نگاهی اجمالی به سوئیچ HPE 1920-S

27 تير 1397      0 دیدگاه

HPE 1920-S Switch Series

سوئیچ 1920s محصول جدید شرکت HPE  در رده small businesses است که در مدل های  8پورت گیگ،24پورت گیگ و 48 پورت گیگ در بازار عرضه شده اند. از جمله ویژگی های کلیدی این سوئیچ، پشتبانی از پروتکل poe+، پروتکل static routing  و access list  ، پروتکل های STP،RSTP،MSTP و صفحه مدیریت web base  می باشند و همچنین از دیگر ویژگی های این سوئیچ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

IEEE 802.1X - VLAN support and tagging - Management password - Auto-voice VLAN - BPDU filtering - SFP fiber uplinks - IGMP snooping

Link aggregation - DHCP Relay - IEEE 802.1p/Q VLAN tagging - Quality of service (QoS) - Loop protection - FTP and TFTP - SNMPv1, v2c, and v3

 

پروتکل Static Route

این پروتکل مختص روترها و سوئیچ های لایه 3 می باشد که جهت ایجاد ارتباط بین دو شبکه ( با NET ID متفاوت ) به کار میرود. در سوئیچ HPE 1920S قادر به ایجاد 32 عدد static route هستیم.

Static Route

 

پروتکل (ACL(Access Control List

در حقیقت روشی برای filter کردن ترافیک خروجی و ورودی بر روی اینترفیس های سوئیچ می باشد. به صورت پیش فرض همه ترافیک ها قابلیت ورود و خروج از همه اینترفیس های سوئیچ را خواهند داشت که با استفاده از توانمندی access list ها، میتوان ورود و خروج ترافیک را براساس قوانین و پروتکل های خاص filter نمود.

ACL Protocol

پروتکل (STP(Spanning Tree Protocol

وظیفه این پروتکل، جلوگیری ازایجاد حلقه ( loop ) روی لایه 2 شبکه می باشد. پروتکل های rstp و mstp نسخه های جدید پروتکل stp با مزایای بیشتر هستند.

STP Protocol

 

Auto-voice VLAN

با استفاده از این ویژگی سوئیچ 1920s به صورت اتوماتیک pactهای مربوط به تلفن های تحت شبکه را در ( vlan  اختصاصی )  voice-vlan قرار می دهد و دیگر نیازی به کانفیگ سوئیچ نمی باشد.

Auto Voice VLAN

پروتکل snmp

پروتکل SNMP یک پروتکل لایه application ( لایه هفتم از مدل OSI ) می باشد که برای تبادل اطلاعات مدیریتی بین تجهیزات شبکه و همچنین مانیتور عناصر شبکه های LAN به کار میرود.
سوئیچ HPE 1920s از سه نسخه SNMP v1,v2,v3 پشتیبانی میکند.

SNMP Protocol

Diagnostics

در سوئیچ های سری HPE 1920s قسمتی به نام diagnostics وجود دارد که ما از طریق آن میتوانیم به log های  موجود بر روی سوئیچ دسترسی داشته باشیم و یا از طریق  log configuration ، سوئیچ خود را به یک syslog server جهت ذخیره سازی log ها متصل کنیم.

در این سوئیچ همچنین میتوانیم از ابزارهایی مانند ping  و traceroute جهت troubleshooting  شبکه و MAC table  جهت دسترسی به mac address های تجهیزات موجود در شبکه بهرمند شویم.

diagnostics 1

diagnostics 2

diagnostics 3

diagnostics 4

diagnostics 5


به اشتراک بگذارید :

محمود خزایی / آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com