انواع هارد سرور HPE

22 خرداد 1401      0 دیدگاه

هاردهای سرور HPE بسیار متنوع هستند. . به همین جهت ما قصد داریم تا با بررسی بخشی از این هاردها ، به شما در خرید و تهیه ی بهترین آنها در سرورهای HPE کمک کنیم. 

انواع مختلفی از سرور در بازار وجود دارد اما سرورهای HPE از پرطرفدارترین و بهترین سرورهای دنیا است . از مهمترین قسمت های هر سرور، هارد استفاده شده در آن است. اما اگر با سرورهای اچ پی ای کارکرده باشید، قطعاً متوجه شده اید که انواع مختلفی از هارد سرور HPE وجود دارد. اما حالا این سؤال پیش می آید که کدام یکی از این هاردها به ما کمک می کند و نیازهای ذخیره سازی ما را به بهترین شکل انجام می دهد!!

انواع هارد قابل استفاده بر روی سرور HPE بسیار زیاد است و هر یک از آنها ویژگی منحصر بفرد خود را دارد، پس نمی توان همۀ آنها را یک به یک بررسی نمود. بنابراین آنها را به دو دستۀ کلی که بسیار دارای اهمیت هستند تقسیم می نماییم. انواع هارد سرور اچ پی ای را به باتوجه به ویژگی هایشان به دو دستۀ کلی  Performance  (کارایی بهینه) و Workload  (حجم بالا) تقسیم می کنیم.

حال هر یک از این دو به سه زیر مجموعۀ اساسی تقسیم می شوند. این سه دسته شامل:  هارد حرفه ای (Enterprise)، هارد میانه (Midline) و هارد ورودی (Entry) است که هر یک دارای ویژگی های منحصر بفرد خود هستند و در ادامه به بررسی هریک از آنها خواهیم پرداخت.

 

هارد HPE Enterprise از پرسرعت ترین انواع هاردهای سرور HPE  

در این نوع هاردها،  سرعت سیلندر درون هارد، به ۱۰،۰۰۰ و ۱۵،۰۰۰ دور در ثانیه می رسد و از اینرو این هاردها مناسب Read و Write با حجم های بسیار بالا است و می تواند پاسخگوی نیاز های سازمان ها یا مراکز داده با حجم کاری بالا باشد و براحتی از عهدۀ این حجم از عملیات برآید.

این هاردها از سرعت بسیار بالایی برخوردار است، لذا مناسب کسانی است که می خواهند بر روی سرورشان Application هایی مانند ERP یا CRM را اجرا کنند. برای نمونه هاردهای Enterprise  از درگاه SAS  با سرعت انتقال ۱۲Gb بر ثانیه استفاده می گردد بنابراین می توان گفت در سرعت همپایی ندارد. هاردهای Enterprise در دو نوع ساخته می شوند. این دو نوع شامل From Factory 2/5 in (SFF) و From Factor 3/5 in (LFF) می باشد. این مدل اغلب به ترتیب دارای ظرفیت تا ۲.۴ ترابایت و ۶۰۰ گیگابایت هستند. بنابراین مناسب افرادی است که حجم کاری بسیاری دارند و کنار آن به سرعت و کیفیت نیز نیازمند هستند.

 

هارد HPE Midline

اگر بخواهیم در بین انواع هارد قابل استفاده بر روی سرور HPE بدنبال هاردی بگردیم که علاوه بر سرعت، دارای حجم بسیار زیادی باشد، این هارد بهترین انتخاب است. این هارد علاوه بر سرعت، حجم بسیار بالایی داشته و برای کاربردهایی مناسب است که می خواهند در آن Backup یا آرشیو را پیاده سازی کنند. این هارد نیز مانند هاردهای Enterprise از درگاه ارتباطی USB  با سرعت ۱۲Gb و یا SATA با سرعت ۶Gb برثانیه بهره مند است. بنابراین شما هیچ نگرانی ای بابت سرعت نخواهید داشت؛ چرا که با سرعت ۱۲Gb بر ثانیه آمادۀ خدمت رسانی به شماست. اما متأسفانه از سرعت چرخش کمتری برخوردار بوده و این امر سبب کندتر بودن این هارد نسبت به عضو دیگر خانواده است. این هارد نیز مانند هارد Enterprise از دو نوع From Factory 2/5 in (SFF) و From Factor 3/5 in (LFF) ساخته می شود، با این تفاوت که این هارد دارای ظرفیت حداکثر ۱۶ ترابایتی است که این ویژگی، در برابر هارد Enterprise فوق العاده است.

 

هارد HPE Entry

این هارد از سرعت بسیار کمتری نسبت به دو عضو قبلی خانواده برخوردار بوده ولی مانند هارد سرور اچ پی ای Midline، برای پیاده سازی Backup مناسب است. این درایوها از درگاه SATA و با سرعت ۶Gb  برخوردار هستند که نسبت به دو عضو قبلی، نصف مقدار سرعت آنها است. این درایو عمدتاً در نوع From Factor 3/5 in (LFF) ساخته می شود که دارای حداکثر ظرفیت ۴ ترابایتی است.

 

باتوجه به موارد فوق، هر خریدار می تواند متناسب با معیارهای خود برای تهیۀ هارد سرور اچ پی ای، درایو با ظرفیت مورد نیاز خود را تهیه نماید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینۀ خرید هارد HPE و یا خرید سرور HPE، می توانید با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.


به اشتراک بگذارید :
کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com