نیازمندی سیستم عامل اندروید به نرم افزارهای امنیتی

1 مرداد 1393      0 دیدگاه

در سال ۲۰۱۱، مدیر ارشد امنیت اطلاعات در شرکت گوگل با انتقاد از شرکت*های ضدبدافزاری آن ها را یک مشت شیاد و کلاهبردار توصیف کرد که با ضعیف نشان دادن سیستم عامل اندروید، در تلاش برای افزایش فروش نرم*افزارهای امنیتی خود می باشند. باید این نکته را در نظر گرفت که در آن زمان، تعداد بدافزارها و جرائم صورت گرفته مبتنی بر اندروید ناچیز بودند، اما به مرور زمان میزان آسیب *پذیری*های این سیستم عامل افزایش یافت و موجب رشد سریع بدافزارهای اندرویدی شد.

مدیر بخش امنیت گوگل بیان می کند: "من فکر نمی*کنم حتی یک *درصد از کاربران اندروید، برنامه ضدویروس یا امنیت اینترنت روی دستگاه*های خود نصب کرده باشند؛ این نشان می*دهد که امنیتی که ما برایشان فراهم کردیم تا حد قابل قبولی جای این نرم*افزارهای امنیتی را پر کرده است."

اما کاربران اندروید هراز چندگاهی شاهد ورود برنامه*های مخرب و نرم*افزارهای تقلبی به فروشگاه گوگل بوده و در نتیجه به آن میزان که مد نظر مدیران امنیتی گوگل است، نمی*توانند به سیستم امنیتی Google Play اطمینان کنند.

در حال حاضر، برخی مدیران گوگل تغییر موضع داده و تا حدی واقعیت موجود را پذیرفته* اند. آنها استفاده از برنامه های امنیتی مستقل را در حفاظت از سیستم عامل خود نیز به رسمیت شناخته*اند.


به اشتراک بگذارید :

منبع : سایبربان

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com