راهکارهای جامع و هوشمند سیسکو در خصوص چالش های شهری

5 بهمن 1393      0 دیدگاه

بررسی چالش‌های جهان متغیر:

امروزه یکی از مهم‌ترین چالش‌های زندگی شهری  ترافیک و ازدحام بیش‌ازحد جمیعت می‌باشد که این چالش خود مشکلاتی از قبیل  آلودگی هوا، محدودیت منابع،  نبود زیرساخت‌ کافی  و نیاز به تداوم رشد اقتصادی را سبب می‌شود.Cisco Smart+Connected Communities solutions  (راهکار متصل هوشمند سیسکو) می‌تواند در خصوص این مشکلات با استفاده از قابلیت‌های شبکه هوشمند به رهبران شهرها کمک کند. این راهکارها می‌تواند اطلاعات و خدمات موردنیاز برای بالا بردن کیفیت زندگی در شهرها را فراهم کند.

شرکت سیسکو سیستمزدرخصوص دسترسی به خدمات دولتی و مدیریت زیرساخت‌های شهری از راه دور برای ارتباط بین پارکینگ‌ها ، ترافیک، و امنیت،... راهکارهایی را پیشنهاد می‌نماید.

Smart+Connected City Wi-Fi

سیسکو از Smart+Connected City Wi-Fi به‌عنوان پایه و اساس ایجاد یک شهر متصل و به‌اصطلاح کانکت (connect) استفاده می‌کند. شهری که به وای فای سراسری متصل است ،اجازه‌ی تلاقی  سنسورهای ایستا ،همچنین اشیای کانکت و مردم را به هم می‌دهد.این داده‌ها همچنین خدمات شهری و مدیریت زیرساخت‌ها را بهبود می‌بخشد. همچنین Smart+Connected City Wi-Fi برای ارائه‌ی خدمات اینترنتی و دسترسی به طیف گسترده‌ای از خدمات شهری در سراسر شهر بااتصال به اینترنت، به شهرها کمک می‌کنند.

Remot Expert Smart Solution For Government Services

این راهکارها  به‌وسیله‌ی Cisco Remote Expert Smart Solution، راحتی و آسودگی ، صرفه‌جویی در هزینه‌ها ، رویارویی چهره به چهره با نمایندگان و دسترسی به خدمات دولت از راه دور را به شهروندان ارائه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال یک کارشناس نرم‌افزار مدیریت از راه دور، یک مانیتور لمسی روی صفحه‌نمایش، و یک اسکنر، همه به‌راحتی دریک نقطه‌ی تحویل   (POD : point of delivery ) قرار می‌گیرند و اسناد را برای مردم به اشتراک می‌گذارند .

 

Smart+Connected City Traffic

بیایید درباره اینکه چگونه Smart+Connected solutions  (راه‌کارهای هوشمند و متصل) می‌توانند بصورت عملی به بهبود وضع ترافیک شهرها و کیفیت زندگی مردم کمک کنند صحبت کنیم : 

بیش از 25 درصد از تراکم ترافیک به علت حوادث ناگهانی اتفاق می‌افتند. درنتیجه با شناسایی سریع این حوادث و حل‌وفصل سریع آن‌ها  ، ترافیک ناشی از آن روان‌تر و جاده ایمن می‌شود. Cisco Smart+Connected City Traffic solution ترکیبی از دوربین‌های IP، سنسورها و برنامه‌های کاربردی است، و  Cisco Smart+Connected City Wi-Fi امکان دیدن لحظه‌به‌لحظه و زنده‌ی شرایط  ترافیک را برای مقامات مدیریت ترافیک فراهم می‌کند.به گزارش American ITS، 30 % از ترافیک شهری را رانندگانی ایجاد می‌کنند که به دنبال پارکینگ می‌گردند.هدر رفتن زمان به این شکل بسیار ناخوشایند است و باعث افزایش انتشار دی‌اکسید کربن نیز می‌شود.سیسکو با استفاده از  Smart+Connected City Parking زمان واقعی و دقیق در دسترس بودن پارکینگ را ، به شهروندان اعلام می‌کند.این راهکارها اطلاعات را بر اساس ترکیب بنیادی Smart+Connected City Wi-F به‌وسیله  دوربین‌های IP، سنسورها، و برنامه‌های گوشی‌های هوشمند جمع‌آوری و ارائه می‌کنند و این راه‌کارها با برنامه‌های کاربردی اجرایی مانند ارائه برگه‌های جریمه‌ی دارای تاریخ انقضا  به افسران ترافیک ادغام می‌شوند و همچنین به تجزیه‌وتحلیل ترافیک پارکینگ ، شامل پر یا خالی بودن پارکینگ می‌انجامد و به برنامه‌ریزی بلندمدت در این رابطه کمک می‌کند.


به اشتراک بگذارید :

منبع: آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com