HP و Aruba

5 بهمن 1394      0 دیدگاه

شاید نام Aruba در صنعت فناوری اطلاعات و مخابرات کشور ما به اندازه سایر کشورهای جهان شناخته شده نباشد اما کسانی که با این نام آشنایی دارند و از محصولات این شرکت استفاده کرده اند می دانند و تایید می کنند که این نام سال های زیادیست که لایق رتبه اول در جهان در تولید و ارائه محصولات و تکنولوژی های لایه دسترسی شبکه ها (Access Networks) می باشد. این شرکت بعنوان دارنده مقام دوم بیشترین سهم فروش در محصولات سوییچ های شبکه (Ethernet Switch) و سرویس دهنده های بیسیم (WLAN Access Point) ، در بسیاری از کشورها با توجه مشکلات موجود در اعتماد کردن به کیفیت دستگاه های شرکت Cisco که بعضا مورد تغلب افراد سودجو قرار می گیرند توانسته اعتماد حداکثری مصرف کنندگان را بدست آورد.

این اعتبار در دنیای فناوری اطلاعات و مخابرات براحتی می تواند ذهنیتی بسیار وسوسه انگیز را برای غول های این صنعت که دیدی کامل به آینده آن دارند باشد. تا در رغابتی حساس اتحادی بزرگ را بوجود آورند.

شرکت Hewlett Packard) HP) که سال های بسیاری است در این صنعت پیشتاز می باشد، فعالیت های گسترده ای در تولید محصولات لایه دسترسی (Access Networks) مانند تولید سوییچ های سری ProCurve و سرویس دهنده های بی سیم (Wireless Access Point) دارد، برای ایستادن در صدر جدول تولید کنندگان این رده از محصولات، شرکت Aruba Networks را خریداری و محصولات آنرا به سبد محصولات خود اضافه کرد. با این حرکت HP توانست بتنهایی با اختلاف بسیاری به صدر جدول تولید کنندگان محصولات رده Access Network صعود کرده و براحتی شرکت هایی از قبیل Cisco, Huawei و Alcatel-Lucent را پشت سر بگذارد.

با مقایسه چهارگوش های جادویی شرکت گارتنر در سال های 2014 و 2015 میلادی که در حال حاضر جزو معتبرترین منابع ارزشیابی سالانه در دنیا شناخته می شوند می توان به جهش شرکت HP در این رده از محصولات پی برد. گارتنر در آخرین گزارش خود که در سپتامبر 2015 ارائه کرده اتحاد Aruba و HP را در صدر قرار داده و Cisco را با وجود اینکه توانایی اجرایی بسیار بالاتری دارد به مقام دوم نزول داده. این حرکت بسیاری از شرکت های بزرگ را به استفاده از محصولات Aruba در پروژه های سوق داده تا بتوانند صورت مسئله تشخیص دستگاه های کارکرده از نو و یا از رده خارج از جدید را بطور کل پاک کنند.

HP توانسته با بخدمت گرفتن Aruba محصولات فوق العاده ای را به سبد محصولات خود اضافه کند که بعنوان مثال می توان از سری Aruba 320 Access Point نام برد که با تلفیق آن با سوییچ های اترنت (Ethernet Switch) محصولی کارا جهت ساختن یک شبکه کامل داخل سازمانی برای بهره گیری از دو بی سیم و کابلی بصورت یکپارچه (Unified) می باشد. 


به اشتراک بگذارید :

امیر قربانعلی / مدیر فنی و پشتیبانی / آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com