7 مرحله برای به روزرسانی IOS در سوئیچ یا روتر سیسکو کاتالیست

16 آذر 1399      0 دیدگاه

هر زمان سیسکو یک  IOS جدید برای سوئیچ شبکه (یا روتر) خود منتشر می کند ، توصیه می شود آن را ارتقا دهید.

در این مقاله 7 مرحله آسان برای به روزرسانی image IOS در سوئیچ سیسکو یا روتر توضیح داده شده است. از آنجا که   Image IOS را ارتقا می دهید ، مطمئن شوید که به سوئیچ دسترسی فیزیکی دارید و در مقابل آن قرار دارید. برای اتصال به سوئیچ از کابل کنسول استفاده کنید.

توجه داشته باشید که مراحل ارائه شده در زیر مشابه سوئیچ ها و روترها خواهد بود. با این حال این مثالها نحوه به روزرسانی  image IOS را روی یک سوئیچ کاتالیست سیسکو نشان می دهد.

1- تشخیض نسخه ی فعلی IOS سوییچ :

پس از ورود به سیستم ، با وارد کردن گذرواژه enable ، به حالت وارد محیط enable  شوید. این مثال از دو سوئیچ

سیسکو کاتالیست 3750 که در حالت Stack پیکربندی شده اند مانند زیر نشان داده شده است.

سیسکو1

اگر فقط یک سوئیچ کاتالیست سیسکو (none stack mode) دارید ، تمام مراحل ذکر شده در این سند را دنبال کنید ، اما این کار را فقط روی یک فلش کارت انجام می دهید ابتدا با استفاده از دستور 'dir flash1:' محتوای فلش کارت ها را تأیید کنید.

سیسکو 2

همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، هر دو فلش کارت حاوی فایل IOS فعلی است که نسخه '122.35.SE5' است. بررسی کنید که سوئیچ شما در حال حاضر چه نسخه ای از IOS را اجرا می کند. به احتمال زیاد این همان فایل IOS فعلی است که در کارت فلش خود مشاهده می کنید. همانطور که در زیر مشاهده می کنید ، از '12.3 (35) SE5' استفاده می شود.

 

2- آخرین فایل IOS را از وب سایت سیسکو دانلود کنید

جدیدترین فایل image IOS را برای وب سایت سیسکو خود دانلود کنید
به cisco.com  بروید - نرم افزار IOS - Switch خود را انتخاب کنید (به عنوان مثال: Cisco Catalyst Switch 3750G-24T) - روی 'Download IP BASE' کلیک کنید - آخرین نسخه ای را که می خواهید دانلود کنید انتخاب کنید به عنوان مثال: 12-2.5.SE1))

در حالی که در این صفحه دانلود هستید ، با فرمت MD5  داده شده بر روی سیستم خود کپی / پیست کنید. بعد از اینکه image IOS  را دانلود کردیم و آن را به سوئیچ منتقل کردیم ، قبل از نصب image، فایل MD5 را بررسی خواهیم کرد.

 

3- نرم افزار Old IOS را از Flash حذف کنید

از آنجا که ISO جدید را دانلود می کنیم و آن را به فلش کارت منتقل می کنیم ، به فضای بیشتری نیاز داریم. بنابراین ، IOS قدیمی موجود را از روی فلش کارت حذف کنید.

سیسکو 3

در دستور حذف بالا ، / f مخفف force و / r مخفف recursive است.

4- image فایل IOS را در Cisco Switch کپی کنید

 

برای انتقال تصویر IOS از لپ تاپ یا کامپیوتر به Cisco Switch ، باید یک سرور TFTP را در لپ تاپ خود (یا در سیستمی که image   IOS را دانلود کرده اید اجرا کنید.

 

ادامه در مقاله بعدی ...


به اشتراک بگذارید :

علی عسکری / آداک فن آوری مانیا

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com