گوگل چند حفره امنیتی جدید در ویندوز کشف کرد

30 دي 1393      0 دیدگاه

گوگل که پیش‌تر هم سابقه کشف و انتشار باگ‌های امنیتی ویندوز را در کارنامه خود دارد، به تازگی دو حفره امنیتی جدید در این سیستم عامل یافته که یکی از آنها بسیار جدی به نظر می‌رسد.

 

چندی پیش گوگل در اقدامی شیطنت آمیز، جزئیات مربوط به برخی حفره‌های امنیتی در ویندوز را منتشر کرد که نشان‌دهنده آسیب‌پذیری این سیستم عامل بود. پس از آن مایکروسافت تصمیم گرفت پیش از آن که گوگل مانور بیشتری روی این باگ‌های امنیتی بدهد، یک بسته بروزرسانی ترمیمی برای ویندوز منتشر کند تا حفره‌هایی که گوگل به آنها اشاره کرده بود را پوشش دهد.

 اما گویا داستان به همین جا ختم نمی‌شود! بخش تحقیقات امنیت گوگل به تازگی دو حفره امنیتی جدید در ویندوز منتشر کرده که احتمالا در بسته بروزرسانی مایکروسافت برای ویندوز به آنها توجه نشده است.

یکی از این حفره‌ها کاملا جدی است٬ به طوری که هکر به کمک آن می‌تواند هم در ویندوز 7 و هم در ویندوز 8 نفوذ کند، اما مورد دیگر چندان در ویندوز 8 جدی نیست و گفته می‌شود فقط مربوط به نسخه 7 است. حفره اولی روی تابع CryptProtectMemory تاثیر می‌گذارد. بنابراین ممکن است عملیات رمزنگاری اطلاعات کاربر با مشکل مواجه شده و در نتیجه اطلاعات، بدون رمزنگاری در اختیار هکرها قرار گیرد.

آیا مایکروسافت از خود انعطاف نشان خواهد داد؟ آیا برای رفع این مشکل یک بسته بروزرسانی امنیتی دیگر را خارج از زمان‌بندی همیشگی‌اش ارائه خواهد کرد؟ اگر چنین تصمیمی گرفته نشود، کاربران باید با این حفره امنیتی کنار بیایند و تا ماه آینده منتظر بمانند؛ این موضوع بسیاری از کاربران ویندوز را نگران خواهد کرد


به اشتراک بگذارید :

منبع: زومیت

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com