چند نکته امنیتی ساده

1 آبان 1396      0 دیدگاه

امنیت سایبری

هرروز اخبار جدیدی در مورد حملات وتهدیدات کامپیوتری در رسانه های مختلف انتشار می یابد.
این تهدیدات شامل ویروسهای جدید و یا انواع هک و نفوذ در سیستمهای کامپیوتری است.
انتشار اینگونه اخبار باعث شیوع اضطراب و نگرانی در بین کاربرانی می شود که به صورت مستمر از کامپیوتر بهره می گیرند و یا اطلاعاتی ارزشمند برروی کامپیوترخود دارند.

قصد داریم در سلسله مقالات امنیتی که ارائه می دهیم، نکات مختلف امنیت سایبری را به سادگی بیان کنیم. برای شروع و در این مقاله دو نکته پایه ای و مهم را توضیح خواهیم داد:


1.استفاده از نرم افزارهای محافظتی مانند (ضد ویروس ها)  و به روز نگهداشتن آن.
از وجود ضد ویروس (آنتی ویروس) برروی دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.
این نرم افزارها برای محا فظت از کامپیوتر در برابر ویروس های شناخته شده به کار میروند و در صورت استفاده از آن ها کاربر نیاز به نگرانی در مورد ویروس ها نخواهد داشت. در شرایطی که ویروس های جدیدی تولید و توزیع می شود، نرم افزارهای ضد ویروس باید برای تشخیص و از بین بردن آنها به صورت منظم به روز شوند. برای این کار میتوان به سایت شرکت تولید کننده ضد ویروس مراجعه کرد و اطلاعات لازم را در مورد نحوه به روز رسانی و نیز فایلهای جدید را در یافت نمود.عموما نرم افزارهای ضد ویروس ابزارهای به روزرسانی و زمان بندی این فرایند را در خود دارند.

2.باز نکردن نامه های در یافتی از منابع ناشناس
این قانون ساده را پیروی کنید «اگر فرستنده نامه را نمی شناسید نسبت به نامه و پیوست های آن بسیار با دقت عمل نمایید» ، هرگاه یک نامه مشکوک دریافت کردید بهترین عمل حذف کل نامه به همراه پیوست آن است. برای امنیت بیشتر حتی اگر فرستنده نامه آشنا باشد باید با احتیاط بود.
اگر عنوان نامه ناآشنا و عجیب باشد و در صورتی که نامه حاوی لینک غیر معمول می باشد باید با دقت بیشتری عمل کرد.ممکن است دوستان شما به صورت تصادفی ویروس برای شما فرستاده باشند.

ادامه دارد...


به اشتراک بگذارید :

برگرفته از: کتاب مرجع آموزشی امنیت شبکه های کامپیوتری / دیباگران تهران

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com