سرور جديد اچ‌پي با پردازنده‌هاي اتم

2 دي 1391      0 دیدگاه

 شركت اچ‌پی سرور‌هاي كم مصرفي را معرفي كرد كه از پردازنده‌هاي جديد اتم اينتل با نام Centerton استفاده مي‌كنند.

 اين نوع سرور از اين جهت اهميت دارد كه پردازنده‌هاي كم‌مصرف اتم اينتل اغلب براي تجهيزات همراهي مانند اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها، اولترابوك و دستگاه‌هايي با قدرت پردازشي كم استفاده مي‌شوند. دستگاه‌های Gemini نسل جديدي از سرورهاي كم‌مصرف هستند كه در مراكز داده، وظيفه ارائه سرويس‌هاي تحت وبي مانند تحليل اطلاعات به‌صورت آفلاين را برعهده دارند و در بازار به عنوان ميكروسرور شناخته مي‌شوند.  

 

سرور جدید اچ پی با پردازنده اتم

 

اچ‌پی در نوامبر سال گذشته نيز پروژه‌اي را شروع كرد كه قرار بود در آن ميكروسرورهايي با پردازنده‌هاي مبتني بر معماري ARM ساخته شوند و در نيمه اول سال 2012 مراحل تست و ورود به بازار را طي كنند. اما به نظر مي‌رسد كه اين پروژه لغو شده‌است. پردازنده‌هاي اتم Centerton به‌طور خاص براي سرورها طراحي و توليد شده‌اند و از مشخصات مهم آن‌ها مي‌توان به دو هسته‌اي بودن، استفاده از آدرس‌دهي 64 بيتي، قابليت مجازي‌سازي سخت‌افزاري و برطرف‌سازي خودكار خطاها در فشار كاري زياد اشاره كرد. مصرف اين پردازنده‌ها فقط شش وات است. 

ميكروسرورها در چند ماه اخير مورد توجه چندين شركت بزرگ سازنده سرور مانند دل، آی‌بی‌ام و اچ‌پی قرار گرفته‌اند و با توجه به كاربري آن‌ها در كنار سرورهاي پر قدرت در مراكز داده، مي‌توان آينده خوبي را برايشان متصور بود.
 اچ‌پی اميدوار است كه با همكاري اينتل بتواند تا انتهاي سال 2012 سرورهاي Gemini را روانه بازار كند و شركاي تجاري روي آن‌ها بازاريابي مناسبي انجام دهند.

 

 


به اشتراک بگذارید :
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com