معرفی سرویس جدید اینتل به نام Intel On Demand

27 مهر 1402      0 دیدگاه

آیا به دنبال راه حلی هستید که بتوان بعد از خریداری پردازنده مدنظر برای دیتاسنتر و سرور خود، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد نیازتان را فعال کنید؟ و یا بدون نیاز به تعویض پیاپی پردازنده، از جدیدترین قابلیت‌ها به کمک پردازنده قبلی خود بهره مند شوید؟ Intel On Demand برای همینکار اینجاست!

با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این قابلیت بی نظیر و اینکه چگونه می‌تواند به شما در داشتن پردازش‌هایی هدفمندتر کمک کند، صحبت کنیم.

Intel On Demand چیست؟

Intel On Demand سرویس جدیدی است که به همراه پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon معرفی شد. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا بعد از خرید پردازنده مورد نظر خود بسته به نیاز یکسری ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را فعال کنند.

این زیرساخت شامل یک API برای سفارش لایسنس و یک نرم‌افزار عامل برای تایید لایسنس و فعال‌سازی ویژگی‌های پردازنده است. بعد از خرید کافیست لایسنس هر قابلیت را فعال کنید. اینتل از این بخش با نام "Activation Model" یاد می‌کند.

INTEL ON DEMAND

مزایای Intel On Demand برای مشتریان چیست؟

با کمک این سرویس، نیاز شما به تعویض پیاپی پردازنده برای برخورداری از قابلیت‌های مورد نیاز خود کاهش پیدا می‌کند. به این صورت که اینتل یکسری قابلیت‌ها را به کمک این سرویس پولی کرده و زحمت تولید مدل‌های مختلف cpu را برای ارائه قابلیت‌های مختلف از روی دوش خود برداشته است. از این رو، کافیست هزینه قابلیت مورد نیاز را در این سرویس پرداخت کنید تا بدون نیاز به تهیه پردازنده جدید با همان Processor قبلی خود از قابلیت‌های جدید بهره مند شوید.

Intel On Demand چگونه کار می‌کند؟

از این سرویس می‌توان برای فعالسازی شتاب دهنده‌ها و ویژگی‌های امنیتی و سخت‌افزاری بر روی اکثر پردازنده‌های نسل چهارم اینتل زئون استفاده کرد. اینتل تضمین کرده است که به کمک این سرویس، در حوزه‌های امنیت، آنالیز داده و ارتباطات و ذخیره سازی شاهد پیشرفت چشمگیری خواهید بود. قابلیت‌های معرفی شده با این سرویس به شرح زیر می‌باشند:

حوزه ارتباطات و ذخیره سازی:

  • Intel Dynamic Load Balancer
  • Intel Data Streaming Accelerator
  • Intel Quick Assist Technology

حوزه امنیتی:

  • Intel Software Guard Extensions

حوزه آنالیز و تحلیل + ارتباطات و ذخیره سازی:

  • Intel In-Memory Analytics Accelerator

INTEL DLB

Intel Dynamic Load Balancer

Intel Dynamic Load Balancer یا به اختصار Intel DLB، یک سخت افزار شتاب دهنده Peripheral Component Interconnect Express (PCIe) در پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon است که زمان بندی رسیدگی به هر داده را با اولویت بندی و منظم، میان هسته‌های پردازنده تقسیم می‌کند و تاخیر را به حداقل می‌رساند. در واقع به کمک Intel DLB اطلاعات تولید شده در صف، کاملا مرتب و اولویت بندی شده در اختیار مصرف کننده آن قرار می‌گیرد.

پیش از این، تصمیم گیری برای قرار گرفتن اطلاعات در صف و مدیریت آن بر عهده نرم افزار بود. به صورتی که بعد از ورود دیتا، پردازنده به کمک نرم افزار، حافظه RAM آزاد را پیدا می‌کرد و دیتا را در اختیار آن قرار می‌داد؛ متعاقبا دیتایی که زودتر کارش انجام می‌شد به سمت خروجی می‌رفت و همین سبب بروز bottleneck، تاخیر در حافظه و Cache و کندی عملکرد می‌شد.

در Intel DLB، مدیریت قرارگیری در صف توسط خود پردازنده انجام می‌گیرد و با به کارگیری الگوریتم‌های Load Balancing، دیتاها به صورت مرتب و اولویت بندی شده در اختیار رم‌ها قرار می‌گیرند و به همین ترتیب با نظم به سمت خروجی فرستاده می‌شوند. از این رو، bottleneck به وجود نخواهد آمد و با تاخیر کمتر، تعداد عملیات بیشتری در ثانیه انجام می‌پذیرد.

نکته: برای اینکه مدیریت صف توسط خود پردازنده انجام پذیرد، کافیست لایسنس آن را خریداری کرده باشید و این قابلیت را فعال کنید.

در نمودار زیر مقایسه‌ای از مدیریت صف به صورت نرم افزاری و Intel DLB مشهود است:

INTEL DLB

سخن آخر

در این مقاله در خصوص سرویس Intel On Demand صحبت کردیم. سرویس جدیدی که آمده تا وجه تمایزی بین پردازنده‌های نسل چهارم با نسل‌های قبلی Intel Xeon باشد. در این سرویس چندین قابلیت فراهم آمده اند که کافیست لایسنس مربوط به هر کدام را خریداری کنید و بعد از فعال کردن آن، از عملکرد بهتر پردازنده خود لذت ببرید.

همچنین در خصوص اولین قابلیت عرضه شده توسط این سرویس یعنی Intel Dynamic Load Balancer نیز صحبت کردیم. در مقالات بعدی قابلیت‌های دیگر را به طور مفصل و کامل شرح خواهیم دادید، با ما همراه باشید.

آداک فناوری مانیا با دارا بودن چندین سابقه درخشان و پرچم داری در عرصه فروش سرور و تجهیزات شبکه، در کنار شما خواهد بود تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر به دنبال سرور با بهترین قیمت در بازار هستید، از صفحه سرورهای مانیا غافل نشوید. برای انتخاب پردازنده مناسب سرور خود نیز کافیست با متخصصین فنی ما در تماس باشید تا بهترین پردازنده را متناسب با نیازتان به شما معرفی کنند.

ادامه دارد...




به اشتراک بگذارید :

آیا به دنبال راه حلی هستید که بتوان بعد از خریداری پردازنده مدنظر برای دیتاسنتر و سرور خود، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد نیازتان را فعال کنید؟ و یا بدون نیاز به تعویض پیاپی پردازنده، از جدیدترین قابلیت‌ها به کمک پردازنده قبلی خود بهره مند شوید؟ Intel On Demand برای همینکار اینجاست!

 

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com