داده‌‌های خود را با رمزگذاری استوریج HPE 3PAR 8000 ایمن کنید!

21 خرداد 1402      0 دیدگاه

از آنجایی که تمامی اطلاعات سازمان‌ها در دل درایوهای استوریج قرار می‌گیرند، حفظ امنیت آن‌ها برای هر سازمانی حائز اهمیت است. دستبرد به اطلاعات محرمانه یک سازمان می‌تواند خسارت زیادی به همراه داشته باشد. از این رو، روش‌های Encrypt داده ایجاد شده‌اند تا قفلی بر اطلاعات ذخیره شده باشند. در این مقاله قصد داریم به قابلیت رمزگذاری استوریج بپردازیم و ببینیم چگونه این قابلیت سبب شده تا استوریج‌هایی نظیر HPE 3PAR 8000 انتخاب عالی برای شما باشند.

Encryption (رمزگذاری) چیست؟

رمزگذاری همانطور که از نام آن پیداست، به معنی تغییر اطلاعات قابل فهم، به صورت رمزی و غیر قابل رویت برای سایر دستگاه‌ها و نرم افزارها است. پس در رمزگذاری به دلیل اینکه حریم شخصی اطلاعات حفظ می‌شود و هر کسی به آن‌ها دسترسی ندارد، امنیت داده‌ها تا حد زیادی بالا می‌رود.

رمزگذاری توسط یک کلید رمزنگاری انجام می‌شود. این کلید شامل کلید واژه‌های به توافق رسیده بین دستگاه‌های فرستنده و گیرنده است. کلیدهای رمزنگاری کاملا تصادفی ایجاد می‌شوند، هیچ شباهتی به هم نداشته و به اصطلاح یونیک هستند.

Encryption کاربردهای فراوانی دارد، به صورتی که درفضای ذخیره سازی ابری دیده می‌شود. همچنین پروتکل HTTPS که یک پروتکل امن نیز به شمار می‌رود، مجهز به رمزگذاری دوطرفه است و اینگونه از اطلاعات آنلاین افراد محافظت می‌کند.

علاوه بر این، می‌توان به رمزگذاری در پیام رسان‌ها اشاره نمود. در پیام رسان‌هایی چون واتساپ و تلگرام رمزگذاری دوطرفه به کار گرفته شده است تا تمامی اطلاعات پیام‌ها و تماس‌های شما در قالبی کاملا امن و بدون نفوذ منتقل شوند.

encryption رمزگذاری استوریج

اهمیت Encryption | رمزگذاری استوریج در چیست؟

یکی از جاهایی که ردپای Encryption به خوبی دیده می‌شود و کمک بزرگی برای امنیت سازمان هاست، رمزگذاری درایوهای استوریج می‌باشد. استوریج‌ها قلب و منبع اطلاعاتی هر سازمان به شمار می‌روند، پس محافظت از اطلاعات داخلی آن‌ها محافظت از تمامی سرمایه‌های یک شرکت به شمار می‌‌رود. پس اگر امنیت اطلاعات سازمانتان برایتان حائز اهمیت است، حتما از استوریج‌هایی استفاده کنید که این قابلیت را به شما ارائه می‌دهند. در ادامه یکی از پرفروش‌ترین استوریج‌هایی را که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را معرفی خواهیم کرد.

انواع Encryption | رمزگذاری استوریج

2 روش رمزگذاری استوریج برای درایوهای آن وجود دارد: 1. سخت افزاری 2. نرم افزاری.

در حالت رمزگذاری سخت افزاری عملیات رمزگذاری بر عهده خود سخت افزار است. یعنی درایو حالا چه هارد یا SSD، این قابلیت را در دل خود داشته و به صورت خودکار عملیات رمزگذاری را انجام می‌دهد. لازم به ذکر است استفاده از درایوهایی که این قابلیت را دارند اندکی هزینه بر است.

در حالت رمزگذاری نرم افزاری، نرم افزارهای متنوعی تولید شده‌اند که به خوبی اطلاعات شما را مهر و موم کرده و کسی اجازه دسترسی به آن‌ها را نخواهد داشت. در این حالت، اطلاعات در هر بار بارگذاری و ذخیره شدن، رمزنگاری و رمزگشایی می‌شوند. به اصطلاح می‌توان گفت رمزگذاری در لحظه (on-the-fly-encryption) صورت می‌گیرد. از جمله این نرم افزارها می‌توان به BitLocker ،AxCrypt و StorageCrypt اشاره نمود.

bitlocker

HPE 3PAR 8000 بهترین انتخاب برای شما از نظر رمزگذاری استوریج

همانطور که بالاتر در مورد رمزگذاری و اهمیت آن صحبت کردیم، قصد داریم به یکی از پرفروش ترین استوریج‌های برند HPE اشاره کنیم که به صورت سخت افزاری از قابلیت Encryption  پشتیبانی می‌کند. استوریج 3PAR 8000 از جمله ذخیره سازهای برتر برند HPE است که تضمین می‌کند اطلاعات شما بدون هیچ مشکلی با بالاترین امنیت ذخیره خواهند شد. در 3PAR 8000 دیتاها توسط یکسری متا دیتا رمزگذاری می‌شوند که فقط توسط همان استوریج قابل فهم و خواندن است. به همین ترتیب اگر درایو به سرقت رفته باشد، اطلاعات آن قابل استفاده نخواهد بود. 

نکته: این استوریج می‌تواند ترکیبی از درایوهای رمزگذاری شده و غیر رمزگذاری شده داشته باشد. کاربران می‌توانند هر زمانی که بخواهند رمزگذاری را فعال کنند، حتی پس از اینکه داده‌ها ذخیره شده باشند. البته در نظر داشته باشید در صورت فعال کردن Encryption در استوریج 3PAR 8000 نمی‌توان آن را غیر فعال نمود.

علاوه بر قابلیت رمزگذاری استوریج ، چرا باید از HPE 3PAR 8000 استفاده کنیم؟

یکی از مهمترین دلایلی که سبب حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات شما می‌شود، قابلیت Encryption در استوریج 3PAR 8000 است. اما تنها این نکته مهم شما را مجاب به انتخاب نمی‌کند. موارد زیر از جمله ویژگی‌هایی هستند که سبب می‌شوند 3PAR 8000 را به عنوان بهترین گزینه برای خود انتخاب کنید:

  • مجهز به معماری Active to Active Full Mesh

  • این استوریج با بهره گیری از کنترلر 4Node انعطاف پذیری بالایی دارد.

  • به لطف استفاده از 16Gb/s Fiber Channel عملکرد 3PAR 8000 تا 35 درصد بهتر شده و تاخیر آن تا 2.5 برابر کاهش پیدا کرده است.

  • مدیریت ذخیره سازی با صرف زمان کمتری انجام می‌پذیرد.

  • به کمک Veeam Backup و Storeonce بکاپ گیری سریع تر انجام می‌پذیرد.

  • محاسبات RAID و سرعت Deduplication افزایش یافته است.

  • این استوریج 300000 IOPS را با تاخیر 1 میلی ثانیه پشتیبانی می‌کند.

  • با هزینه کمتر می‌توان از امکانات بیشتری بهره مند شد.

hpe 3par 8000 رمزگذاری استوریج

سخن آخر

در این مقاله در خصوص قابلیت Encryption  و اهمیت آن در استوریج HPE 3PAR 8000 صحبت کردیم و دیدیم که چرا نباید لحظه‌ای در انتخاب این ذخیره ساز بی نظیر درنگ کرد. آداک فناوری مانیا با چندین سال سابقه درخشان در خصوص فروش سرور و تجهیزات شبکه در کنار شماست تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر قصد خرید استوریج با کیفیت و قیمت مناسب را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه استوریج‌های مانیا سر بزنید. اگر هم قصد خرید استوریج HPE 3PAR 8000 را دارید، یک کلیک تا خرید بهترین قیمت این محصول فاصله دارید، کافیست بر روی صفحه استوریج HPE 3PAR 8000 کلیک کنید.


به اشتراک بگذارید :

از آنجایی که تمامی اطلاعات سازمان‌ها در دل درایوهای استوریج قرار می‌گیرند، حفظ امنیت آن‌ها برای هر سازمانی حائز اهمیت است. دستبرد به اطلاعات محرمانه یک سازمان می‌تواند خسارت زیادی به همراه داشته باشد. از این رو، روش‌های Encrypt داده ایجاد شده‌اند تا قفلی بر اطلاعات ذخیره شده باشند. در این مقاله قصد داریم به قابلیت رمزگذاری استوریج بپردازیم و ببینیم چگونه این قابلیت سبب شده تا استوریج‌هایی نظیر HPE 3PAR 8000 انتخاب عالی برای شما باشند.

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com