معرفی نسل جدید رم های قابل استفاده در سیستم های ذخیره سازی اچ پی ای

14 بهمن 1397      0 دیدگاه

HPE Storage Class Memory

نکات مهم این مقاله

  • فن آوری SCM کارایی بالایی در سیستم های ذخیره سازی خصوصا در محیط های پیشرفته معرفی می نماید که نقش بسیار مهمی در آینده تحول دیجیتال خواهد داشت.
  • شرکت اچ پی با شرکت اینتل همکاری بسیار نزدیکی را شروع نموده اند تا فلش مموری های نسل جدید که بهینه سازی شده و توان بالایی در محیط های پیشرفته دارد را ارائه نمایند.

 

Storage Class Memory (SCM)

 

شما ممکن است مطالبی راجع به رم های طبقه بندی شده در کلاس ذخیره ساز شنیده باشید، نوعی از رم ها که از نظر ظرفیت و قیمت یک چیزی بین DRAM  و NAND  می باشد، با این تفاوت که برای کارایی بالا در سیستم های ذخیره سازی طراحی شده است، این نوع از رم های برای استفاده در محیط هایی که  RAID استفاده شده و از نرم افزار های هوشمند نسل آینده مناسب می باشند که قابلیت آنالیز در لحظه را دارند. اچ پی و اینتل همکاری خود را برای استفاده از این نوع مموری ها در ذخیره ساز های سری HPE 3PAR  و همچنین HPE Nimble  آغاز نموده اند.

 

اپلیکیشن هایی که بر پایه دیتابیس بوده و همچنین نرم افزار های مورد استفاده در صنعت حسابداری و فروش های آنلاین به عنوان کاندیدهای اولیه SCM  می باشند. آنالیز های لحظه ایی موجب رسیدن به کارایی های بالا در  کاربردهایی برای انجام در لحظه حساس می باشند  مانند ارائه پرزنتیش های آنلاین یا فروشگاه های اینترنتی که فروشگاه واقعی  نیز برای خریداران دارند و انبار آنها به هر دو متصل می باشد، بسیار ایده آل می باشد. از موارد کاربردی دیگر می توان به مراسم های ورزشی که بصورت آنلاین پخش می شوند و هم زمان در شبکه های مجازی نیز ارایه می گردند اشاره نمود.

 

SCM از دیدگاه کارابران IT که همیشه نگرانی در میزان کارایی سرور و همچنین میزان بودجه و فضای کافی برای ارائه بستر مناسب IT  دارند نیز کاملا مهم و کارا می باشد. همچنین SCM کمک بسزایی در کاهش هزینه های نگهداری سرور و ذخیره ساز می نماید.

 

 

HPE HAS PARTNERED WITH INTEL TO BRING SCM TECHNOLOGY TO ENTERPRISE STORAGE PLATFORMS

 

اچ پی ای ذخیره ساز های سری 3PAR و NIMBLE  را به عنوان پلت فرم اولیه برای ارائه این مموری های جدید شروع کرده است. همچنین اینتل بروی کارت های رید های خود این مدل را جهت ارتقاء  پیشنهاد می دهد. از سال 2016  که ایده  این همکاری آغاز شد اچ پی محصولات پیشرفته خود را بهره مندی از SCM  آماده نموده است. SCM  برای کارایی بالا نیاز به استفاده از پروتکل NVMe  دارد.


به اشتراک بگذارید :
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com