آشنایی با تکنولوژی HPE Synergy پارت 1

آشنایی با تکنولوژی HPE Synergy پارت 1

شرکت HPE، سینرژی را به عنوان اولین محصول قابل ترکیب در سال ۲۰۱۶ در London Discover معرفی کرد. سپس اولین ارسال محصول سینرژی به مشتری در ماه مه سال ۲۰۱۷ انجام شد. به گفته بسیاری از کارشناسان، سینرژی یک محصول انقلابی در حوزه IT به حساب می‌آید و نقش مهمی در توسعه زیرساخت بسیاری از دیتاسنترها برعهده گرفته است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد تکنولوژی Synergy HPE صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

آشنایی با تکنولوژی HPE Synergy

تکنولوژی Synergy HPE مبتنی بر زیرساخت‌های هوشمند HPE ساخته شده که در درون خود از لینک‌های مدیریتی و توسعه پذیر، بهره گرفته است. سرور Synergy HPE مبتنی بر زیرساخت‌هایی از مجموعه منابع محاسباتی، ارتباطی، ذخیره سازی، خنک سازی و منابع تغذیه، ایجاد شده است. Synergyها منبع پردازشی، ذخیره سازی و شبکه را یکجا به ما می‌دهند که می‌توان روی آن‌ها به صورت بهینه برای راه اندازی Application‌ها استفاده نمود و به راحتی محیط مجازی و Cloud را به ما خواهد داد.

به زبان ساده‌تر و بومی شده، در حال حاضر بیشتر سازمان‌ها در ایران از سرورهای DL ،ML و در پاره‌ای از موارد از Blade systemها استفاده می‌کنند. سازمان‌ها مرتبا در حال خرید سرور و دستگاه‌های ذخیره ساز جدید هستند؛ اما با این وجود، هیچکدام مدیریت مناسب و یکپارچه‌ای ندارند. برای مثال موارد زیر از جمله گزینه‌هایی هستند که سبب افزایش هزینه سازمان‌ها شده و چابکی لازم را از سازمان‌ها می‌گیرند:

  • سیستم عامل‌های جداگانه روی سرور نصب می‌شوند.
  • سرورها بعد از راه اندازی مانیتور نمی‌شوند.
  • Firmware آن‌ها جداگانه بروز می‌شود و نیاز به Restart سرور دارد.
  • سوئیچ‌های شبکه و دستگاه‌های ذخیره ساز جداگانه مدیریت می‌شوند.

از این رو، پیشنهاد می‌شود تا از Synergy استفاده شود که همین باعث کاهش هزینه‌های خرید (CAPEX) و کاهش هزینه‌های نگهداری و مدیریت (OPEX) می‌شوند. این سیستم اولین پلتفرم برای زیر ساخت‌های Composable می‌باشد و در واقع یک زیر ساخت واحد بوده که باعث کاهش هزینه‌های سازمان و افزایش سرعت پیاده سازی سرویس‌های جدید از طریق یک کنسول متمرکز می‌شود.

تکنولوژی HPE SYNERGY

Synergy Frame 12000

یکی از Synergyهای پیشنهادی HPE synergy Frame 12000 است. از مهمترین سخت افزارهایی که روی این Synergy قرار می‌گیرند منابع پردازشی یا همان سرورها هستند که به آن‌ها Module Compute می‌گوییم. بر روی یک Synergy Frame از دو مدل Compute Server به صورت همزمان می‌توان بهره برد. هم از مدل 2 پردازنده‌ای و هم از مدل 4 پردازنده‌ای که مدل دو پردازنده‌ای با نام HPE Synergy 480 و مدل 4 پردازنده‌ای با نام HPE Synergy 680 معرفی گردیده‌اند همچنین معماری پردازنده‌ها در هر دو مدل 86x می‌باشد.

در تکنولوژی سینرژی انواع گزینه‌های ذخیره سازی، شبکه‌های پرظرفیت در یک سیستم مدیریت یکپارچه گردآوری شده‌اند. به بیان دیگر، HPE Synergy مجموعه‌ای از سرورهای تیغه‌ای، سوییچ‌های شبکه ماژولار، شبکه SAN قدرتمند، مستقل و ماژولار است که تحت یک مدیریت متمرکز در یک مجموعه واحد با هماهنگی فوق العاده چون نگینی در یک دیتاسنتر خواهد درخشید.

خاصیت ماژولاری سرورها به سینرژی این توانایی و قابلیت را می‌دهد تا در صورت نیاز بتوان آن را گسترش داده، ماژولی را حذف و یا آن‌ها را به راحتی ارتقاء داد. امروزه فناوری پردازش ابری (Computing Cloud) حرف اول را در صنعت IT می‌زند و هر روز بر تعداد کسب و کارهایی که از فناوری پردازش ابری استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. سرورهای سینرژی HPE با این تکنولوژی سازگاری کامل دارند و استفاده از تکنولوژی سینرژی در آن می‌تواند بر توانایی‌ها و عملکرد آن بیافزاید.

HPE SYNERGY TECHNOLOGY

این آشنایی همینجا به پایان نمی‌رسد، منتظر مقاله بعدی ما باشید!

ادامه دارد…

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

سوم تیرماه 1403
در رویداد رونمایی از
HPE Synergy نسل یازدهم چه گذشت؟