استفان هاوکینز نیز به لیست مشتریان HPE پیوست!

11 آذر 1396      0 دیدگاه

تیم تحقیقاتی استفان هاوکینز توسط سوپر کامپیوتر جدید شرکت HPE قصد نگه داری و پردازش 14 میلیارد  سال اطلاعات را دارد.

 

 

 

شرکت Hewlett-Packard Enterprise سوپرکامپیوتری را برای مرکز ریاضی دانشگاه کمبریج مرکز کیهان شناسی نظری استفان هاوکینز (COSMOS) ارائه می نماید که HPE Superdome Flex نامیده میشود. این ابر رایانه به سایر ابر رایانه های COSMOS اضافه خواهد شد و برای جمع اوری 14 میلیارد سال اطلاعات در مورد مطالعه منشا جهان هستی ، پدیده سیاه چاله ها و کشف ماهیت فضا و زمان استفاده خواهد شد.

شرکت HPE یک مشتری جدید و مشهور برای ابر رایانه جدید خود دارد، مرکز کیهان شناسی نظری استفان هاوکینز میگوید: این ابر رایانه جدید به موسسه هاوکینز کمک خواهد کرد تا رمز و رازهای جهان را باز کند.

SuperDome Flex محصول جدید HPE می باشد که مقدار  زیادی از اطلاعات را در حافظه های با سرعت بالا قرار می دهد و میتواند تا 48 ترابایت داده را در خود نگه دارد. قرار دادن این اطلاعات در حافظه، به جای نگه داشتن آن در سیستم های ذخیره سازی سنتی به دستگاه این امکان را میدهد تا داده ها تقریبا به شکل آنی مورد پردازش قرار گیرند.

با توجه به اعلامیه گروه COSMOS ، این گروه بدنبال جستجوی سرنخ هایی پنهان از مجموعه داده های بزرگ 14 میلیارد سال می باشد. Superdome Flex یک دستگاه پیشرو  است که نشان دهنده نگرش بزرگ HPE به آینده محاسبات میباشد.

این دستگاه قادر به پردازش 160 ترابایت در حافظه است، HPE برای رسیدن به چنین اتفاق بزرگی از انواع جدید حافظه و نرم افزارهایی جدید استفاده کرده است. این دستگاه ها هنوز فقط نمونه اولیه میباشد و مهندسان HPE از تمامی نگرش ها در ساخت این ابر رایانه استفاده کرده اند.

 

 گروه COSMOS از سال 1997 از سوپر کامپیوترها استفاده میکند پس تعجب آور نیست که HPE جدیدترین و بزرگترین ابررایانه خود را در آنجا نصب کرده است. این گروه قبلا از ابر رایانه قدیمی تری که ساخت SGI بود استفاده می نمود که شرکتی با دستگاه های محاسباتی قدرتمند می باشد که شرکت HPE در سال 2016 این شرکت را نیز خرید.  علاوه بر این در سال 2014 ، COSMOS شروع به استفاده از بزرگترین رایانه با حافظه اشتراکی در اروپا کرد که از تراشه های Intel  استفاده مینمود.

علاوه بر شناسایی رمز و رازهای جهان هستی، این کامپیوتر های HPE با حافظه های جدید توسط دانشمندان واحدهای دیگر کمبریج مانند "بخش بیوفیزیک آزمایشی” نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا در پروژه راههای جدید برای استفاده از  نور در رشد جنین نیز مورد استفاده قرار گیرند.

 


به اشتراک بگذارید :

میلاد رسولی / آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com