آشنایی با ارور Self Test Error

9 مهر 1402      0 دیدگاه

همیشه در کار با سرور و قطعات مرتبط با آن، ارورهایی بوده و هست که اگر با دلیل و نحوه رفع آن‌ها آشنا باشیم به راحتی می‌توانیم این خطاها را حل کنیم. در این مقاله قصد داریم به یکی از خطاهای پرکاربرد در هاردهای HPE که با نام Self Test Error شناخته می‌شود بپردازیم، با ما همراه باشید.

معنا و مفهوم Self Test Error

اگر بخواهیم این عبارت را به صورت تحت الفظی ترجمه کنیم، به مفهوم ارور در زمان خود ارزیابی خواهیم رسید. در واقع همانطور که از نام آن پیداست، Self Test Error در زمان تست گرفتن هارد از خود اتفاق می‌افتد. لازم است تا اندکی عمیق‌تر شویم؛ زمانی که سرور را روشن می‌‌کنیم، در دل هاردهای سرور هیاهویی به پا می‌شود. هر هارد به محض روشن شدن از خودش تست می‌گیرد تا اگر به مشکلی خورده باشد، آن را در مرحله POST نشان دهد. همچنین Self Test Error، در صورت تست گیری در قسمت Intelligent نیز قابل مشاهده خواهد بود که بیانگر مشکلات سخت‌ افزاری در هارد دیسک است.

نمای ارور self test error

دلایل بروز ارور Self Test Error چیست؟

این ارور می‌تواند به دلایل نرم افزاری و سخت افزاری رخ دهد، که در زیر لیست کرده‌ایم:

دلایل سخت افزاری بروز ارور Self Test Error

  • خرابی هارد دیسک: اولین و واضح‌ترین دلیل بروز این خطا، به وجود آمدن مشکلی در ساختار هارد دیسک است. از آنجایی که قطعات هارد به صورت مکانیکی هستند، در صورت لرزش و عوامل فیزیکی احتمال خرابی در آن‌ها وجود دارد، از این رو، می‌توان شاهد بروز این خطا باشیم. علاوه بر این، ممکن است سطح هارد به صورت فیزیکی دچار خرابی شده باشد و همین سبب بروز خطا شود.
  • بروز مشکل در کنترلر هارد دیسک: کنترلر هارد دیسک که وظیفه مدیریت عملیات آن را بر عهده دارد، اگر با مشکلی مواجه شود، به خودی خود می‌تواند سبب بروز این خطا شود.

راه حل: در صورت بروز این مشکلات، با در نظر گرفتن نوع Raid و بکاپ گیری از اطلاعاتتان، هارد خراب را با هارد نو تعویض کنید.

دلایل نرم افزاری بروز ارور Self Test Error

اگر دلیل بروز خطای Self Test Error، مشکلات و عوامل سخت افزاری نبود، باید راه حل را در بخش نرم افزاری جستجو کنید. موارد زیر می‌توانند در بروز مشکلات نرم افزاری دخیل باشند:

  • درایور: اگر درایور به صورت ناقص نصب شده و یا قدیمی باشد، می‌تواند در بروز خطای Self Test Error و مشکلات نرم افزاری دخیل باشد.
  • نرم افزارهای مخرب: بعضی نرم افزارهای مخرب بروز مشکل نرم افزاری و خطا در هارد دیسک‌ها را به همراه دارند.
  • سیستم عامل: هارد دیسک ممکن است نتواند برخی مشکلات سیستم عامل را تشخیص دهد که همین می‌تواند سبب نمایان شدن خطای Self Test Error شود.

راه حل: با مشاهده این ارور، اول از هر کاری بروز رسانی نرم افزارها و درایورها را بررسی کنید و با تست عملکرد، از محل بروز مشکل اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل با این موارد حل نشد، بهتر است از یک کارشناس کاربلد کمک بگیرید. (کارشناسان مانیا سرویس همواره در کنار شما خواهند بود.)

نمای self test error در ilo

 

سخن آخر

در این مقاله، در خصوص ارور Self Test Error در هارد دیسک‌های سرور صحبت کردیم، دلایل بروز آن به صورت سخت افزاری و نرم افزاری شرح دادیم و برای هر قسمت راه حلی نیز ارائه دادیم. امیدواریم که این مقاله گره‌ای از مشکلات سروری شما گشوده باشد.

در صورت حل نشدن مشکل، متخصصین فنی مانیا سرویس در کنارتان خواهند بود، کافیست با ما در ارتباط باشید

آداک فناوری مانیا با دارا بودن چندین سابقه درخشان و پرچم داری در عرصه فروش سرور و تجهیزات شبکه، در کنار شما خواهد بود تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر از به دنبال سرور با بهترین قیمت در بازار هستید، از صفحه سرورهای مانیا غافل نشوید.


به اشتراک بگذارید :

همیشه در کار با سرور و قطعات مرتبط با آن، ارورهایی بوده و هست که اگر با دلیل و نحوه رفع آن‌ها آشنا باشیم به راحتی می‌توانیم این خطاها را حل کنیم. در این مقاله قصد داریم به یکی از خطاهای پرکاربرد در هاردهای HPE که با نام Self Test Error شناخته می‌شود بپردازیم.

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com