زمان خداحافظی با برند یاهو و مدیرعامل این شرکت فرا رسید

22 دي 1395      0 دیدگاه

شرکت آداک فن آوری مانیا-اخبار اطلاعات و فن آوری

یاهو پس از آن‌که شروع موفقی داشت و به یکی از محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان پست الکترونیک و جستجوی تحت وب تبدیل شد و شبکه تبلیغاتی آن بسیار سودآور بود، به مرور زمان به دوران افول خود وارد شد. به طوری‌که در بسیاری از زمینه‌ها از رقبای خود عقب افتاد. عده‌ای از کارشناسان بر این باور هستند که ضعف در شیوه‌های مدیریتی این شرکت باعث به وجود آمدن سلسله مشکلاتی شد که امروزه یاهو با آن‌ها دست به گریبان است. به طوری که اکنون باید با این نام بزرگ خداحافظی کنیم و به عصر جدید که این شرکت با نام آلتابا آغاز خواهد کرد سلام گوییم.
به نظر می‌رسد به پایان عصر یاهو نزدیک شده‌ایم. یاهویی که بسیاری از ما آن‌را می‌شناختیم این روزها به موجودیت دیگری تبدیل شده است. در حالی که از مدت‌ها قبل از این موضوع اطلاع داشتیم که این شرکت ارزشمند به رقم 4.8 میلیارد دلار به ورایزن فروخته شده است، اما امروز این شرکت بیانه‌ای صادر کرد و اعلام کرد که به آلتابا تغییر نام خواهد داد. به نظر می‌رسد این نام از ترکیب دو واژه ساخته شده است. رویکردی که در دهه 90 میلادی بسیار مرسوم بود و شرکت‌ها از ترکیب نام‌ها با یکدیگر استفاده می‌کردند. در مورد آلتابا به نظر می‌رسد این ترکیب بی شباهت به دو واژه آلتاویستا و علی‌بابا (Altavista + Alibaba=Altaba) نیست. ورایزن در حالی یاهو را تصاحب می‌کند که در سال گذشته میلادی مجموعه AOL را به ارزش 4.4 میلیارد دلار خریداری کرده بود. در صورت نهایی شدن این خرید هسته اصلی شرکت یاهو در اختیار ورایزن قرار خواهد گرفت و بخش دیگری از این شرکت که سهام آن از قبل در اختیار شرکت علی‌بابا قرار داشته با نام آلتابا به کار خود ادامه خواهد داد. پس از نهایی شدن فرآیند نقل و انتقال، پنج تن از اعضا هییت مدیره یاهو منجمله مدیرعامل این شرکت ماریسا مایر از این شرکت خواهند رفت و هییت مدیره آن از 10 نفر به 5 نفر تقلیل پیدا خواهد کرد.

نهایی شدن این قرار داد به شرکت ورایزن اجازه می‌دهد به زیرساخت‌های این شرکت همچون پست الکترونیک، برنامه‌های کاربردی یاهو، سایت‌ها و تمامی زیرساخت‌های متعلق به شبکه تبلیغاتی یاهو دسترسی داشته باشد. این قرارداد در شرایطی بسته شده و تقریبا نهایی شده است که یاهو در چند وقت اخیر با چالش‌های متعددی روبرو بوده است. هک شدن حساب‌های کاربری نزدیک به یک میلیارد کاربر این شرکت، همکاری یاهو با سازمان‌های اطلاعاتی برای دسترسی به اطلاعات کاربران سراسر جهان و هکی که چند سال قبل اتفاق افتاد اما یاهو با کمی تاخیر خبر آن‌را منتشر کرد از مهم‌ترین چالش‌های یاهو به شمار می‌روند. این اخبار به اندازه‌ای ناخوشایند بوده‌‌اند که بسیاری از کاربران فضای مجازی حتا تصمیم گرفتند حساب کاربری خود را در این سرویس پست الکترونیکی حذف کنند.

نکته قابل تعملی که در ارتباط با خرید 4.8 میلیارد دلاری وجود دارد این است که یاهو در سال 2000 میلادی بیش از 125 میلیارد دلار ارزش داشت. اما در 16 سال گذشته به مرور زمان از ارزش این برند کاسته شد، به طوری که سرانجام به ارزش 4.8 میلیارد دلار خریداری شد.


به اشتراک بگذارید :

منبع:ایتنا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com