افزایش امنیت در سرورهای HPE ProLiant Gen11

20 فروردين 1402      0 دیدگاه

امنیت در سرورهای HPE ProLiant Gen11

این روزها اهمیت حفظ اطلاعات سازمان‌ها به خاطر وجود حملات سایبری بالا رفته، به طوری که امنیت سرور به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. فرض کنید انبوهی از اطلاعات با ارزشتان توسط هکرها به دام افتاده‌اند و مورد تهدید قرار گرفته‌اید، اینجاست که متحمل ضرر بالایی خواهید شد. همیشه می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است، پس بهتر از قبل از اینکه در دام حملات سایبری بیافتید به فکر باشید.

از آنجایی که سرورها بانک اطلاعاتی هر سازمانی به شمار می‌روند، اگر هنوز از سرور امنی برخوردار نیستید نگران نباشید، پیشرفت تکنولوژی و سرورهای HPE ProLiant نسل 11 به خوبی امنیت شما را حفظ می‌کنند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را در جریان این تحول بزرگ و مهم امنیتی سرورهای HPE و نرم افزار بی نظیر ILO قرار دهیم.

 

امنیت سرور چیست؟

تمامی اقداماتی که انجام می‌دهیم تا سرور و اطلاعات آن مورد تهدید و حملات قرار نگیرد، امنیت سرور گفته می‌شود. سرورها به دلیل اینکه بانک اطلاعاتی هر آرگان و سازمانی هستند و داده‌های مهم در آن‌ها نگهداری می‌شوند، به شدت مورد تهدید و حملات هکرها قرار می‌گیرند؛ از این رو است که حفظ امنیت آن به شدت ضروریست.

یک اشتباه کوچک مانند پسورد ضعیف، آپدیت‌های نادرست و باگ‌های ساده به راحتی امنیت سرور شما را تهدید پذیر می‌کنند، پس حتما آن را جدی بگیرید.

امنیت بالای سرور را با HPE تجربه کنید

این روزها نرم افزارها پیشرفت بالایی داشته‌اند و نفوذ به آن‌ها سخت شده؛ به همین دلیل هکرها به سوی سخت افزار نشانه رفته‌اند. یکی از مهمترین بخش‌های سخت افزار که می‌تواند مورد حمله قرار گیرد Firmware است، به صورتیکه اختلال در آن می‌تواند سبب مختل شدن تمامی بخش‌های سیستم شود. HPE راهکارهایی اندیشیده تا به خوبی بتوانید امنیت سرورتان را حفظ کنید:

  1. بعد از نسل 10 که آپدیت جدید نرم افزار ilo یعنی ILO5 وارد بازار شد، کمپانی HPE با ارائه تکنولوژی HPE Silicon Root of Trust قفلی بزرگ بر روی اطلاعات سرور شما زد که بزرگترین هکرها هم نتوانند داده‌های مهم شما را مورد حمله قرار دهند. این تکنولوژی به کمک سد دفاعی که در سطح سخت افزار ایجاد می‌کند، از سرور در مقابل هر گونه بد افزار و حملات سایبری محافظت می‎‌کند. Silicon Root of Trust فوق العاده در نرم افزار HPE Integrated Lights Out (ILO) تعبیه شده که در ادامه به آن می‌پردازیم.
  2. این تکنولوژی، ریشه سیلیکونی قابل اعتماد، در زمانی که سیستم firmware را بوت می‌کند، اعتبار و سلامت را می‌سنجد. اگر سالم نباشد دوباره آن را به عقب می‌فرستد و دستور ایمن سازی و اعتبار سنجی مجدد را صادر می‌کند.
  3. در مرحله آخر، الگوریتم‌های ویژه‌ای چون الگوریتم‌های خاص امنیتی اجرا می‌شوند تا تضمین کنند به صورت بلادرنگ اتفاق ناخواسته‌ای در حال وقوع نباشد.

 

نرم افزار ILO چیست؟

نرم افزار Integrated Lights-Out که به اختصار به آن iLO نیز گفته می‌شود، به طور اختصاصی در داخل محصولات HPE قرار می‌گیرد و به سرورها این امکان را می‌دهند تا از راه دور نیز قابل کنترل باشند. برای دسترسی داشتن به سرورهای ProLiant نیازی نیست به شبکه اصلی سازمان وصل باشید و با کنترل از راه دور به آسانی سرورهای خود را پیکربندی، نظارت و به روز رسانی کنید.

در نسخه جدید این نرم افزار یعنی iLO6، از پروتکل امنیتی (SPDM) بهره گرفته شده که احراز هویت و نظارت امن دستگاه‌ها به آسانی صورت پذیرد.

تکنولوژی نام برده شده در بالا به تنهایی برای حفظ امنیت سرور کافی نیست، پس باید نکات ریزی را در حین کار با نرم افزار iLO در نظر داشته باشید که به بهترین نحو در مقابل هکرها زره بر تن کنید.

نکات کلیدی حفظ امنیت سرور با استفاده از نرم افزار iLO

استفاده کردن از شبکه مجازی خصوصی

برای اینکه امنیت سرور در خطر قرار نگیرد، همیشه بهتر است برای کار با نرم افزارهای مدیریتی و کنترل از راه دور نظیر ILO و IPMIT، از شبکه‌های خصوصی و امن یا به اصطلاح virtual private network استفاده کنید.

از آنجایی که نرم افزار ILO از SESSIONهای SSL/SSH برای دسترسی به پلتفرم استفاده می‌کند، بهترین و عاقلانه ترین کار این است که virtual private network را به شبکه خود اضافه کنید. راهکار دیگری که می‌توانید به کار گیرید، غیر فعال کردن SSH است.

پورت شبکه جداگانه‌ای به کار گیرید

بهترین روش برای ایمن کار کردن در شبکه، استفاده از IPهای اختصاصی و پورت جداگانه و اختصاص داده شده به این کار است.

به هر کسی دسترسی تام ندهید!

همیشه نیاز نیست تمامی کاربرانی که با نرم افزار ILO سر و کار دارند دسترسی تام داشته باشند، به همین دلیل لازم است تا دسترسی‌ها را محدود کنید. شرایط کاری و دسترسی به این نرم افزار را در کسب و کار خود در نظر بگیرید، سپس ممکن است بخواهید دسترسی عده‌ای را به کل حذف و یا دسترسی آن‌ها را محدود کنید.

اگر با ILO کار ندارید آن را ببندید

همیشه نیاز نیست که نرم افزار ILO به طور مداوم باز باشد، برای حفظ امنیت سرور حتما بعد از تمام شدن کار خود نرم افزار را ببندید.

FIRMWARE خود را به روز نگه دارید

تمامی نرم افزارها به مرور زمان باگ‌ها و مشکلاتی که دارند را از خود بروز می‌دهند؛ از این رو پای آپدیت‌ها به میدان باز می‌شود تا مشکلات قبلی را برطرف کنند. پس بهتر است شما هم در کار با سرور و نرم افزارهای آن همیشه به روز باشید و به محض ارائه شدن آپدیت‌ها آن‌ها را نصب کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله در خصوص راهکارهایی که HPE برای حفظ امنیت سرور ارائه داده است و نرم افزار بی نظیر ILO صحبت کردیم. HPE روز به روز با ارائه نسل‌های جدیدتر در تلاش است تا امنیت سرورها را به نحو احسنت بهبود بخشد و واقعا راهکارهایی که در این دو نسل آخر ارائه داده شایسته تقدیر هستند. اگر به دنبال خرید یک سرور با امنیت بالا هستید، حتما از سرورهای اچ پی ای نسل 11 غافل نمانید.

آداک فناوری مانیا با دارا بودن چندین سابقه درخشان و یکه تازی در عرصه فروش سرور، در کنار شماست تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای مشاهده سرورهای نسل 11 HPE می‌توانید به صفحه سرورهای HPE مراجعه کنید.


به اشتراک بگذارید :

از آنجایی که سرورها بانک اطلاعاتی هر سازمانی به شمار می‌روند، اگر هنوز از سرور امنی برخوردار نیستید نگران نباشید، پیشرفت تکنولوژی و سرورهای HPE ProLiant نسل 11 به خوبی امنیت شما را حفظ می‌کنند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را در جریان این تحول بزرگ و مهم امنیتی سرورهای HPE و نرم افزار بی نظیر ILO قرار دهیم.

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com