بستن

پشتیبانی آنلاین

همکاران ما آماده راهنمایی و پشتیبانی شما هستند

  • HP (اچ پی)
  • Cisco (سیسکو)
  • Trustport (تراست پورت)
  • cyberoam (سایبروم)
  • QNAP (کیونپ)
  • پشتیبانی سایت
بستن

پشتبیانی تلفنی

اطلاعات خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم

انتخاب بخش
نام و نام خانوادگی
نام شرکت
شماره تماس
پیام شما

بستن

عضویت در سایت

 
جنسیت مرد زن
نام
نام خانوادگی
ایمیل
شماره موبایل
کلمه عبور
تکرار کلمه عبور
کد امنیتی
 
 
بستن

خبرنامه

مشترک خبرنامه «آداک فناوری مانیا» شوید

نام
نام خانوادگی
ایمیل

بستن

جستجو

در اخبار، محصولات و دانش نامه ها جستجو کنید

Picture

پورت های ILO

کارایی پورت ILO چیست؟ و نحوه استفاده از آن را توضیح بدین؟ ممنون

12 آذر 1393
پرسش توسط: عسل
پرسیده شده در: Server
Picture

باسلام


پورت ILO یکی از قدیمیترین تکنولوژی های کمپانی HP می باشد. یک چیپ بسیار پیشرفته برروی بورد اصلی سرورها قرار گرفته که کار مدیریت و بررسی عملکرد کلیه قطعات را انجام می دهد. برای مثال کلیه سنسورهای دمایی برروی سرور را به صورت آنلاین بررسی می کند و بر طبق میزان بالا رفتن دما ، دور چرخش فن های سرور را کنترل می کند.


از این پورت می توان بوسیله اتصال یک کابل شبکه به آن استفاده نمود. این پورت به صورت پیش فرض DHCP فعال دارد و به محض زدن کابل شبکه به آن IP میگیرد.همچنین هنگام بوت شدن سرور می توان با استفاده از کنسول اصلی ILO تنظیمات شبکه ای آن را تغییر داد. البته لازم به ذکر است ، نرم افزاری برروی ویندوز نصب می شود که می توان از طریق آن نیز این پورت را کانفیگ نمود.


برای استفاده از نرم افزار ILO بایستی IP مورد نظر را در یک اکسپلورر وارد کنید. هنگام ورود نام کاربری و رمز باید وارد کنید. اطلاعات مربوط به نام کاربری و رمز عبور برروی یک برچسب درج گردیده که یا برروی بدنه سرور چسبیده است یا بوسیله یک کارت مقوایی به پشت سرور آویزان است.


از جمله کارایی های دیگر این پورت ، به روز رسانی FIRMWARE و BIOS سرور نیز می باشد.


قابلیت دیگری که این پورت به شما می دهد این است که گزینه ی REMOTE  در منوی آن وجود دارد که بوسیله آن می توانید سرور خود را در هر لحظه ایی که قرار دارد ببینید و به آن دسترسی کامل داشته باشید.حتی در زمان بوت شدن. البته لازم به ذکر است این قابلیت فقط با داشتن لایسنس برای شما فعال خواد شد و شما می توانید لایسنس مورد نظر را از شرکت تهیه نمایید.


بدون لایسنس فقط می توان گزارش کلی از وضعیت سخت افزاری سرور خود داشته باشید و اطلاعات مربوط به خطاهای سخت افزاری را نیز بررسی نمایید.


باتشکر

12 آذر 1393
پاسخ توسط: علی فراهانی

ارسال یک پاسخ جدید در این زمینه:

نام شما
ایمیل شما