معرفی استوریج سری UNITY XT کمپانی DELL EMC

24 ارديبهشت 1401      0 دیدگاه

معرفی اولیه سری UNITY XT 13b5e323 cd2a 4c82 b466 182557dda597

 

در این مقاله به بررسی اجمالی یکی از محصولات کمپانی Dell EMC  که در دسته بندی استوریج های اصلی قرار میگیرد میپردازیم .

این محصول در قالب یک خانواده بعنوان سری UNITY XT  معرفی گردیده است . که در دو قالب Hybrid   و All Flash ارایه گردیده.

 

این Unified Storage در  هر دو قالب  خود با  معماری یکپارچه  ,قابلیت جابه جایی داده ها را از جنس Block, File,و VMware (vVols) رابصورت همزمان دارا میباشد. ودر این راه از  پروتکل های  NAS, iSCSI, and Fibre Channel  پشتیبانی مینماید.

هر سیستم از تکنولوژی dual storage processors و همچنین Back-End 12GB SAS برای اتصال بهترو بهره وری بالاتر نهایت استفاده را میبرد.

اتصال همزمان چندین Disk Array Enclosure یا به اصطلاح DAE جهت بالا بردن ظرفیت استوریج قابلیت مانور بالایی به متخصصان IT  خواهد داد .

 راه حل های DELL UNITY استانداردهای جدیدی را برای سیستم های ذخیره سازی با سادگی قانع کننده، طراحی مدرن، قیمت های مقرون به صرفه و استقرار انعطاف پذیر  برای رفع نیازهای متخصصان فناوری اطلاعات با منابع محدود در شرکت های بزرگ یا کوچک را فراهم میسازد .

 UNITY XT  دارای معماری مدرن 2U برای استوریج اصلی میباشدکه با استفاده از SSD  هایی باظرفیت بالا از جمله SSD  های  سه بعدی NAND TLC در سری All Flash  هزینه استفاده از این تکنولوزی را بسیار بصرفه نموده است.

همچنین قابلیتهایی مانند : automated data lifecycle management, integrated copy data management snapshots, و remote replication, را بصورت included با بکارگیری از راه حلهای اصلی  VMware و  Microsoftدر اختیار متخصصان IT  فرار میدهد.

طراحی سیستم Dual-Active Controller  با قابلیت پاسخگویی بهتر عملکرد ایمن تری را برای کاربران سری Hybrid   و All Flash  را بوجود میاورد.

بررسی اجمالی سخت افزاری سری UNITY XT

همانطور که در ابتدای این مقاله متذکر شدیم سری UNITY XT  در دو قالب Hybrid   و All Flash  به بازار ارایه شده است اما مدل های مختلف این دو قالب بصورت 380,480,680,880  میباشند که سری ALL FLASH  در پایان اسم مدل ها حرفF  آورده شده است :  380F,480F,680F,880F

در جدول ذیل کلیه مشخصات سخت افزاری مدل های مختلف مشاهده نمایید

مقایسه مدل های مختلف Drive

تمامی درایوهای فلش در سری استوریج های All Flash  پشتیبانی  در حالی که  سری استوریج های  هیبریدی از درایوهای Flash، SAS و NL-SAS پشتیبانی می کنند. همه درایوها با سرعت  12Gb/s  کار می کنند. درایوهای SAS  و NL-SAS از اندازه قالب بندی درایو  4KB استفاده می کنند، در حالی که درایوهای فلش از اندازه 520-byte block   استفاده می کنند.

اصطلاحات تکنولوژی در سری  UNITY XT

• Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP)  :  پروتکلی که برای تخصیص و مدیریت فضای آدرس IP از یک centralized server به دستگاه های موجود در شبکه • Fully Automated Storage Tiering for Virtual Pools (FAST VP) :  قابلیتی که داده ها را در مناسب ترین نوع دیسک موجود در استوریج بسته به سطح     IOPS (input/output operations per second)جاگذاری مینمایداین قابلیت در راستای ب بهبود عملکرد و در عین حال کاهش هزینه ها میباشد. • FAST Cache :  قابلیتی که به درایوهای فلش اجازه می دهد تا به عنوان یک CACHE ثانویه با ظرفیت بالا پیکربندی شوند  تا سرعت عملکرد بهتری به استوریج در سح ب Pools داده شود.

 

• Logical Unit Number (LUN) : یک فضای ذخیره سازی در سطح BLOCK  که می تواند با استفاده از یک پروتکل به اشتراک گذاشته شود مانند Iscsi و FC. • Storage Processor (SP) : یک storage node که منابع پردازشی را برای اجرا فراهم می کند و منابع سخت افزاری و نرم افزاری  ذخیره ساز را فی مابین HOST  ها به اشتراک میگذارد. • Unisphere :  یک رابط کاربری گرافیکی HTML5 که برای مدیریت سیستم های Dell Unity استفاده می شود.

 

• Virtual Volumes (vVols) : یک چارچوب ذخیره سازی VMware که به داده های VM اجازه می دهد روی آن ذخیره شوند

vVols ها این اجازه را می دهد تا خدمات داده در سطح VM-granularity اعمال شودکه این فرایند  با استفاده از مدیریت مبتنی بر سیاست ذخیره سازی  یا به اصطلاح (SPBM) انجام میشود.

 


به اشتراک بگذارید :

پیمان رضاجویی / آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com