بستن

پشتیبانی آنلاین

همکاران ما آماده راهنمایی و پشتیبانی شما هستند

  • HP (اچ پی)
  • Cisco (سیسکو)
  • Trustport (تراست پورت)
  • cyberoam (سایبروم)
  • QNAP (کیونپ)
  • پشتیبانی سایت
بستن

پشتبیانی تلفنی

اطلاعات خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم

انتخاب بخش
نام و نام خانوادگی
نام شرکت
شماره تماس
پیام شما

بستن

عضویت در سایت

 
جنسیت مرد زن
نام
نام خانوادگی
ایمیل
شماره موبایل
کلمه عبور
تکرار کلمه عبور
کد امنیتی
 
 
بستن

خبرنامه

مشترک خبرنامه «آداک فناوری مانیا» شوید

نام
نام خانوادگی
ایمیل

بستن

جستجو

در اخبار، محصولات و دانش نامه ها جستجو کنید

Our Customers

مشتریان ما

وزارت نیرو

وزارت نیرو

لایحه قانون تاسیس وزارت آب وبرق مصوب بیست و ششم اسفند ۱۳۴۲ در واقع نقطه پایانی به تمامی سرگردان‌هایی بود که هم مصرف کنندگان آب و برق داشتند و هم شرکت‌هایی که دراین زمینه فعالیت می‌کردند.

وزارت آب وبرق از سازمان آب تهران، بنگاه برق تهران، بنگاه مستقل آبیاری، اداره کل لوله کشی آب تهران، آب و برق خوزستان، آب و برق کرج و اداره حفاظت از تاسیسات سدهای لار و لتیان ویا سایرسازمان‌های دولتی که برای احداث و بهره‌برداری از سدها و منابع آب وبرق کشور به وجود آمده بودند؛ تشکیل شد. به این وسیله هم مصرف کنندگان آب و برق و هم شرکتها و سازمانهای متولی این دو صنعت صاحب یک وزارت خانه با شرح وظایف مشخص شدند.

قانون تاسیس وزارت نیرو در بیست و هشتم بهمن ۱۳۵۳ به تصویب رسید که هدف آن حداکثر استفاده ازمنابع انرژی و آب کشور و همچنین تهیه و تامین انرژی و آب برای انواع مصارف عمومی شهروندان عنوان شد.

با تاسیس وزارت نیرو تمامی اختیارات وزارت آب و برق به وزارت نیرو منتقل شد و حتی بر اساس ماده ۹ این قانون سازمان انرژی اتمی ایران از سازمانهای زیرمجموعه وزارت نیرو محسوب شد و در اصلاح ماده ۱ قانون وزارت نیرو در بیستم اردیبهشت ۱۳۵۷، احداث، تکمیل و بهره‌برداری از نیروگاههای اتمی نیز از وظایف اصلی وزارت نیرو تلقی شد. براساس ماده ۸ این قانون شرکت ملی نفت ایران نیز موظف شد که برنامه‌های تولید، پالایش و توزیع نفت و گاز را دراختیار وزارت نیرو قرار دهد. هرچند پس از پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به توسعه و ضرورت استفاده گسترده ازانرژی اتمی، «سازمان انرژی اتمی» مستقل و از وزارت نیرو منفک شد.

 

رضایت نامه اخذ شده از وزارت نیرو

وزارت نیرو