استفاده بهتر از HDD و SSD با HPE Firmware

16 اسفند 1399      0 دیدگاه

استفاده بهتر از HDD و SSD با HPE Firmware  

 

Better use of HDD and SSD with HPE Firmware

 

فهرست مطالب

  • خلاصه اجرایی
  • همه هاردها با کارآیی یکسان تولید نشده اند
  • مزایای Firmware HPE
  • عملکرد و کارآیی قابل پیش بینی
  • خنک کننده پیشرفته
  • مدیریت ذخیره سازی بهینه
  • ویژگی های منحصر به فرد
  • بروزرسانی Firmware هوشمند
  • امنیت
  • برخی دیگر از مزایای هاردهای HPE
  • جدیدترین سخت افزار و Firmware
  • کیفیت هارد بالا
  • تست اطمینان دقیق
  • مزایای کلیدی

 

 

Hewlett Packard Enterprise به طور فعال برای بهینه سازی Firmware بر روی هاردهای  HPE کار می کند تا آنها را قادر سازد تا رفتار قابل پیش بینی و پایدار در سیستم های سرور و ذخیره سازی HPE را فراهم کنند. همراه با آزمایشات سخت و فرآیندهای صلاحیت آزمایی، این تمرکز بر Firmware منجر به هاردهای مورد تایید کیفی و معتبر HPE می شود که در سیستم های HPE به صورت بهینه کار می کنند.

 

خلاصه اجرایی

با سرمایه گذاری گسترده در Firmware و آزمایش دقیق محصول، هاردهای دیسک سخت HPE (HDD) و هاردهای حالت جامد (SSD)  طیف وسیعی از مزایای بسیار فراتر از هاردهای معمول ارائه می کند. Firmware HPE قابلیت و عملکرد قابل پیش بینی، خنک سازی تقویت شده، مدیریت ذخیره سازی بهینه، ویژگی های منحصر به فرد هارد و به روزرسانی Firmware هوشمند را ارائه می کند.

کاربران  هاردهای  HPE همچنین  از  مزایای  جدیدترین  سخت افزار  و Firmware، کیفیت هارد بالا و تست اطمینان دقیق بهره می برند. به دلیل تاکید HPE بر روی Firmware، آزمایش و کیفیت سنجی هارد، سازمان شما می تواند اطمینان داشته باشد که هاردهای تست و تایید شده HPE در سیستم های HPE شما به صورت بهینه کار می کنند.

 

همه هاردها با کارآیی یکسان تولید نشده اند

همه هاردهای دیسک سخت و همه هاردهای حالت جامد حتی وقتی مشخصات یکسانی روی کاغذ دارند یکسان نیستند. تعداد زیادی اختلاف  بالقوه در اجزا و Firmware مورد استفاده در دستگاههای ذخیره سازی وجود دارد و این تفاوتها می تواند تلاش شما را به نتیجه برساند و یا از بین ببرد.

با هاردهای معمول، نمی توانید مطمئن باشید که هارد برای عملکرد مناسب با سرورهای HPE ProLiant  و یا سیستم های ذخیره سازی HPE شما به درستی تنظیم شده است.  این ناسازگاری ها می توانند مشکلات پیکربندی ایجاد کنند و کارآیی سیستم شما را از بین ببرند. در بدترین حالت، ناسازگاری بین کنترل کننده هاردها، ممکن است باعث از دست رفتن اطلاعات شما شود.

حتی در میان هاردهایی که توسط شرکای تجاری HPE ارائه می شود، هیچ استاندارد صنعتی یا مشترکی در Firmware وجود ندارد، زیرا تولید کنندگان معیارهای مختلفی دارند. برای حل این مشکل، HPE مجموعه ای از استانداردهای خاص خود را با استفاده از بهترین روشهای طراحی در صنعت، برای اطمینان از سازگاری، قابل پیش بینی و کارآیی پایدار تعریف کرده و یک نسخه از  Firmware را به تمام تأمین کنندگان جهت پیاده سازی ارائه نموده است. هاردهای HPE به صورت خاص با هدف ارائه عملکرد بی عیب و نقص در سرورها و سیستم های ذخیره سازی HPE طراحی و آزمایش شده است. بهینه سازی Firmware HPE یکی از این موارد کلیدی است. قابلیت های مهندسی شده در Firmware، یک هارد در کلاس سازمانی متناسب با سیستم های HPE بسیار متفاوت از یک هارد معمولی ایجاد می کند.

بیایید برخی از مزایای اصلی Firmware HPE را در هاردهای HPE بررسی کنیم.

 

مزایای Firmware HPE

کارآیی و عملکرد قابل پیش بینی Firmware  HPE برای کنترلرهای HPE Smart Array و سرور و سیستم های ذخیره سازی HPE جهت کارآیی و عملکرد بهینه شده است. به زبان ساده، Firmware می تواند رفتار هارد را مطابق با انتظارات کنترل کننده های ذخیره سازی تنظیم نماید.

علاوه بر این، Firmware HPE رفتار هماهنگ و قابل پیش بینی را در میان هاردهایی که از تولید کنندگان متعدد سطح بالای صنعت تهیه شده و در میان نسلهای مختلف فناوری هارد فراهم می کند. این ویژگی به صورت اتفاقی حاصل نمی شود. مهندسین کیفیت و توسعه هارد HPE همکاری نزدیک با تولیدکنندگان هارد برای کمک به آنها در درک نحوه عملکرد هارد های خود در سیستم های HPE  دارند. این به مراتب بالاتر از اطمینان از مطابقت هاردها با مشخصات استاندارد صنعت که انتظار می رود همه این دستگاه ها داشته باشند می باشد.

 

خنک کننده تقویت شده

سیستم عامل HPE برای کنترل سیستم فن ها و مدیریت حرارتی در هاردهای ذخیره سازی HPE بهینه سازی شده است. این Firmware همزمان با سنسورهای حرارتی و مدیریت موتور  Integrated Lights Out (iLO) برای تنظیم خنک کننده در هاردهای HPE کار می کند. اگر موتور یک  هارد داغ باشد، HPE iLO باعث خنک شدن می شود. اگر درایو خنک باشد، نرم افزار سرعت خنک کننده را کاهش می دهد. این قابلیت به شما کمک می کند تا بازده مصرف انرژی را افزایش داده و هزینه های عملیاتی را کاهش دهید.

 

مدیریت ذخیره سازی بهینه شده

Firmware HPE برای  ابزارهای  مدیریت  ذخیره سازی HPE   بهینه سازی شده است. این Firmware هماهنگ با (SSA)         HPE Smart Storage Administrator کار می کند. HPE SSA پشتیبانی آنلاین، پیکربندی با دسترسی بالا، مدیریت و توانایی تشخیص اشکالات را برای همه آرایه های هوشمند HPE فراهم می کند.

سازگاری نرم افزاری ابزارهای مرتبط، هزینه آموزش برای هر نسل متوالی محصول را کاهش داده و جلوی حدس و گمان بسیاری از مشکلات عیب یابی را می گیرد. این ابزارها با کاهش میزان آموزش و تخصص فنی مورد نیاز برای نصب و نگهداری فضای ذخیره سازی سرور HPE، به شما کمک می کنند تا هزینه های خود را کاهش دهید.

           

 

ویژگی های منحصر به فرد

Firmware HPE  دارای  ویژگی های    منحصر  به   فردی   است   که  در  هاردهای  معمولی  وجود  ندارد.  این  ویژگی HPE SmartSSD Wear Gauge نام دارد که در هاردهای حالت جامد HPE تعبیه شده است. HPE SmartSSD Wear Gauge ابزاری است که میزان طول عمر باقیمانده  SSD  را گزارش می دهد زیرا که این هاردها از نظر ماهیتی دارای عمر مفید محدودی هستند.

HPE SmartSSD Wear Gauge مستمرا از داده های مخصوص HPE تولید شده توسط کنترل کننده SSD برای محاسبه و گزارش میزان عمر مفید باقیمانده SSD استفاده می کند. ابزارهای مختلف ذخیره سازی HPE به این داده ها دسترسی پیدا کرده و آنها را گزارش می دهند تا به شما امکان دهد که عمر مفید باقیمانده SSD را در زمان واقعی کنترل کنید.

این فناوری به شما کمک می کند مشکلات را پیش بینی و مرتفع نمایید. به طور کلی، SSD هایی که به حد عمر مفید خود نرسیده اند اگر نه بیشتر ولی به همان اندازه هاردهای دیسک سنتی قابل اعتماد هستند. اما هنگامی که آنها به حد عمر مفید خود رسیدند، برای جلوگیری از افزایش خطا و از کار افتادن احتمالی باید آنها را تعویض کنید.

به روز رسانی Firmware هوشمند

با استفاده از تکنولوژی Manager (SUM) Smart Update که در انحصار  HPE  می باشد، به راحتی می توانید هاردهای HPE خود را با جدیدترین نسخه Firmware  به روزرسانی و رفع اشکال نمایید.

این فناوری برای نصب و به روزرسانی Firmware و اجزای نرم افزار سیستم در بسیاری از محصولات نگهداری و مدیریت نرم افزار سیستم های HPE گنجانده شده است. SUM هاردها را مورد بازجویی قرار می دهد تا نسخه های Firmware مورد استفاده هاردها را شناسایی کند.  SUM سپس شما را از هرگونه بروزرسانی Firmware مطلع می نماید.

SUM از smart components برای به روزرسانی Firmware استفاده می کند. شما همچنین می توانید smart components را بدون SUM تحت Linux® ، Microsoft Windows  و  VMware ESXi™  اجرا کنید.  هر دو برنامه smart components و SUM در Service Pack for ProLiant (SPP) توزیع می شوند.

Smart components  همچنین از بروزرسانی های غیر مخرب  (NDU) پشتیبانی می کند. هنگامی که هارد و کنترل کننده حافظه هر دو از NDU پشتیبانی می کنند، smart components،  Firmware هارد را فلش نموده، و بدون نیاز به راه اندازی مجدد سرور، یک Firmware جدید را فعال می کند.

 

امنیت

HPE بهترین ویژگی های امنیتی موجود در این صنعت را در Firmware خود تعبیه نموده است. به عنوان بخشی از این فرایند، HPE از تأمین کنندگان خود می خواهد که به موارد خاص امنیتی پایبند باشند.  HPE الزامات امنیتی را با دقت تمام در مراحل طراحی و پیاده سازی های آنها کنترل می کند تا اطمینان حاصل نماید که استانداردهای بالای  HPE رعایت شده است.

 HPE همچنین اخیراً Firmware امضا شده دیجیتالی  (DS) را به روز رسانی نموده  که لایه محافظتی دیگری را در سطح هارد اضافه می کند. Firmware DS به جلوگیری از تغییرات مخرب  Firmware هارد، محافظت از اطلاعات موجود در هاردها در برابر ویروس ها، سرقت و پاک شدن کمک می کند.

 

 

برخی مزایای دیگر هاردهای HPE

در حالی که Firmware عامل تمایز کلیدی است، اما مزایای هاردهای HPE فقط در Firmware متوقف نمی شود. بیایید برخی از این مزایای اضافی را بررسی کنیم. جدیدترین سخت افزار و  Firmware هاردهای HPE ممکن است دارای اشکال های  رفع شده Firmware یا سخت افزاری باشند که در هاردهای عمومی هنوز وجود دارد. HPE از نزدیک با تولیدکنندگان تجاری شخص ثالث خود همکاری می کند تا مشتریان HPE از نظر سخت افزاری و Firmware جدیدترین و بهترین محصولات را دریافت نمایند.

کیفیت بالای هاردهای HPE دارای اجزای مهمی هستند که با کنترل تنظیمات، ثبات محصول و کیفیت استثنایی را فراهم می کنند. بخش مهندسی کیفیت HPE مستمرا فرآیندهای تولید، کیفیت و بازده تولید کنندگان را بررسی می کند. تجزیه و تحلیل اشکالات در محیط واقعی کار منجر به یک حلقه بسته می شود تا با فرآیند اصلاحی به اطمینان از کیفیت و قابلیت اطمینان طراحی محصول کمک نماید.

تست جامع دقیق هاردهای HPE از طریق آزمایش دقیق قابلیت اطمینان و کنترل کیفیت انجام می شوند. علاوه بر این، HPE هاردها را تحت شرایط مختلف واقعی بیش از 3 میلیون ساعت* آزمایش می نماید. این فرآیند شامل ممیزی های کیفی است که توسط شخص ثالث از طرف HPE انجام شده است.

علاوه بر این، هاردهای HPE به عنوان بخشی از سیستم صلاحیت هارد دیسک سخت (HDDQ)  تحت بررسی دقیق قرار می گیرند. از طریق این سیستم، HPE تست را برای تأیید انطباق با بسیاری از استانداردهای صنعت انجام می دهد، که هاردها را قادر می سازد تا هنگام تلفیق با سایر اجزای استاندارد صنعت به درستی عمل کنند.

تولیدکنندگانی که بخشی از زنجیره تامین HPE نیستند در موقعیتی قرار ندارند که دستگاه های ذخیره سازی خود را به آن اندازه دقیق که HPE انجام می دهد، آزمایش کنند و این در صورتی است که اگر اصلا آزمایشی در کار باشد. HPE عملیات تست را با استفاده از  پلتفرم های مختلف کامپیوتری قوت می بخشد و با تامین کنندگان همکاری می کند تا عملکرد دستگاه ذخیره سازی آنها را برای محصولات خاص HPE بهبود ببخشند.

 

* آزمایش انحصاری HPE : بیش از 3 ملیون ساعت تست، حاصل ترکیبی از برنامه های آزمون صلاحیت هارد، به ویژه مسئولیت HDDQ توسط تولید کننده برای انجام مسئولیت  HDDQ    HPE-spec به منظور اثبات قابلیت اطمینان مشخصات (RDT)، مشخصات آزمون ادغام CSI و الزامات آزمون پایلوت. آزمایشات در ژوئن سال 2020 انجام شد.

 

برگه مشخصات فنی

جدول 1: مقایسه هاردهای HPE با هاردهای معمولی

نتیجه گیری

تمرکز HPE بر روی Firmware باعث عملکرد قابل پیش بینی و استوار هارد در سیستم های HPE و کنترل کننده های ذخیره سازی می شود. نتیجه  تأکید  HPE   بر Firmware  و  آزمایش های  سخت  و  فرآیندهای  کیفیت، HPE  را قادر به ارائه هاردهای HPE-qualified و  HPE-Certified  نموده که در سیستم های  HPEشما عملکرد بهینه دارد.

در نهایت، با میزان فراوان انتقال داده ها، خرید هارد دیسک  سخت (HDD)  و هاردهای حالت جامد (SSD)  مورد تایید HPE برای استفاده در سیستم های HPE تصمیم تجاری خوبی است.


به اشتراک بگذارید :

محسن مقدم / آداک فن آوری مانیا

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com