راهنمای فنی VMware در بوت نرم افزار ESXi 7 - بخش دوم

20 آذر 1400      0 دیدگاه

راهنمای فنی VMware  در بوت  نرم افزار ESXi 7  - قسمت دوم

 

ESXi 7در SD Cardو درایوهای USB مشکلات احتمالی

 خطای ‘/bootbank’

 

کارت‌های SD یا دستگاه‌های USB معمولاً دارای Small Queue Depth (تعداد درخواست های ورودی/خروجی  I/O معلق برای یک حجم ) هستند که منجر به درخواست‌های IO برجسته در Stack ذخیره‌سازی می‌شود و در نهایت زمان به پایان می‌رسد،که این مشکل در vSphere 7 Update 2c حل شده است.

 

طرح اصلاح استفاده از کارت‌های SD یا درایوهای USB به‌عنوان Boot Media

استفاده از کارت‌های SD یا دستگاه‌های USB با محدودیت‌هایی همراه است:

  1. استفاده از کارت‌های SD مستقل یا درایوهای USB (دستگاه اضافی برای پارتیشن ESX-OSData موجود نیست) به‌عنوان Boot Media برای ذخیره پارتیشن ESX-OSData در به‌روزرسانی 3 vSphere 7 منسوخ شده است و در نسخه‌های اصلی بعدی پشتیبانی نخواهد شد.
  2. در آینده نزدیک، تنها پیکربندی پشتیبانی شده شامل استفاده از کارت SD یا درایوهای USB به عنوان Boot Media، حداقل 8 گیگابایت کارت SD یا درایو USB + دستگاه ذخیره‌سازی دائمی متصل محلی برای پارتیشن ESX-OSData است.
  3. در هر صورت، اگر از دستگاه SD یا USB برای Boot Media استفاده می شود (فقط SD/USB یا SD/USB +  (Local HDD/SSD، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا مقدار IO ارسال شده به Boot Media SD یا USB را کاهش دهید :
  • گزینه ToolsRamDisk را فعال کنید تا درخواست های نصب/ارتقای VMTools IO بر روی دیسک RAM بارگیری شود.
  • اطمینان حاصل کنید که پارتیشن /scratch در فضای ذخیره سازی دائمی مانند یک HDD/SSD محلی یا بوت شدن از دستگاه SAN پیکربندی شده است. Installer ESXi 7.0 پارتیشن /scratch را روی کارت SD یا درایو USB ایجاد نمی کند. بلکه سعی می‌کند فضای ذخیره‌سازی دائمی را پیدا کند و تلاش می‌کند تا / scratch را در دستگاه ذخیره‌سازی دائمی ایجاد کند.

اگر فضای ذخیره سازی دائمی در دسترس نباشد، یک پارتیشن 250 مگابایتی بر روی دیسک RAM ایجاد می شود. لطفاً توجه داشته باشید که اگر فضای پارتیشن /tmp تمام شود، عملکرد میزبان های ESXi تحت تأثیر قرار می گیرد.

VMware از پارتیشن /scratch در Boot Media SD یا USB پشتیبانی نمی کند. همیشه / scratch را روی دیسک متصل محلی (HDD یا   (SSD پیکربندی کنید. اگر دیسک محلی در دسترس نیست، آن را در یک SAN پیکربندی کنید.

توجه: لطفاً مراقب باشید که RAMDisk فرار و در معرض از دست دادن اطلاعات است ، بنابراین ذخیره بخش‌هایی از پارتیشن‌های راه‌اندازی روی دیسک RAM منجر به عملکرد ضعیف  آن می‌شود.

 

  • همیشه تمرین خوبی است که ESXi Dump Collector را برای تخلیه بارگیری هسته ها

پیکربندی کنید (میزبان‌هایی که با vSphere Auto Deploy ارائه می‌شوند، دیسک محلی برای ذخیره فایل‌های اصلی روی آن ندارند. در نتیجه می توانید ESXi Dump Collector را با استفاده از دستورات ESXCLI پیکربندی کنید و هسته dump ها را برای استفاده در هنگام Debugging روی سرور شبکه نگه داری)

4- لطفا به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید برای عدم رویایی با مشکل از دست دادن bootbank/ از نسخ vSphere 7 update 2c و یا بالاتر استفاده کنند.

5- Card SD Dual: البته این راه حلی نیست که مشتریان باید به آن تکیه کنند. اختلال خواندن/عملکردی، می تواند در راه اندازی Dual SD Card نیز ایجاد شود. همچنین مهم است که توجه داشته باشید حتی یک بار اشکال در یکی از Card  SD های Dual در تنظیمات mirroring می تواند باعث تخریب سایر کارت های SD شود.

6- اگر هاست ESXi شما قبلاً به 7.x ارتقا یافته است، می توانید یک دستگاه ذخیره سازی متصل محلی اضافه کنید و autoPartition=True را تنظیم کنید. این عمل ابتدا فضای ذخیره‌سازی متصل محلی را پارتیشن بندی می‌کند تا در راه‌اندازی مجدد بعدی برای پارتیشن ESX-OSData استفاده شود.

7- Consideration Boot ESXi

امروزه، بهترین روش این است که مشتریان ، ویا حتی در آینده باید یک دستگاه ذخیره‌سازی دائمی متصل محلی داشته باشند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به جزییات زیر توجه کنید.

  • راه‌اندازی میزبان ESXi از یک حافظه محلی متصل شده در یک محیط vSAN

 

راه‌اندازی میزبان ESXi از کنترلرهای ذخیره‌سازی مشترک دیسک‌های vSAN توصیه نمی‌شود. مشتریان بهتر است یک کنترلر اضافی برای پشتیبانی از boot device در نظر بگیرند، یا از فلش M.2، PCIe NVMe یا دستگاه SATA SSD استفاده کنند.

 

VMware از پشتیبانی کارت‌های SD و درایوهای USB به‌عنوان Media Boot دور می‌شود. پیکربندی ESXi Boot فقط با کارت SD یا درایو USB، بدون هیچ دستگاه ثابتی، در vSphere 7 Update 3 منسوخ شده است و در نسخه‌های بعدی vSphere، پشتیبانی‌نشده خواهد بود. به مشتریان توصیه می شود به طور کامل از کارت های SD یا درایوهای USB دور شوند. اگر این وضعیت در حال حاضر امکان پذیر نیست، لطفاً مطمئن شوید که حداقل 8 گیگابایت کارت SD یا درایو USB وجود دارد و حداقل 32 گیگابایت دیگر دستگاه با استقامت بالا به صورت محلی برای پارتیشن ESX-OSData موجود است.

همانطور که قبلا توضیح داده شد، مشتریان باید تمام اقداماتی را انجام دهند که درخواست های IO ارسال شده به کارت SD یا یک دستگاه USB را کاهش می دهد، مانند پیکربندی پارتیشن / scratch در یک دستگاه پایدارو یا  Network Core dump شبکه و فعال کردن گزینه . toolsRamDisk علاوه بر این، مشتریان باید به نسخه vSphere 7 Update 2c یا نسخه بالاتری که حاوی رفع مشکلات USB و پشته ذخیره سازی است، ارتقا دهند.

 

 

منابع : https://blogs.vmware.com/vsphere/2021/09/esxi-7-boot-media-consideration-vmware-technical-guidance.html

 


به اشتراک بگذارید :

علی عسکری / آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com