با سرور گرافیک محور HPE ProLiant DL380a Gen11 آشنا شوید!

13 ارديبهشت 1402      0 دیدگاه

یکی از سرورهای فوق العاده سری HPE ProLiant Gen11، سرور گرافیک محور DL380a است. این سرور برای انجام کارهای خود به صورت کاملا هوشمند از هوش مصنوعی (AI)، یادگیری عمیق (Deep Learning)، آزمون و خطا و نتیجه‌گیری، تحلیل هوشمند ویدئویی (IVA) و زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) استفاده می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با معجزه گرافیک در سرور DL380a Gen11 آشنا کرده و به این سوال که چرا DL380a بهترین بستر برای هوش مصنوعی است، پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

GPU در سرور HPE ProLiant DL380a Gen11

در بخش جلویی سرور HPE ProLiant DL380a Gen11 قفسه‌ای برای نگهداری GPU قرار گرفته شده است. این قفسه 2U که قابلیت پشتیبانی تا حداکثر چهار GPU را داراست، حاکی از خلاقیت و نوآوری HPE در تکنولوژی می‌باشد. ارتباط این GPU‌ها با یکدیگر توسط تکنولوژی‌های NVIDIA NVLink آدرس دهی شده‌ است، که همین سبب می‌شود افزایش توان خروجی، عملکرد بهتر و استفاده بهینه از منابع را شاهد باشید.

کارت‌های گرافیکی در مقایسه با گرافیک‌های Onboard قدیمی، داده‌های بصری پیچیده را با سرعت بالاتری پردازش می‌کنند. در واقع کارت‌های گرافیک نیاز اساسی در پردازش  ویدئو، بازی‌های کامپیوتری، شبیه سازی‌های علمی و همچنین یادگیری ماشین هستند. سرورهای زیادی در بازار هستند که به همراه کارت گرافیک عرضه می‌شوند، اما سوال اینجاست، مزیت رقابتی سرور DL380a Gen11 چیست که سبب شده یک سر و گردن از رقبای خود جلوتر باشد؟

سرور  HPE ProLiant DL380a Gen11

مزیت رقابتی سرور DL380a Gen11

اولین نکته در خصوص مزیت رقابتی این سرور، بهره‌مند بودن از پردازنده مقیاس پذیر نسل چهارم Xeon اینتل است. این پردازنده علاوه بر دارا بودن تعداد هسته های بیشتر، عملکرد و قابلیت پردازشی بالایی را ارائه می دهد. 

تنها CPU این سرور نیست که سبب قدرتمندی آن شده است، بلکه RAM و اسلات‌های آن نیز قابل توجه است. HPE برای سرور DL380a Gen11 از حافظه رم DDR5 و اسلات‌های PCIe Gen5 استفاده کرده است که همین سبب بالا رفتن پهنای باند و افزایش عملکرد ورودی و خروجی می‌شود. هماهنگی بی نظیر بین این پردازنده و رم قدرتمند، در حجم کاری سنگین، شما را غافلگیر خواهد کرد و عملکردی فوق العاده  را برایتان به ارمغان می‌آورد.

این سرور، برای دنیای هیبریدی شما طراحی شده است که مزایای محاسبات ابری را با یک تجربه کاری ساده‌تر ترکیب می‌کند. علاوه بر این، به تکنولوژی Trusted Security By Design مجهز شده که کاربران را از ایمن بودن داده‌هایشان مطمئن کرده و یک عملکرد بهینه برای کارهای گرافیکی سنگین ارائه می‌کند. اگر فکر می‌کنید که داستان تجهیزات قدرتمند این سرور همین جا به پایان می‌رسد، سخت در اشتباه هستید. هنوز نکته اصلی را نخوانده اید!

راز نهفته HPE که آن را از رقبای خود متمایز کرده است، طراحی منحصر به فرد آن در استفاده سرور از کارت گرافیک است. ارتباط کارت‌های گرافیک با یکدیگر، علاوه بر اینکه سبب افزایش پهنای باند بین آن‌ها می‌شود، اجازه می‌دهد که حافظه موجود در چندین کارت گرافیکی با هم ترکیب شوند.

حالا بیاید با هم به دنیای طراحی سرور HPE ProLiant DL380a وارد شویم و علت اینکه آن را به بهترین بستر برای به کارگیری هوش مصنوعی تبدیل کرده است، جویا شویم.

سرور dl380a gen11

سرور DL380a Gen11 ، بهترین بستر برای هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی در صنایع مختلف به طور فزاینده‌ای گسترش یافته است و به تبع، تقاضای منابع قدرتمند محاسباتی برای پشتیبانی از این برنامه‌ها نیز افزایش یافته است. سرور HPE ProLiant DL380a، تقاضا برای هوش مصنوعی را از سه جنبه برآورده می‌کند:

عملکرد بهینه

الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پردازش حجم عظیمی از داده‌ها، منابع محاسباتی فراوانی می‌طلبند. چهار کارت گرافیکی Double-Wide این سرور، می‌توانند تا ۸ ترافلاپس قدرت پردازشی فراهم کنند؛ که این امر سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا با به کارگیری مدل‌های بزرگتر و پیچیده‌تر، به مواجهه با چالش‌های هوش مصنوعی با عملکرد بیشتر بپردازند.

نکته 1: کارت‌های گرافیک‌ Double-Wide نسبت به سایر کارت گرافیک‌ها ابعاد بزرگتری دارند.

نکته 2: ترافلاپس (Teraflops) به عنوان یک واحد محاسباتی، برابر با یک تریلیون عملیات محاسباتی در ثانیه است.

اتصالات با پهنای باند بالا

علاوه بر قدرت پردازشی، برنامه‌های هوش مصنوعی نیازمند اتصالاتی با پهنای باند بالا بین کارت‌های گرافیکی هستند. چهار کارت گرافیکی Double-Wide، پهنای باند ارتباطی مناسبی را برای انتقال داده‌ها بین کارت‌های گرافیکی فراهم می‌کنند. این اتصالات برای آموزش چندکاره و پردازش موازی ضروری هستند و نکته مهمی برای کاهش زمان آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به شمار می‌رود.

قابلیت انعطاف پذیری

استفاده از چهار کارت گرافیکی Double-Wide در یک سرور استاندارد صنعتی، به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که به راحتی زیرساخت هوش مصنوعی خود را به میزان مورد نیاز خود مقیاس‌پذیر کنند. از آنجایی که سرورهای استاندارد صنعتی به آسانی در دسترس هستند و ارتقا پذیری ساده‌ای دارند، کارت‌های گرافیکی Double-Wide می‌توانند برای برآورده کردن نیازهای بار کاری هوش مصنوعی، به راحتی اضافه یا حذف شوند.

هوش مصنوعی در سرور dl380a

سخن آخر

در این مقاله، در مورد مزیت رقابتی کمپانی HPE در خصوص به کار گرفتن کارت گرافیک در سرور DL380a Gen11 و بستر مناسبی که HPE برای هوش مصنوعی به کار گرفته است، صحبت کردیم. اگر برای کارهای طراحی و گرافیکی به دنبال سرور با کیفیتی هستید، این سرور می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

HPE سرورهای قدرتمند  دیگری از سری ProLiant تولید کرده است؛ که برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با آن‌ها می‌توانید به صفحه سرورهای اچ پی ای در مانیا سر بزنید. آداک فناوری مانیا با چندین سابقه درخشان در خصوص فروش سرور و تجهیزات شبکه، در کنار شما خواهد بود تا بهترین انتخاب را داشته باشید.


به اشتراک بگذارید :

یکی از سرورهای فوق العاده سری HPE ProLiant Gen11، سرور گرافیک محور DL380a است. این سرور برای انجام کارهای خود به صورت کاملا هوشمند از هوش مصنوعی (AI)، یادگیری عمیق (Deep Learning)، آزمون و خطا و نتیجه‌گیری، تحلیل هوشمند ویدئویی (IVA) و زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) استفاده می‌کند.

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com