غول های عرصه تکنولوژی و فناوری اطلاعات در سال 2018

4 ارديبهشت 1398      0 دیدگاه

Top 10 in technology

فوربس یا فوربز (Forbes) یک شرکت رسانه‌ای و یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان به‌ شمار می‌رود. علاوه بر گزارش‌ها و مقالات تخصصی در حوزه اقتصاد، یکی از مهم‌ترین عوامل محبوبیت و مشهور شدن فوربس، لیست‌هایی است که هر ساله منتشر کرده و در آن‌ها به معرفی قدرتمندترین افراد و شرکت‌های جهان پرداخته است. این مجله امسال نیز همانند همیشه اقدام به انتشار لیست‌ها و رتبه‌های مختلف در حوزه اقتصاد نموده که در ادامه قصد داریم به یکی از این لیست‌ها بپردازیم.

در ادامه با ما همراه شوید تا لیست 10 نفره از قدرتمندترین افراد جهان در سال 2018 که توسط فوربس انتخاب شده‌اند را بررسی نماییم.

قدرتمندترین افراد جهان در عرصه تکنولوژی و فناوری اطلاعات

1- جف بزوس (Jeff Bezos)

جف بزوس - Jeff Bezos

جف بزوس 54 ساله یکی از موفق‌ترین کارآفرینان و سرمایه‌گذاران آمریکایی در یکی دو دهه گذشته است که بیش از هر چیز به واسطه تأسیس شرکت آمازون، بزرگترین شرکت خرده‌فروشی آنلاین در جهان، مشهور و البته ثروتمند شده است. اگر یک آشنایی هر چند جزئی با دنیای فناوری اطلاعات داشته باشید، حتماً نام آمازون تا به حال به گوشتان خورده است. با اینکه در حال حاضر راه‌اندازی یک خرده فروشی آنلاین به عنوان کاری درآمدزا و پرسود، بر کسی پوشیده نیست اما بد نیست بدانید که در سال 1995 و زمان تأسیس آمازون چنین کاری یک ریسک محسوب می‌شد و کسی فکرش را هم نمی‌کرد که در آینده چه تحولات عظیمی در زمینه خرید و فروش، به وقوع خواهد پیوست.

مجله فوربس دارایی جف بزوس را تا آخر سال 2018 برابر 136.4 میلیارد دلار برآورد کرده است.

2- بیل گیتس (Bill Gates)

بیل گیتس - Bill Gates

بیل گیتس با نام کامل “ویلیام هنری بیل گیتس” کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس کرد. سیستم عامل ویندوز این شرکت چنان به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده که اغلب افراد، رایانه‌های شخصی را تنها به واسطه ویندوز می‌شناسند! گیتس از ابتدای تأسیس مایکروسافت، تا سال ۲۰۰۰ به مدت ۲۵ سال، به‌ عنوان مدیرعامل مایکروسافت فعالیت کرد و در دو دهه گذشته همواره جزو یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد جهان شناخته می‌شد.

دارایی بیل گیتس در حال حاضر چیزی در حدود 94.9 میلیارد دلار است.

3- لری پیج (Larry Page)

لری پیج - Larry Page

لورنس لری پیج که به صورت ساده‌تر با نام لری پیج شناخته می‌شود، کارآفرین و مبتکر آمریکایی است، که به همراه سرگئی برین موتور جستجوی اینترنتی گوگل را در سال 1995 تأسیس کرد؛ موتور جستجویی که در حال حاضر بسیار پیشرفت کرده و یکی از برترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری به شمار می‌رود. در ۴ آوریل ۲۰۱۱ پس از استعفای اریک اشمیت، پیج به عنوان مدیر عامل اجرایی گوگل انتخاب شد. او همچنین به همراه سرگئی برین تقریباً ۱۶ درصد از سهام گوگل را در اختیار دارند. لری پیج هم‌اکنون مدیر عامل اجرایی شرکت الفابت است.

بنا به برآورد فوربس، ثروت لری پیج در انتهای سال 2018 چیزی در حدود 49 میلیارد دلار بوده است.

4- مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ - Mark Zuckerberg

مارک زاکربرگ با نام کامل مارک الیوت زاکربرگ یکی از معروف‌ترین برنامه‌نویس‌های رایانه‌ و مؤسس شبکه اجتماعی فیس‌بوک است. او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک تعدادی دیگر از دانشجویان علوم کامپیوتر اقدام به تأسیس این شبکه کرد و به سرعت به یکی از موفق‌ترین افراد فعال در حوزه فناوری اطلاعات بدل شد. او اکنون به عنوان مدیر اجرایی در فیس‌بوک فعالیت می‌کند. در سال ۲۰۰۸، مجله فوربس او را جوان‌ترین میلیاردر جهان که ثروتش را شخصاً کسب کرده، معرفی نمود و به ادعای این مجله مجموع دارایی‌های وی در حال حاضر حدوداً 53.7 میلیارد دلار است.

5- جک ما (Jack Ma)

جک ما - Jack Ma

جک ما کارآفرین، صنعت‌گر و مدیر ارشد اجرایی چینی است، که در سال ۱۹۹۹ گروه علی‌بابا را تأسیس کرد. وی در حال حاضر به‌ عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره این گروه تجاری فعالیت می‌کند. جالب است بدانید که ما در سنین جوانی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرد و روزانه با انگلیسی زبانان یک هتل در نزدیکی خانه‌اش تمرین یادگیری زبان می‌کرد. او برای بهبود زبان انگلیسی خود آن‌ها را به صورت رایگان در اطراف شهر می‌برد و مناطق دیدنی را نشان می‌داد. او این کار را به مدت نه سال انجام داد و در همین حین با یکی از خارجی‌ها دوست همیشگی شد. این دوست، او را با نام مستعار “جک” صدا می‌کرد، چرا که تلفظ نام چینی “ما” برای خارجی‌ها بیش از حد مشکل بود.

ثروت جک ما در انتهای سال 2018 در حدود 35.2 میلیارد دلار برآورد شده است.

6- تیم کوک (Tim Cook)

تیم کوک - Tim Cook

حتماً همه شما نام شرکت اپل را شنیده‌اید؛ شرکتی که با ساخت گوشی‌های آیفون تحولی در دنیای تلفن‌های همراه ایجاد کرد و این ابزارها را از یک وسیله ارتباطی صرف به یک ابزار هوشمند و همه کاره تبدیل نمود. با اینکه نام شرکت اپل با مدیر عامل فقید این شرکت، استیو جابز، گره خورده است اما تیم کوک (با نام کامل تیموثی دونالد کوک) نیز از سال 1998 به این کمپانی ملحق شده و تأثیرات شگرفی در پیشبرد اهداف آن داشته است. وی در سال 2011 و پس از استعفای استیو جابز رسماً مدیر عامل جدید شرکت اپل شد و در حال حاضر نیز این سمت را بر عهده دارد.

7- ما هواتنگ (Ma Huateng)

ما هواتنگ - Ma Huateng

ما هواتنگ، کارآفرین، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی هنگ کنگی است، که در سال ۱۹۹۸ شرکت تنسنت را تأسیس کرد. وی در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل و رییس هیئت مدیره این شرکت فعالیت می‌کند. ما هواتنگ در ماه مارس ۲۰۱۴ با دارایی خالص ۱۴٫۴ میلیارد دلار، از سوی مجله فوربز به‌عنوان دومین فرد ثروتمند چین شناخته شد. وی هم‌اکنون با دارایی 37.3 میلیارد دلاری در رتبه 27 از فهرست قدرتمندترین افراد جهان قرار داشته و هفتمین فرد قدرتمند در حوزه تکنولوژی محسوب می‌شود.

8- سرگئی برین (Sergey Brin)

سرگئی برین - Sergey Brin

سرگئی میخایلوویچ برین، یکی از برترین کارآفرینان آمریکایی است که البته اصالتی روسی داشته و در شهر مسکو متولد شده است. او با کمک لری پیج شرکت گوگل را تأسیس نموده و به همین واسطه به شهرتی فراوان در عرصه فناوری اطلاعات دست پیدا کرد. برین در حال حاضر مدیر تکنولوژی شرکت گوگل می‌باشد و دارایی خالص او در حدود 48.1 میلیارد دلار برآورد شده است.

9- ساتیا نادلا (Satya Nadella)

ساتیا نادلا - Satya Nadella

ساتیا نادلا در حیدرآباد هند به دنیا آمده و تحصیلات دانشگاهی خود را در آمریکا گذرانده‌ است. او بیش از ۲۲ سال در بخش‌های مختلف شرکت مایکروسافت کار کرده و از بزرگترین موفقیت‌های وی در این شرکت می‌توان به راه‌اندازی موتور جستجوی بینگ، اشاره کرد. نادلا در سال 2014 به عنوان مدیرعامل مایکروسافت معرفی و جایگزین استیو بالمر شد و تاکنون نیز این سمت را بر عهده داشته است. او پیش از این در بخش سرویس‌های ابری مایکروسافت نیز فعالیت کرده و قبل از قبول سمت مدیرعاملی، هدایت گروه کلاود اند انترپرایز (Cloud and Enterprise) را بر عهده داشت.

10- روبن لی (Robin Li)

روبین لی - Robin Li

روبن لی، کارآفرین، مخترع، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی چینی است، که در سال ۱۹۹۹ شرکت بایدو را تأسیس نمود. بایدو یک موتور جستجوگر چینی است که ۵۷ خدمت گوناگون، از جستجو گرفته تا شبکه‌های اجتماعی را به کاربران خود ارائه می‌کند. جالب است بدانید که این موتور جستجو در سپتامبر ۲۰۱۱ ششمین سایت پربازدید دنیا و پربازدیدترین سایت چین بوده است. روبن لی در حال حاضر به‌ عنوان مدیر عامل و رییس هیئت مدیره بایدو مشغول به فعالیت است و ثروتی در حدود 11.9 میلیارد دلار دارد.


به اشتراک بگذارید :
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com