آشنایی با تکنولوژی HPE Synergy پارت 1

18 مرداد 1402      0 دیدگاه

شرکت HPE، سینرژی را به عنوان اولین محصول قابل ترکیب در سال ۲۰۱۶ در London Discover معرفی کرد. سپس اولین ارسال محصول سینرژی به مشتری در ماه مه سال ۲۰۱۷ انجام شد. به گفته بسیاری از کارشناسان، سینرژی يک محصول انقلابی در حوزه IT به حساب می‌آيد و نقش مهمی در توسعه زيرساخت بسیاری از دیتاسنترها برعهده گرفته است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد تکنولوژی Synergy HPE صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

آشنایی با تکنولوژی HPE Synergy

تکنولوژی Synergy HPE مبتنی بر زيرساخت‌های هوشمند HPE ساخته شده که در درون خود از لینک‌های مديريتی و توسعه پذير، بهره گرفته است. سرور Synergy HPE مبتنی بر زيرساخت‌هايی از مجموعه منابع محاسباتی، ارتباطی، ذخیره سازی، خنک سازی و منابع تغذيه، ايجاد شده است. Synergyها منبع پردازشی، ذخیره سازی و شبکه را يکجا به ما می‌دهند که می‌توان روی آن‌ها به صورت بهینه برای راه اندازی Application‌ها استفاده نمود و به راحتی محیط مجازی و Cloud را به ما خواهد داد.

به زبان ساده‌تر و بومی شده، در حال حاضر بیشتر سازمان‌ها در ایران از سرورهای DL ،ML و در پاره‌ای از موارد از Blade systemها استفاده می‌کنند. سازمان‌ها مرتبا در حال خريد سرور و دستگاه‌های ذخیره ساز جديد هستند؛ اما با این وجود، هیچکدام مديريت مناسب و يکپارچه‌ای ندارند. برای مثال موارد زیر از جمله گزینه‌هایی هستند که سبب افزايش هزينه سازمان‌ها شده و چابکی لازم را از آن‌ها می‌گیرند:

  • سیستم عامل‌های جداگانه روی سرور نصب می‌شوند.
  • سرورها بعد از راه اندازی مانیتور نمی‌شوند.
  • Firmware آن‌ها جداگانه بروز می‌شود و نیاز به Restart سرور دارد.
  • سوئیچ‌های شبکه و دستگاه‌های ذخیره ساز جداگانه مديريت می‌شوند.

از این رو، پیشنهاد می‌شود تا از Synergy استفاده شود که همین باعث کاهش هزينه‌های خريد (CAPEX) و کاهش هزينه‌های نگهداری و مديريت (OPEX) می‌شوند. اين سیستم اولین پلتفرم برای زير ساخت‌های Composable می‌باشد و در واقع يک زير ساخت واحد بوده که باعث کاهش هزينه‌های سازمان و افزايش سرعت پیاده سازی سرويس‌های جديد از طريق يک کنسول متمرکز می‌شود.

تکنولوژی HPE SYNERGY

Synergy Frame 12000

یکی از Synergyهای پیشنهادی HPE synergy Frame 12000 است. از مهمترين سخت افزارهايی که روی این Synergy قرار می‌گیرند منابع پردازشی يا همان سرورها هستند که به آن‌ها Module Compute می‌گويیم. بر روی یک Synergy Frame از دو مدل Compute Server به صورت همزمان می‌توان بهره برد. هم از مدل 2 پردازنده‌ای و هم از مدل 4 پردازنده‌ای که مدل دو پردازنده‌ای با نام HPE Synergy 480 و مدل 4 پردازنده‌ای با نام HPE Synergy 680 معرفی گردیده‌اند همچنین معماری پردازنده‌ها در هر دو مدل 86x می‌باشد.

در تکنولوژی سینرژی انواع گزينه‌های ذخیره سازی، شبکه‌های پرظرفیت در يک سیستم مديريت يکپارچه گردآوری شده‌اند. به بیان دیگر، HPE Synergy مجموعه‌ای از سرورهای تیغه‌ای، سوییچ‌های شبکه ماژولار، شبکه SAN قدرتمند، مستقل و ماژولار است که تحت یک مدیریت متمرکز در یک مجموعه واحد با هماهنگی فوق العاده چون نگینی در یک دیتاسنتر خواهد درخشید.

خاصیت ماژولاری سرورها به سینرژی اين توانایی و قابلیت را می‌دهد تا در صورت نیاز بتوان آن را گسترش داده، ماژولی را حذف و يا آن‌ها را به راحتی ارتقاء داد. امروزه فناوری پردازش ابری (Computing Cloud) حرف اول را در صنعت IT می‌زند و هر روز بر تعداد کسب و کارهايی که از فناوری پردازش ابری استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. سرورهای سینرژی HPE با تکنولوژی سینرژی سازگاری کامل دارند و استفاده از آن می‌تواند بر توانايی‌ها و عملکرد آن بیافزايد.

HPE SYNERGY TECHNOLOGY

این آشنایی همینجا به پایان نمی‌رسد، منتظر مقاله بعدی ما باشید!

ادامه دارد...


به اشتراک بگذارید :

شرکت HPE، سینرژی را به عنوان اولین محصول قابل ترکیب در سال ۲۰۱۶ در London Discover معرفی کرد. سپس اولین ارسال محصول سینرژی به مشتری در ماه مه سال ۲۰۱۷ انجام شد. به گفته بسیاری از کارشناسان، سینرژی يک محصول انقلابی در حوزه IT به حساب می‌آيد و نقش مهمی در توسعه زيرساخت بسیاری از دیتاسنترها برعهده گرفته است.

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com