آشنایی با Aruba (قسمت دوم)

8 دي 1398      0 دیدگاه

در این مقاله سعی در تعاریفی کوتاه از چند تکنولوژی استفاده شده که در مقاله ی قبلی ذکر کردیم می نماییم و سپس به بحث و گفتگو در محصولات Aruba  می پردازیم .

Zigbee

 

تکنولوژی که بر طبق استاندارد IEEE 802.15.4 بر پایه لایه فیزیکی ولایه نظارت بر دسترسی به رسانه انتقال وبرای شبکه های شخصی بی سیم با نرخ انتقال پایین تعریف شده . در سال 1998 ارائه ونهایتا در سال 2006 دوباره بازبینی شد .نام  zigbee برگرفته از نوعی رقص زنبور عسل در راه بازگشت به کندو است.

تجهیز اتی  که از این نوع استاندارد استفاده می کنند باید حداقل طول  عمر باتری 2 ساله داشته باشند تا بتوانند گواهینامه  zigbee را دریافت کنند .از کاربردهای این تکنولوژی میتوان به سیستم های کنترل صنعتی ،جمع آوری داده های پزشکی ،هشدار دود، ، هشدار ورود افراد غریبه به محیط و اتوماسیون ساختمان اشاره کرد .

 

 

Aruba Access points  

بسته به نوع طراحی ،دامنه و مقیاس شبکه بی سیم شما میتوانند به صورت controller ، manageable ، و یا controller less استفاده کرد وابسته به نوع طراحی شبکه Wi Fi  شما میباشد.

و با نسل جدید access point  Aruba  و HPE smart rate multi-gig میتوان سرعت و چگالی wi fi   را بهینه کرد .

 

Aruba Ap 103 Access points

 

 

این محصول جمع و جور و مقرون به صرفه چند کاره و قابل تنظیم  حداکثر عملکرد موبایل را در محیط بالا برده و تداخل شبکه ای با دیتا موبایل را به حداقل خود می رساند .سرعت انتقال دیتا را تا 300 mbps که با تکنولوژی 802.11 در دو کانال MIMO(Multiple-Input and Multipe-Output) .

از مزایای این Ap  به موارد زیر اشاره کرد:

  • با به حداقل رساندن تداخل در شبکه های 3G / 4G LTE ، سیستم های آنتن توزیع شده و تجهیزات تجاری کوچک، راند مان کاری را به اوج برساند.
  • بهینه سازی اتصال کاربرها ،به طور مداوم با جمع کردن session از گوشی های  کاربران و جلوگیری از معلق بودن اتصالشان

کیفیت خدمات Lync برنامه های سری Aruba 103 علاوه بر پشتیبانی ورسیدگی به اولویت و اجرای سیاست برای رسانه های شخصی Microsoft Lync در همان دستگاه ، از جمله ویدئو کنفرانس رمزگذاری شده ، صدا ، چت و به اشتراک گذاری دسک تاپ.

  • شامل فن آوری مدیریت تطبیقی ​​رادیو ، که برای ایجاد قابل اعتماد ترین WLAN با عملکرد بالا ضروری است.

 ARM (Adaptive Radio Management ) باند های رادیویی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتزی را برای بهینه سازی عملکرد  مدیریت Wi-Fi کاربر و جلوگیری از تداخل با APهای دیگر .

میتوان دستگاه را پاره وقت یا تمام وقت تنظیم کرد برای آنالیز رایانش ابری و wireless برای جلوگیری از نفوذگران وهمچنین استفاده از vpn  برای گسترش ارتباط با مکانهای دور به منابع سازمانی .

که در دست

برنامه های کاربردی سری Aruba 103 می توانند پیکربندی شوند تا بتوانند مانیتورینگ هوای پاره وقت یا اختصاصی را برای آنالیز طیف و محافظت از نفوذ بی سیم ، تونل های VPN برای گسترش مکانهای از راه دور به منابع سازمانی و اتصالات مش بی سیم که قطرات اترنت در دسترس نیست ، تنظیم کنند.


به اشتراک بگذارید :

علی عسکری / آداک فن آوری مانیا 

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com