با سرور HPE Synergy بیشتر آشنا شویم

9 آذر 1398      0 دیدگاه

بررسی ساختار دستگاه HPE Synergy

اگر بخواهیم نگاهی اصولی  به طراحی اچ پی ای سینرجی داشته باشیم، قدم اول بررسی اجمالی باکس سخت افزاری آن است. این قاب تمامی موارد مورد نیاز برای راه اندازی پردازش‌های مورد نیاز از قبیل Server، Storage، تجهیزات Network برای اتصال به بیرون، خنک کننده‌ها و برق مورد نیاز را درون خود جای داده است .

بنیان اصلی این تجهیز با رویکرد Composable بودن بنا شده است. یک ارکستر سمفونیک را در نظر بگیرید. یک موسیقی زیبا در آن از ترکیب کارکرد آلات موسیقی و نوازنده هایشان با مدیریت یک رهبر هوشمند، برگزار می‌شود. مراکز داده را نیز همانند یک ارکستر در نظر بگیرید که سخت افزار و نرم افزار باهم عملکرد یک برنامه نرم افزاری را پشتیبانی می‌کنند. در رویکرد Composable ، رهبر ارکستر یک درگاه نرم افزاری قابل برنامه ریزی ( همان API ) هست که تمام این ساختار و نقش آفرینانش را خودکار مدیریت می‌کند تا هر آنچه مورد نیاز است سریع و  با کمترین هزینه پیاده سازی شود.

سیستم اچ پی سینرجی 12000 مسئول مدیریت و قراردهی تمامی این منابع است. به جرات می توان گفت دوراندیشی که در مفهوم معماری این دستگاه نهفته است، تا قرن ها بعد نیازهای هرگونه پردازش و سخت افزارها لازمش را تامین خواهد کرد. به اضافه اینکه حتی اگر مدل ارتباطی به پروتکل Fiber وابسته باشد و ارتباطات با سیم های مسی منسوح شوند، مراکز داده ای که مجهز به سیستم اچ پی سینرجی 12000 باشند، همراه با این موج تغییر پیش واهد رفت و از رده خارج نخواهند شد. به عنوان مثال این دستگاه با دوراندیشی قابل ستایشی برای پیاده سازی و استفاده از پهنای باندهای بالاتر از ۱۰۰ GbE هم آماده خواهد بود.

این معماری با دو قطعه اصلی به نام های HPE Composer Synergy و HPE Synergy Image Streamer امکان مدریت، نظارت و پیکربندی تمامی جنبه های کارکردشان را فرآهم خواهند کرد.

با HPE Synergy Composer که با پشتوانه نرم افزار HPE One View عمل می‌کند، با یک رابط کاربری ایجاد، نظارت، به روز رسانی و مدیریت تمامی زیرساخت یک سرویس تا زمان حیاتش در دسترستان خواهد بود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید برای یک سرویس نیازی نیست دیگر سرگردان به دنبال انتخاب نوع سرور، هارد، پردازشگر والخ دیگر باشید ! با انجام یک الگوی از قبل تعریف شده ( یک Template )  کافی است تیک موارد مورد نیاز خود را بزنید و در انتهای فرآیند همه منابع یک‌جا برایتان مهیا خواهد بود.در حین همین فرآیند تمامی درخواست‌های لازم برای به روز رسانی Firmware، و هر تنظیم مناسب دیگری قابل تغییر و اجرا خواهد بود تا سرویس شما همیشه با کیفیت در حال خدمت رسانی باشد.

از سوی دیگر نقش HPE Synergy Image Streamer قابل توجه باید باشد. نصب و پیکربندی یک سیستم عامل معمولی و یا یک Hypervisor نظیر VMware Vsphere همیشه از وظایف خسته کننده و زمان بر بوده است که باید برای هر سرویس یک تنظیم خاص انجام می شده و یا برای هر سرور یک نسخه را مدام پیاده سازی می‌کردید. با این قطعه مدیریتی، این فرآیندها تماما به الگوهای Synergy Composer متصل شود، که در پاراگراف قبل توضیح دادیم، و در همانجا امکان انجامش میسر خواهد بود.

زمانی که یک Image را معرفی می‌کنید باید تکلیف ۳ بخش را در آن مشخص نمایید : پروفایلی که برای سرویس‌تان در HPE Synergy Composer ساخته اید، نسخه Bootable سیستم عامل تان با تمام درایورها، و خصوصیت خاصی از تنظیماتش که لازم دارید و تمام ! در واقع می‌توانید زیربنای لازم نسخه Bootable سیستم عامل هایتان را با خیالی آسوده به آن معرفی کنید تا با یک کلیک آن را روشن شده تحویل بگیرید.


به اشتراک بگذارید :
کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com