تبدیل کننده ها در مجازی سازی

28 آذر 1397      0 دیدگاه

تبدیل دیسک های vhd  به vmdk

تبدیل دیسک های vhd به vmdk

دربسیاری از محیط های مجازی سازی از پلتفرم های شرکت Microsoft  و vmware به صورت همزمان استفاده می شود. همان گونه که می دانید مایکروسافت با ارائه محصول Hyper-V  رقیب جدی برای vmware در عرصه مجازی سازی به شمار می رود. گاهی لازم است تا در شرایط خاصی ماشین های متعددی را از زیرساخت های مایکروسافتی hyper-v  به vsphere انتقال دهید. با توجه به متفاوت بودن فایل پیکربندی و همچنین ساختارهای فایلی این دو پلتفرم، مشکلاتی در جابجایی دیسک ها به وجود می آید. به طور مثال دیسک های مجازی vm ها درمایکروسافت با پسوند VHD و در vsphere  با پسوند VMDK نگهداری و ذخیره می شوند. برای رفع این مشکل و برطرف کردن تضادها شرکت های مختلفی اقدام به ارئه ابزارهای تبدیل کننده کرده اند.

در این میان شرکت vmware  نیز با ارائه یک ابزار رایگان به نام VMware vCenter Converter  فرآیند تبدیل از ماشین فیزیکی به ماشین مجازی و همچنین تبدیل فرمتهای مختلف ماشین های مجازی را تسهیل نموده است. این ابزار قدرتمند قادر است ماشین فیزیکی را با تمام تنظیمات و پیکربندی هایش به یک ماشین مجازی آماده قابل استفاده در محصولات مختلف از قبیل vsphere ,  wmware workstation  و Hyper-v  تبدیل نماید. همچنین با کمک آن می توانید فایل های VHD.VMC. را به فرمت های VMDK.VMX . بدون سفارشی سازی خاصی تبدیل کنید.

این نرم افزار قادر است عملیات تبدیل را تنها روی دیسک های مجازی همان سروری که برنامه روی آن نصب گردیده انجام دهد و اگر شما تنها یک فایل VHD. را می خواهید به VMDK. تبدیل کنید، بهتر است به سراغ ابزارهای دیگری همچون WinImage بروید.

البته در اینجا باید اشاره کرد که ابزارهای مختلفی با عنوان P2V وv2v در اینترنت یافت می شود که شرایط تبدیل را تسهیل نموده و با قابلیت های متفاوت به شما کمک می نماید.


به اشتراک بگذارید :

حامد روحی / آداک فن آوری مانیا

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com