پردازنده های اینتل ES

27 آذر 1396      0 دیدگاه

آیا  درباره پردازنده های اینتل ES شنیده اید؟

در حال حاضر و در بازار ایران  ، هنگام خرید سرور متوجه تفاوت فاحش قیمت در یک سفارش مشترک بین بعضی از شرکت ها میشویم. شاید برایتان این سوال پیش آمده که این اختلاف فاحش قیمت به چه علت می باشد؟ پس از مقاله  تشخیص قطعات اورجینال و  OEM که برای اولین بار برروی سایت شرکت آداک فن آوری مانیا قرار گرفت ، حال به دلیل دیگر تفاوت اشکار قیمت ها پرداخته تا شفاف سازی کاملی برای مشتری انجام داده باشیم . در این مطلب به تفاوت پردازنده های (ES(engineering sample با پردازنده های  اصل پرداخته  و مطلب سایت اینتل با شماره مقاله 000005719 را برای شما قرار میدهیم:

intel

 

  • پردازنده های ES چیست؟

پردازنده های نمونه مهندسی(ES) ، بعنوان پردازنده های نمونه نیز شناخته میشوند. این پردازنده ها در واقع نسخه پیش تولید میباشند که شرکت اینتل آنها را در اختیار سازندگان  اصلی دستگاه (ODM) ها و فروشندگان نرم افزار مستقل (ISV  ها)  برای بکار بردن  در طراحی محصول  پیش از راه اندازی نسخه اصلی ، قرار میدهد.

این پردازنده ها اغلب دارای ویژگی های بیشتری نسبت به نسخه های قابل فروش میباشند:

  1. مالک این محصول در نهایت فقط شرکت اینتل میباشد.
  2. به شکل محرمانه تولید میگردند.
  3. ممکن است تحت شرایط نامطلوب قرار گرفته باشند و به صورت قرضی در اختیار استفاده کنندگان قرار گرفته باشند.
  4. برای فروش و فروش مجدد نمیباشد.
  5. ممکن است قوانین و شرایط قانونی تجاری را نگذرانده باشد.
  6. تحت گارانتی اینتل قرار ندارد و توسط این شرکت پشتیبانی و تضمین نمیگردد.

 

  • چگونه میتوانیم پردازنده های ES اینتل را شناسایی کنیم؟!

ساده ترین راه برای اینکه بدانید پردازنده شما ES میباشد یا خیر، این است که به نشانه های بالای پردازنده نگاه کنید. اگر مانند شکل زیر  یک مشخصات 4 رقمی یا 5 رقمی را میبینید که با Q شروع شده است شما یک نمونه مهندسی دارید و نسخه های اصلی معمولا 5 حرفی میباشند و با یک حرف S شروع میشوند. مانند SLB9L

intel ES

البته ممکن است نشانه های روی پردازنده چاپ شده یا مخدوش باشد. درصورتی که شما یک پردازنده ES مخدوش یا چاپ شده دارید حتما با شرکت اینتل تماس بگیرید.

 

راه دوم نیز استفاده از نرم افزار مخصوص شرکت اینتل با نام  Intel® Processor Identification Utility میباشد که به شما در شناسایی این پردازنده ها کمک می نماید. پس از نصب و اجرای نرم افزار برروی دستگاه مورد نظر، در صورتی که پردازنده ES باشد با پیغام زیر مواجه میگردید:

به نظر میرسد پردازنده Intel زیر، نمونه مهندسی و ES میباشد و یک پردازنده قابل فروش نیست. این ابزار برای شناسایی پردازنده های اصلی میباشد . پردازنده های ES قابل فروش نمیباشند و توسط اینتل پشتیبانی نمیگردند.

 

  • آیا میتوانم از اینتل پردازنده ES بگیرم؟!

با توجه به ماهیت این محصول پیش تولیدی، فقط برای OEM ها ، ODM ها و ISV ها و برای تست و ارزیابی کارایی آن ارائه میشود و فقط تحت قراردادی خاص به صورت امانی و محرمانه ارائه میشود و این پردازنده ها برای عموم ارائه نمیگردد. اگر یک پردازنده ES را بجای نسخه قابل فروش دریافت کردید با فروشنده خود تماس بگیرید. اگر سوال یا نگرانی دارید میتوانید با پشتیبانی اینتل تماس بگیرید.

 

  • آیا نمونه های مهندسی را عوض میکنید؟

خیر، نمونه های مهندسی ، به صورت رایگان ارائه میشوند و واجد شرایط گارانتی نمیباشند.


به اشتراک بگذارید :

میلاد رسولی / آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com