همیشگی هستند و باید به تأمین کنندگان سرویس در این زمینه کمک کند. بدون شک تولید سروهای گران قیمت در این زمینه به صرفه نیست.

- قابلیت رشد: راحتی افزایش تجهیزات این امکان را فراهم می کند تا شما به راحتی به افزایش کاربران خود و در نهایت رشد بازارتان فکر کنید.

- انعطاف پذیری در لحظه: چیزی که به شما این امکان را می دهد در صورت تقاضای کاربر نهایی در لحظه و بدون توقف سرویس امکاناتی را به سیستم اضافه کنید.

اندازه بی نهایت: از خصوصیات دیتاسنترهای ابری رشد سریع آنهاست، اچ پی می داند که تأمین کنندگان باید بر اساس تقاضای کاربران افزایش حجم در دیتاسنتر خود داشته باشند. این مسئله در تولید سرورهای ابری hp لحاظ شده است. توجه داشته باشید که افزایش اندازه فقط به این معنی نیست که یک یا چند سرور به رک خود اضافه کنید. این مسئله نیاز به مهندسی دقیقی دارد، توجه داشته باشید که این سرورها با هم ارتباط دارند و نیاز به مدیریت یکپارچه دارند و بسیاری از مسائل فنی و مهندسی شبکه و سخت افزار در آن دخیل می باشد.

- در نظر گرفتن فضا: استفاده از سرورهای با اندازه بزرگ در دیتاسنترهای ابری کار عاقلانه ای نیست، اچ پی نیز این مسئله را به خوبی درک کرده است، برای همین منظور در تولید خط سرورهای ابری خود، معیار فضا را 1Unit و نهایتا 2Unit (با امکانات فوق العاده) در نظر گرفته است.

 hp-cloud-line

 

در نهایت باید گفت که قدیمی ترین شرکت دره سیلیکون باز هم خود را با سرعت فزاینده تکنولوژی هماهنگ کرده است و این بار این هماهنگی بیشتر به سود کاربران حرفه ای اینترنت می باشد.

 

 

حمیدرضا عباسی / آداک فن آوری مانیا

منابع: سایت کمپانی اچ پی و computerworld.com

 

کلمات کلیدی:

    یک دیدگاه ارسال کنید

نام شما  
ایمیل شما  
متن دیدگاه: