7 مرحله برای به روزرسانی IOS در سوئیچ یا روتر سیسکو کاتالیست – قسمت دوم

24 آذر 1399      0 دیدگاه

 4- image فایل IOS را در Cisco Switch کپی کنید

 

برای انتقال تصویر IOS از لپ تاپ یا کامپیوتر به Cisco Switch ، باید یک سرور TFTP را در لپ تاپ خود یا در سیستمی که image IOS را دانلود کرده اید اجرا کنید.

اگر یک سرور TFTP روی لپ تاپ خود اجرا می کنید و با استفاده از کابل کنسول به سوئیچ متصل هستید ، آدرس IP را به لپ تاپ اختصاص دهید و لپ تاپ خود را در همان شبکه سوئیچ قرار دهید.

با استفاده از 'دستور کپی' تصویر ISO را در فلش کپی کنید. با این کار از شما می خواهد آدرس میزبان از راه دور (که در این حالت لپ تاپ شماست) و نام فایل منبع مورد نیاز برای انتقال (که همان تصویر ISO است که از وب سایت سیسکو بارگیری کرده اید) را وارد کنید.

1

پس از کپی کردن ، مطمئن شوید که فایل مورد نظر در فلش وجود دارد.

2

فقط برای اطمینان از اینکه در هنگام کپی مشکلی پیش نیامده است ، یک چک MD5 انجام دهید و مقایسه کنید با MD5 که هنگام دانلود Image IOS   که  از وب سایت cisco یادداشت کرده اید. برای چک کردن MD5 یک فایل در سوئیچ کاتالیست سیسکو ، از دستور 'تأیید' مانند تصویر زیر استفاده کنید.

3

اگر از دو سوئیچ با Stack Configuration استفاده می کنید ، این کار را روی فلش کارت دوم نیز انجام دهید.

4

 

5- تغییر مسیر Switch Boot path

اکنون وقت آن است که به سوئیچ سیسکو بگوییم تا از تصویر ISO جدید برای راه اندازی از آن استفاده کند. قبل از تغییر اطلاعات بوت ، پیکربندی فعلی را تأیید کنید و همانطور که در زیر نشان داده شده است ، آنها را با استفاده از دستور 'boot system' تغییر دهید.

5

 

  1. configuration را ذخیره کرده و سوییچ را مجدداً راه اندازی کنید

اطلاعات راه اندازی فعلی را تأیید کنید ، پیکربندی فعلی را ذخیره کرده و سوئیچ سیسکو را مانند تصویر زیر دوباره راه اندازی کنید.

6

 

  1. تأیید نهایی پس از IOS Upgrade

سرانجام نسخه فعلی IOS سوئیچ را تأیید کنید ، پس از ارتقا ، باید نسخه جدید را مانند تصویر زیر نمایش دهد.

8

اطمینان حاصل کنید که رابط کاربری و وضعیت vlan خود را تأیید کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی و بدون هیچ مشکلی اجرا می شود.


به اشتراک بگذارید :

علی عسکری / آداک فن آوری مانیا

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com