راهنمای فنی VMware در بوت نرم افزار ESXi 7

2 آذر 1400      0 دیدگاه

از نظر قدمت، کارت‌های SD یا دستگاه‌های USB برای آزاد کردن فضای دستگاه و کاهش هزینه‌های نصب و  میزبانی ESXi انتخاب شده‌اند. با این حال، چنین دستگاه هایی دارای پایداری و قابلیت اطمینان کمتر بوده و باعث بروز مشکلات در طول زمان می شوند. کارت‌های SD و درایوهای USB نیز ممکن است مشکلات عملکردی داشته باشند و عملیات خواندن و نوشتن با فرکانس بالا را تحمل نکنند. در حال حاضر بیشتر شاهد مشکلات مربوط به بوت در ESXi 7.x هستیم و میزبان هایی که از کارت های SD یا درایوهای USB به عنوان media boot استفاده می کنند. در این مقاله سعی در بیان جزییات  و راهنمایی های فنی برای کاهش آن ارائه می دهیم.

قبل از پرداختن به جزئیات، درک  layoutسیستم جدید بسیار مهم است. قبل از vSphere 7، مدیریت پارتیشن  ها محدود بود زیرا اندازه و شماره پارتیشن ثابت بودو همچنین محدودیت‌هایی برای استفاده از چندین راه‌ حل با اندازه‌های پارتیشن 6.x وجود داشت، برای مثال، اگر شروع به ترکیب NSX-T، vSAN، Tanzu، vGPU و غیره کنید. این امر پشتیبانی از نصب ماژول های بزرگ، عملکرد اشکال زدایی و اجزای احتمالی Third-party را محدود می کند.

در آینده ، نیاز به هاست های ESXi برای پشتیبانی از سایر راه حل های VMware یا Third-party روز به روز در حال افزایش است. بنابراین، نیاز به یک دستگاه ذخیره سازی قابل اعتمادتر، انعطاف پذیرتر و با کارایی بالا برای ذخیره سازی سیستم ESXi 7.x یک ضرورت است.

با طرح پارتیشن جدید در vSphere 7.x، تنها پارتیشن بوت سیستم روی 100 مگابایت ثابت شده است. بقیه پارتیشن ها پویا هستند، به این معنی که اندازه پارتیشن بر اساس اندازه Boot Media تعیین می شود.

 

vmware

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه در زمینه کارت های SD و دستگاه های USB، پارتیشن ESX-OSData است. همه پارتیشن‌های غیر  ازبوت مانند پارتیشن‌های هسته‌، قفل و پارتیشن‌های اسکرچ اکنون تحت پارتیشن جدیدی به نام پارتیشن ESX-OSData (VMFS-L) ادغام شده‌اند.

پارتیشن ESX-OSData باید روی یک دستگاه ذخیره‌سازی پایدار با استقامت بالا ایجاد شود زیرا درخواست‌های IO ارسال شده به پارتیشن ESX-OSData افزایش می‌یابد. افزایش درخواست IO نتیجه عوامل متعددی است که با ESXi 7.x معرفی شده اند مانند:

  • افزایش تعداد درخواست‌های رسیدگی ارسال شده برای بررسی وضعیت دستگاه، و اطمینان از ادامه سرویس درخواست‌های
  • اسکریپت های برنامه ریزی شده برای وضعیت سیستم پشتیبان، timestamp اندکی به افزایش درخواست های IO کمک می کند.
  • همچنین، ویژگی‌ها و راه‌حل‌های بیشتری وضعیت پیکربندی خود را در ESX-OSData ذخیره می‌کنند، بنابراین نیاز به نصب آن بر روی یک دستگاه ذخیره‌سازی دائمی با استقامت بالا و به صورت محلی متصل می‌شود.

 

vmware2

 

 

 

ESXi 7در SD Cardو درایوهای USB مشکلات احتمالی

  1. خرابی احتمالی پارتیشن VMFS-L Locker

دستگاه‌های با استقامت پایین مانند کارت‌های SD یا درایوهای USB به دلیل عملیات خواندن مکرر به سرعت فرسوده می‌شوند. متداول ترین دلایل عملیات خواندن مکرر فایل های VMTools هستند که توسط ماشین های مجازی قابل دسترسی هستند. یکی از راه‌های کاهش این مشکل، بارگذاری عملیات خواندن IO VMTools به دیسک RAM است که به طور قابل توجهی عملیات IO ارسال شده به کارت‌های SD یا درایوهای USB را کاهش می‌دهد.

راه حل فعلی انتقال VMTools به RAMDisk با فعال کردن گزینه ToolsRAMDisk به صورت دستی است. مشکل در vSphere 7 Update 2c حل شده است.

ادامه در مقاله بعدی ......


به اشتراک بگذارید :

علی عسکری / آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com