سرور شخصی سازی شده خود را با پردازنده Xeon Y بسازید!

21 ارديبهشت 1402      0 دیدگاه

در شبکه و عملیات سروری، بارهای کاری متنوع و درخواست‌‌های مختلف و پیش بینی نشده‌ وجود دارند. از این رو، لازم است پردازنده سرور متناسب با هر کار از فرکانس خاصی استفاده کند. پردازنده‌های قدیمی‌ توانایی اولویت بندی فرکانس ندارند و برای بارهای کاری سنگین و سبک، خود پردازنده از فرکانس خاصی استفاده می‌کند. اما امروزه، تکنولوژی پیشرفت کرده و اینتل از پردازنده‌ Xeon Y به عنوان یک CPU سرور قدرتمند رونمایی کرده است. این پردازنده‌ با بهره گیری از تکنولوژی (Speed Select Technology (SST فرکانس‌ها را اولویت بندی کرده و می‌توانید با شخصی سازی بهره وری بالایی را تجربه کنید. در این مقاله به معجزه شخصی سازی در سرور می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

پردازنده Xeon Y اولین CPU سرور با قابلیت شخصی سازی

اینتل همیشه با ارائه پردازنده‌هایی با بهترین کیفیت به بازار، طرفداران خود را شگفت زده می‌کند. به صورتی که این بار هم با ارائه پردازنده Xeon Y حجت را تمام کرده است. به طور کلی، پردازنده دو مشخصه اصلی دارد که عبارتند از: تعداد هسته و حداکثر فرکانس

هسته پردازنده زمانی مهم است که برای استفاده از نرم افزاری نیاز به سرعت بالا و پردازش پایین داشته باشیم، مانند عملیات بانکی (کارت کشیدن). در عوض، برای ادیت ویدئو و یا کارهای گرافیکی، تعداد هسته مد نظر نیست و فرکانس بالایی می‌طلبد.

پردازنده‌های قبلی کمپانی اینتل، کلاک CPU قابل تغییر ندارند و با توجه به نیاز، در حجم‌های کاری متنوع فرکانس توسط خود پردازنده تغییر می‌کند. در نوآوری جدید این کمپانی، پردازنده Xeon Y و سایر پردازنده‌هایی که از تکنولوژی SST استفاده می‌کنند، توسط ادمین قابلیت شخصی سازی دارند. یعنی به راحتی ادمین می‌تواند کانفیگ‌های مختلف ایجاد کند و بسته به هر بار کاری، فرکانس و تعداد هسته مخصوص به کار گرفته شود.

اینتل در پردازنده‌های جدید Xeon نظیر سری‌های S ،N ،V و Y از تکنولوژی بی نظیر (Speed Select Technology (SST استفاده کرده که این تکنولوژی کانفیگ پذیری سرور شما را مهیا می‎‌کند. در ادامه به این تکنولوژی می‌پردازیم.

نکته: سری‌های S، N، V برای PCها به کار می‌روند و از این بین، تنها سری Y است که لقب اولین پردازنده سرور کانفیگ پذیر را ازآن خود کرده است.

پردازنده 6336y

ویژگی‌های تکنولوژی (Speed Select Technology (SST

فرکانس قابل تنظیم

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، پردازنده‌ها برای انجام بارهای کاری گوناگون از فرکانس‌های مختلفی استفاده می‌کنند. از این رو، شرکت‌ها چندین سرور با پردازنده‌های متنوع را به کار می‌گیرند تا پاسخگوی نیازشان باشد. برتری پردازنده Xeon Y نسبت به این CPU‌ها این است که برای دستیابی به فرکانس‌های گوناگون نیاز به چندین سرور ندارید، بلکه تنها با یک سرور می‌توانید به طور دستی فرکانس‌های مختلفی را کانفیگ کنید. با تعریف کردن چند کانفیگ، می‌توانید هر زمان که نرم افزار فرکانس بالایی نیاز داشت از تعداد هسته کم کرده و به فرکانس اضافه کنید و یا برعکس در صورت نیاز به سرعت بالا، تعداد هسته را افزایش دهید.

فرکانس قابل تنظیم در پردازنده xeon y

در نظر بگیرید، نرم افزارهای مالی یک شرکت در حال اجرا هستند و نیاز به تعداد هسته و سرعت بالا حس می‌شود، می‌توانید برای این نرم افزارها کانفیگی تعریف کرده که هنگام نیاز آن را فعال کنید. (کانفیگ 1) اما تصور کنید که کار بخش مالی تمام شده و در عوض بخش نرم افزار برای ادیت ویدئو به فرکانس بالایی نیاز دارد، حالا می‌توانید از کانفیگ 1 به کانفیگ 2 که برای فرکانس بالا تنظیم کرده‌اید، جابه جا شوید. برای فهم آسان تر مثال زیر را در نظر بگیرید:

در تصویر سمت چپ، پردازنده Intel Xeon Gold 6336Y و در سمت راست، Intel Xeon Silver 4309Y را قرار داده‌ایم. مشاهده می‌کنید که برای هر دو پردازنده سه کانفیگ تعریف شده که سطر اول مربوط به تعداد هسته و میزان فرکانس در حالت استاندارد می‌باشد. اما سطر 2 و 3 کانفیگ‌هایی هستند که ادمین به طور دستی متناسب با نیاز خود تعریف کرده است. از آنجایی که پردازنده 4309Y از نوع Silver و ارزان تر است، برای تغییر تعداد هسته محدودیت وجود دارد. نکته قابل توجه این است که می‌توانید با ثابت نگه داشتن تعداد هسته، فرکانس را تغییر دهید و در مصرف برق صرفه جویی کنید.

در پردازنده 6336Y، اینتل امکانات بیشتری در اختیار ادمین گذاشته است، یعنی می‌توان بسته به نیاز، میزان هسته و فرکانس را تغییر داد، که مصرف برق نیز به دنبال آن متفاوت خواهد بود.

نکته: آزادی ادمین برای کانفیگ کردن، بسته به سطح پردازنده (Platinum، Gold، Silver و Bronze) متفاوت است. پس اگر آزادی عمل بیشتری می‌خواهید به سراغ پردازنده‌های Gold و Platinum بروید.

Intel Xeon Gold 6336Y Processor

Intel® Xeon® Silver 4309Y Processor

 

 

 

 

 

عملکرد بالا با هزینه پایین در پردازنده Xeon Y

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، با داشتن پردازنده Xeon Y دیگر نیازی به چندین سرور با پردازنده‌های مختلف نخواهد بود. بلکه همین یک CPU کافیست تا عملکرد و قدرت بالا را تجربه کنید. پس تعداد سرور و CPU کمتر = هزینه کمتر.

هزینه کمتر با پردازنده xeon y

سخن آخر

در این مقاله، در خصوص پردازنده Xeon Y اینتل به عنوان اولین پردازنده سرور با قابلیت شخصی سازی صحبت کردیم. و دیدیم که چگونه تکنولوژی SST باعث صرفه جویی در هزینه خواهد شد. ما در مانیا متناسب با درخواست شما، بهترین سرورهای HPE را به پردازنده‌های برتر سری Y مجهز کرده و سروری پیشرفته با بهترین قیمت به شما ارائه می‌دهیم.

آداک فناوری مانیا با 14 سال سابقه درخشان در خصوص فروش سرور و تجهیزات شبکه در کنار شما خواهد بود تا بهترین انتخاب را داشته باشید. 

 


به اشتراک بگذارید :

در شبکه و عملیات سروری، بارهای کاری متنوع و درخواست‌‌های مختلف و پیش بینی نشده‌ وجود دارند. از این رو، لازم است پردازنده سرور متناسب با هر کار از فرکانس خاصی استفاده کند. پردازنده‌های قدیمی‌ توانایی اولویت بندی فرکانس ندارند و برای بارهای کاری سنگین و سبک، خود پردازنده از فرکانس خاصی استفاده می‌کند. اما امروزه، تکنولوژی پیشرفت کرده و اینتل از پردازنده‌ Xeon Y به عنوان یک CPU سرور قدرتمند رونمایی کرده است. این پردازنده‌ با بهره گیری از تکنولوژی (Speed Select Technology (SST فرکانس‌ها را اولویت بندی کرده و می‌توانید با شخصی سازی بهره وری بالایی را تجربه کنید.

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com