آشنایی با پلتفرم HPE Pointnext

24 مهر 1402      0 دیدگاه

HPE Pointnext از جمله خدماتی است که اخیراً با استقبال قابل توجهی از سازمان‌ها مواجه شده است. این سرویس خدماتی و مشاوره‌ای که تحت عنوان Hewlett Packard Enterprise Pointnext نیز یاد می‌شود، توسط شرکت HPE ارائه شده و به شرکت‌ها و سازمان‌ها، در زمینه‌هایی اعم از بهبود بازدهی زیرساخت‌ها نظیر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، استفاده بهینه آن‌ها و در نهایت کاهش هزینه‌های مرتبط با امور IT، مشاوره و پشتیبانی ارائه می‌دهد.

در این مقاله سعی بر آن خواهیم داشت تا خدمات HPE Pointnext را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم، پس اگر بهبود بازدهی و کاهش هزینه‌های تکنولوژیک برایتان اهمیت دارد، با ما همراه باشید!

کاربردهای HPE Pointnext

HPE Pointnext را می‌توان مجموعه‌ای جامع و گسترده از خدمات مشاوره و فنی فناوری اطلاعات دانست که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، باید به مشاوره IT، انتقال و اجرای زیرساخت‌های فناوری و اطلاعات، بهینه‌سازی پلتفرم‌های سخت افزاری و نرم افزاری و پشتیبانی فنی فرآیند آن، مشاوره و پشتیبانی در زمینه انتخاب فضای Cloud بهینه و نحوه پیاده‌سازی فرآیند انتقال داده به آن، طراحی و بهینه‌سازی انواع شبکه‌های ارتباطاتی و همچنین مشاوره و پیاده‌سازی سیستم‌های امنیتی مربوط به شبکه‌ها اشاره نمود.

پس از معرفی اولیه HPE Pointnext، در این قسمت از مقاله، به کاربردها و خدماتی که می‌توان از این سرویس دریافت کرد، خواهیم پرداخت.

 

مشاوره فنی IT

این خدمات را می‌توان از ابزارهای پرطرفدار HPE Pointnext دانست. در این ابزار، کلیه فرآیندها و زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری کاربر آنالیز می‌شود؛ سپس متناسب با داده‌های آنالیز شده، راهکارهایی از نوع بهینه‌سازی کارایی و استراتژی‌های مورد استفاده در سیستم و همچنین تغییر نوع معماری مورد استفاده در شبکه مورد تحلیل ارائه می‌گردد تا در نتیجه آن با کمترین تغییر در شبکه، بیشترین میزان کارایی از آن حاصل گردد.

مشاوره Cloud با HPE Pointnext

امروزه به سبب پشتیبانی و حفاظت بیشتر از داده‌ها و همچنین افزایش قابل توجه حجم آن‌ها، رویکرد استفاده از زیرساخت‌های Cloud محور، به طرز محسوسی افزایش یافته است.

مواردی نظیر طراحی و اجرای فرآیند انتقال داده به ابر، انتخاب پلتفرم Cloud مناسب و بهینه، انتقال و اجرای برنامه‌های اجرایی در محیط Cloud از جمله موضوعاتی هستند که تحت پوشش خدمات و ابزارهای HPE Pointnext می‌باشند.

به‌روزرسانی زیرساخت و فناوری‌های آن

به‌روزرسانی سیستم ها و زیرساخت‌های سازمان و شرکت‌ها به فناوری‌های جدید از جمله چالش‌های جدی است که ممکن است عملکرد کلی سازمان را با مشکل مواجه سازد. در این زمینه نیز می‌توان از خدمات انتخاب و بهینه‌سازی سرورها، طراحی و اجرای فرآیند به‌روزرسانی و انتقال به فناوری‌های جدید HPE Pointnext بهره برد.

خدمات امنیت شبکه و زیرساخت‌ها

حفظ امنیت شبکه و حفاظت آن در برابر تهدیدات امنیتی را می‌توان از مهم‌ترین مواردی دانست که می‌بایستی برای هر شبکه و زیرساخت فناوری اطلاعاتی مورد نظر قرار گیرد. یکی از خدمات و ابزارهای HPE Pointnext آنالیز امنیتی شبکه و زیرساخت‌ها است.

در این زمینه، HPE Pointnext ابتدا درگاه‌های آسیب‌پذیر و قابل نفوذ شبکه را تحلیل کرده و متناسب با نقاط ضعف امنیتی آن، راهکارهای فنی را در جهت بهبود امنیت شبکه و زیرساخت ارائه می‌دهد.

خدمات طراحی و اجرای شبکه‌ها

طراحی و اجرای بهینه انواع شبکه‌های فناوری اطلاعات اعم از شبکه ارتباطات وایرلس، شبکه‌های کامپیوتری و همچنین شبکه‌های داده‌محور از جمله خدمات کاربردی HPE Pointnext می‌باشد. همچنین HPE Pointnext با ارائه پشتیانی و خدمات پس از فروش خود، کاربران خود را در زمینه مدیریت این شبکه‌ها و داده‌های تبادل شده در آن‌ها همراهی می‌کند.

خدمات توسعه و به‌روزرسانی نرم افزار

در اغلب موارد، نرم افزارهای سازمانی پس از مدتی استفاده به دلیل افزایش دائمی حجم داده‌ها، نیاز به ابزارهای جدید جهت بهینه‌سازی فرآیندهای سازمانی و شرکتی، تعداد کاربران و همچنین انطباق با نرم افزارهای دیگر، نیاز به بروزرسانی دارند. از آنجایی که این فرآیند به طرز قابل توجهی در عملکرد سازمان تأثیرگذار است، می‌بایستی در کوتاه‌ترین زمان و به بهینه‌ترین شکل ممکن انجام گردد.

یکی از کاربردی‌ترین خدمات HPE Pointnext خدمات مشاوره فنی و تحلیلی نرم افزارهای سازمانی می‌باشد که توسط نتایج آنالیزی آن می‌توان این فرآیند را به طور بهینه‌ای اجرا نمود.

مدیریت شبکه‌ها به کمک HPE Pointnext

در کنار لزوم اجرای مناسب و بهینه شبکه‌های فناوری اطلاعاتی، مدیریت آن‌ها نیز می‌بایستی به طرز مناسبی شکل گیرد تا پیش از بروز مشکلات و چالش‌های فنی در آن، تغییرات مورد نیاز اعمال شود. HPE Pointnext در زمینه مدیریت شبکه خدماتی از جمله طراحی و راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ شبکه، تحلیل و پیشنهاد تغییرات مورد نیاز در شبکه، کاهش ریسک و همچنین بهبود کارایی آن نیز خدمات مناسبی ارائه می‌دهد که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد کلی شبکه داشته باشد.

جمع‌بندی

HPE Pointnext از جمله مجموعه خدمات مشاوره فنی و پشتیبانی شبکه‌های فناوری اطلاعاتی است که توسط شرکت اچ پی ای ارائه شده است. این خدمات شامل ابزارها و پشتیبانی‌های متنوع و کاربردی است که از جمله آن‌ها می‌توان به تحلیل شبکه از جنبه عملکردی، بهینه‌سازی، امنیتی و داده‌ای اشاره نمود.

در این مقاله سعی بر آن شد تا HPE Pointnext و خدمات پرکاربرد آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. آداک فناوری مانیا با دارا بودن چندین سابقه درخشان و پرچم داری در عرصه فروش سرور و تجهیزات شبکه، در کنار شما خواهد بود تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر به دنبال سرور با بهترین قیمت در بازار هستید، از صفحه سرورهای مانیا غافل نشوید.

 


به اشتراک بگذارید :
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com