نکاتی از سرور TOWER (تاور) که باید بدانید! + مزایا و معایب

31 ارديبهشت 1402      0 دیدگاه

حتما می‌دانید که سرورها از نظر فرم فاکتور در انواع گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند که عبارتند از سرورهای rack mount، blade و tower. در این مقاله قصد داریم به نزدیکترین سرور از لحاظ ظاهری به کیس‌های کامپیوتر اشاره کنیم و با مزایا و معایب آن آشنا شویم. پس برای بررسی سرور TOWER (ایستاده) با ما همراه باشید.

آشنایی با سرور TOWER

سرورهای Tower از لحاظ ظاهری مشابه با کیس‌های کامپیوتر هستند و به دلیل شکل فیزیکی و عمودی که دارند از آن‌ها به عنوان سرورهای برج یا TOWER نام برده می‌شود. در واقع تمامی قطعات سخت افزاری مورد نیاز برای عملکرد سرور، درون یک محفظه عمودی مشابه کیس کامپیوتر جمع شده و به عنوان یک واحد متمرکز عمل می‌کنند.

این سرورها برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط و حتی منازل که فضایی برای اتاق سرور ندارند گزینه مناسبی هستند. سرورهای ایستاده به خاطر طراحی مستقل و بدون نیاز به اتاق سرور، قابلیت توسعه و شخصی سازی، توانسته دل کسب و کارهای کوچک و متوسط را به دست آورد.

سرور ایستاده معمولاً برای ارائه خدمات شبکه، ذخیره سازی داده، مدیریت دسترسی، پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی و سرویس‌های مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر این، قابلیت ایجاد ظرفیت پردازشی بالا، ذخیره‌سازی داده‌های بزرگ و اجرای برنامه‌های کاربردی پیچیده را نیز دارد.

Tower Serverها می‌توانند با هم کار کنند و چندین کار را انجام دهند. به دلیل طراحی مستقل می‌توان آن‌ها را به راحتی به شبکه‌های موجود اضافه کرد. با ذخیره داده‌ها در یک Tower، به جای چندین ماشین، سرورهای تاور در مقایسه با سایر سرورها، به نگهداری و تعمیرات کمتری نیاز دارند. با این حال، این سرور‌ها ممکن است به کابل کشی‌ پیچیده نیاز داشته باشند یا در مواردی به یک مانیتور جداگانه و KVM برای مدیریت هر کدام نیاز باشد.

سرور TOWER

 

مزایای سرور TOWER چیست؟

کسب و کارهای کوچک تا متوسط به خاطر مزایایی که در زیر به آن می‌پردازیم مشتاق استفاده از سرور TOWER به جای سرورهای دیگر هستند:

صدا و گرمایش کمتر

از آنجایی که اجزای این سرورها متراکم نیستند، برای خنکسازی به فن کمتری نیاز دارند. از این رو هر چقدر تعداد فن کمتر باشد، سر و صدای کمتری نیز به گوش می‌خورد. در صورت استفاده از سایر سرورها در دفاتر کوچک سر و صدا می‌تواند آزار دهنده باشد، از این رو سرور ایستاده می‌تواند طالب بیشتری داشته باشد. علاوه بر این تراکم کمتر قطعات، گرم شدن سرور را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 قابلیت توسعه و شخصی سازی

اگر کسب و کارتان توسعه پیدا کرد، نیازی نیست نگرانی در خصوص سرور خود داشته باشید، به راحتی می‌توانید سرور تاورتان را توسعه دهید. این سرورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با یک ارتقا آسان بتوانند از بار کاری شما پشتیبانی کند. علاوه بر این‌ها، می‌توانید به راحتی با توجه به نیاز، حافظه، منابع پردازشی و ذخیره سازی سرورتان را افزایش یا کاهش دهید.

در واقع این سرورها قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌توانید سخت افزار و نرم افزار سرور را با نیاز کسب و کار خود وقف دهید.

هزینه‌های مقرون به صرفه

سرورهای تاور به دلیل هزینه‌ و قیمت پایین‌تری که در مقایسه با سایر سروها نظیر رک مونت دارند، برای کسب و کارهای کوچک و متوسط که می‌خواهند زیر ساخت IT خوبی را داشته باشند، گزینه مناسبی است.

چند منظورگی

سرورهای TOWER قابلیت پشتیبانی و اجرای گروه‌های مختلفی از برنامه‌ها و بارهای کاری را دارند. اشتراک گذاری فایل‌ها، ذخیره سازی اطلاعات، مجازی سازی و اجرای برنامه‌های حیاتی کسب و کارها از جمله این قابلیت‌ها هستند. این سرورها می‌توانند به خوبی با هم همکاری داشته باشند و از آنجایی که کاملا مستقل هستند می‌توان آن‌ها را به شبکه‌های موجود اضافه نمود.

سرور تاور dell

معایب سرورهای ایستاده در یک نگاه

  • سرور TOWER به دلیل ساختار و قرارگیری عمودی خود فضای بیشتری اشغال می‌کند.
  • مدیریت و کابل کشی در این سرورها دشوارتر است و گاهی نیاز است که از KVM و مانیتورهای مجزا برای مدیریت آن استفاده کنیم.
  • سرور ایستاده برای محیط‌های کوچک مناسب است و در محیط‌های بزرگ ممکن است مناسب نباشد.
  • لوازم جانبی از طریق کابل به این سرور متصل می‌شوند، از این رو با افزایش لوازم جانبی، تعداد کابل‌ها هم افزایش میابد و مدیریت آن‌ها سخت تر می‌شود.

سرور TOWER HPE بهترین انتخاب برای شماست!

اگر به دنبال سرور تاور با بهترین کیفیت از برندی معتبر هستید، پیشنهاد ما به شما برند HPE است که با بهره‌گیری از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا سرورهای با کیفیتی را روانه بازار می‌کند. سرورهای تولیدی این برند نامگذاری متفاوتی دارند، این قضیه در خصوص سرورهای تاور نیز صدق می‌کند؛ به این صورت که سرورهای TOWER از این برند با حروف ML آغاز می‌شوند. در ادامه به چند مورد از بهترین سرورهای TOWER از این برند اشاره خواهیم کرد.

سرور TOWER ML350 g11

  • پردازنده: نسل چهارم پردازنده‌های Intel Xeon
  • حداکثر حافظه: تا 8 ترابایت با 256 گیگ DDR5 DIMM
  • تعداد اسلات حافظه: 32 DIMM
  • درایوهای قابل پشتیبانی: 4 تا 12 LFF SAS/SATA یا 8 تا 24 SFF SAS/SATA/x1 NVMe HDD/SSD یا 8 SFF x4 NVMe SSD

سرور TOWER ML350 g11

سرور ML30 g10

  • پردازنده: پشتیبانی از پردازنده های Intel Xeon E با حداکثر 6 هسته و پردازنده‌های 80W ، 8th Core i3 و پردازندهای پنتیوم
  • حداکثر حافظه: تا 64 گیگابایت 2666 MT/s DDR4 ECC UDIMM
  • ظرفیت ذخیره سازی: تا 61.44 TB
  • مجهز به iLO5 برای مدیریت

مشاهده محصول و استعلام قیمت سرور ML30 g10

سرور ML30 g10

سرور ML310e v1 G8 HotPlug

  • پردازنده: Intel Xeon E3-1200 V2
  • تعداد پردازشگر: 1
  • تعداد هسته : 2 یا 4 هسته
  • حداکثر حافظه: 32GB
  • تعداد اسلات حافظه: 4 DIMM slots
  • نوع مموری: DDR3 UDIMM Unbuffered ECC
  • درایوهای قابل پشتیبانی: 4LFF و 8SFF

مشاهده محصول و استعلام قیمت سرور ML310e v1 G8 HotPlug

سرور ML310e v1 G8 HotPlug

سخن آخر

در این مقاله به معرفی، مزایا و معایب سرور TOWER پرداختیم و در آخر 3 مورد از بهترین سرورهای ایستاده از برند HPE را به عنوان برند برتر تولید کننده سرور در جهان معرفی کردیم. ما در آداک فناوری مانیا بهترین سرورهای HPE را بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. کافیست برای مشاهده سرورهای تاور ما به صفحه سرورهای ایستاده برند HPE مراجعه کنید.

 


به اشتراک بگذارید :
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com