پردازنده های Intel® Xeon® Scalable

23 شهريور 1399      0 دیدگاه

پردازنده های Intel® Xeon® Scalable

اینتل از مدلی به نام «تیک-تاک» در پردازنده های خود استفاده می کند. نسل جدید که Intel® Xeon® Scalable (با نام سابق Skylake-SP) در واقع یک Tock است که با فناوری پردازش 14 نانومتری ساخته شده است.

اگر بخواهیم مدل Tick-Tock را بیشتر توضیح بدهیم باید بگوییم که تغییرات عمده Tock نامیده می شود و اگر تغییرات روی پردازنده ها جزئی باشد، یک تغییر Tick صورت گرفته است. بنابراین اینتل روی نسل جدید تغییرات زیادی را انجام داده است.

 

خانواده پردازنده های Intel® Xeon® Scalable در پلت فرم Purley از یک ریز معماری جدید با ویژگی های بسیار زیادتر نسبت به خانواده محصولات قبلی Xeon استفاده می کند.. این ویژگی ها شامل افزایش هسته های پردازنده ، افزایش پهنای باند حافظه ، حافظه نهان، Intel® Advanced Vector Extensions 512 (Intel® AVX-512) ، Intel® Memory Protection Extensions (Intel® MPX) ، Intel® Ultra Path Interconnect (Intel® UPI) و sub-NUMA cluster ها می باشد.

 

در نسل های گذشته، پردازنده دو و چهار سوکت در خطوط تولید مختلف تفکیک شدند. یکی از تغییرات بزرگ در خانواده پردازنده های Intel Xeon Scalable این است که تمام پردازنده های مرتبط در این نسل را شامل می شود و از یک پیکربندی دو سوکت به یک پیکربندی هشت سوکت مقیاس پذیر هستند. آنها پلت فرم انتخابی اینتل برای مقیاس پذیرترین و قابل اطمینان ترین عملکرد با بیشترین تنوع از ویژگی ها و یکپارچه سازی ها هستند که برای پاسخگویی به نیازهای بیشترین حجم کار طراحی شده اند.

 

این نوع پردازنده های برای حجم های کاری مختلف طراحی شده اند. دومین رقم از مدل این نوع پردازنده ها نشان دهنده نسل آن می باشد.(x1xx نشاندهنده نسل اول پردازنده ها می باشد و x2xx نشاندهنده نسل دوم پردازنده ها می باشد.

پردازنده

نکته: ارتقا از نسل اول پردازنده ها به نسل دوم امکانپذیر نمی باشد.

در هنگام خرید این نوع پردازنده ها ممکن است یک حرف انگیلیسی در انتهای آن ببینید که هر کدام از این حرف ها نشاندهنده امکانات خاصی می باشند که در ادامه در مورد هرکدام از انها توضیح می دهیم:

LLarge Memory Tier : این نوع پردازنده ها تا 4.5TB  رم را برای هر سوکت پردازنده پشتیبانی میکند.

M - Medium memory tier : این نوع پردازنده تا 2tb رم را برای هر سوکت پردازنده پشتیبانی میکنند.

N - NFV Optimized : این نوع پردازنده ها مناسب حجم های کاری شبکه می باشد. Intel® SST-BF با هدایت فرکانس پایه به هسته های دارای اولویت بالا/ تنگناها عملکرد شبکه ای را بهبود می بخشد. در سایر حجم های کاری ممکن است شاهد کاهش کارایی باشیم که جزییات آن در آینده منتشر خواهد شد.

S - Search Optimized : این پردازنده های برای حجم های کاری جستجو مناسب می باشد . در سایر حجم های کاری ممکن است شاهد کاهش کارایی باشیم.

U1 Socket Optimized : متمرکز بر پیکربندی تک سوکت (1P) می باشد و بهترین عملکرد را در قیمت های رقابتی ارائه می دهد . این نوع پرازنده ها از 2 سوکت یا بیشتر پشتیبانی نمیکند.

V - VM Optimized : طراحی شده برای تراکم بالای VM و اجازه می دهد تا ماشین های مجازی بزرگتر و بیشتری را در هر هاست داشته باشیم.

Y - Speed Select : زمانی که هسته های کمتری مورد استفاده قرار می گیرند بوسیله Intel® SST-PP فرکانس پایه را افزایش می دهد. بوسیله این تکنولوژی انعطاف پذیری بیشتری داریم و برای پلتفرم های محتلف  عملکرد بهتری داشته و عمر قطعه نیز افزایش می یابد.

 

اینفوگرافیک پردازنده


به اشتراک بگذارید :

میلاد رسولی / آداک فن آوری مانیا 

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com