چه اتفاقی برای 15 میلیون کاربر ایرانی تلگرام افتاد؟

18 مرداد 1395      0 دیدگاه

همانطور که همه ما در خبرها شنیدیم، چند هکر ایرانی توانستند به اکانت 15 میلیون از کاربران دسترسی پیدا کنند. اما چطور چنین کاری ممکن است؟ آیا تلگرام به حد کافی امن نیست؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم و این سوالات را پاسخ می‌دهیم.

تلگرام در دنیا بیش از 100 میلیون کاربر دارد. با توجه به آماری که تلگرام داده است حدود 20 میلیون از این تعداد در ایران هستند. تلگرام برای امنیت پیام‌ها و عکس‌های شما از رمزگذاری End-to-End استفاده می‌کند. یعنی کلید رمزگذاری این اطلاعات فقط و فقط بین کاربران ردوبدل می‌شود و حتی خود تلگرام هم نمی‌تواند به پیام‌های شما دسترسی داشته باشد. با این حساب چطور ممکن است یک سری افراد خرابکار در ایران به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند؟

هر بار که شما می‌خواهید اکانت تلگرامتان را روی یک دستگاه فعال کنید، این کمپانی برای شما یک SMS ارسال می‌کند و پس از اینکه این SMS را وارد کنید، تلگرام فرض را بر این می‌گذارد که این خود شما هستید و اجازه دسترسی به اکانت را تایید می‌کند.

این هکرها هم از همین روش استفاده کردند و شماره‌های مختلفی را وارد کرده‌اند تا در دستگاه خود فعال کنند. درواقع تلگرام را هک نکردند، بلکه به سیستم اوپراتورهای ایران نفوذ داشته‌اند و توانسته‌اند پیامک‌هایی را که تلگرام برای کاربران فرستاده را سرقت کنند. پس از آن هم شماره ارسال شده را در دستگاه خود وارد کرده‌اند و به حساب تلگرام شما دسترسی پیدا کرده‌اند.

این روش هک بسیار ساده و پیش‌پا افتاده است و درواقع این خود کاربر است که خودش را هک می‌کند زیرا شما به سادگی می‌توانید مانع این اتفاق شوید یا حتی اگر این اتفاق افتاده باشد می‌توانید متوجه آن شوید و جلوی آن را بگیرید.


به اشتراک بگذارید :

منبع: آی تی ایران

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com