سرور های Blade

4 اسفند 1395      0 دیدگاه

blade-server-HP-آداک فن آوری ماینا-فروش سروهای اچ پی

سرور های Blade

در مورد سرور های blade این نکته را باید در نظر گرفت که ما بجای استفاده از واژه رک باید از واژه شاسی استفاده کنیم.و این شاسی های بر خلاف رک ها بصورت اختصاصی ساخته میشوند.بطور مثال برای شما این امکان وجود ندارد که سرور تیغه ای IBM را درون شاسی سرور HP قرار دهید و بلعکس.

سرور های Blade سرورهای هستند که با اندازه های یکسان و مشخص ساخته میشوند.و در رک های مخصوص قرار میگرند.بر خلاف سروهای Tower و سروهای Rack Mount سرور های تیغه ای با Blade از  Power استفاده نمی کنند و به همین علت power خورد را از Chassis دریافت می کنند.و باید در نظر گرفت که این تنها یکی از مواردی است که سازندگان این سرور ها (Hp,IBM,Dell) بصورت اختصاصی برای Chassis ساخته اند.در بیشتر موارد سیستم خنک کننده و.. را نیز در درون Chassis قرار داده اند.و بر اساس انواع محصولی که بصورت Blade ساخته میشود.تغییراتی در chassis انها نیز اعمال میشود.

Rack ها موجود در بازار تا 42 واحد 48 در 4.45 سانتی متری را پشتیبانی میکنند.ولی با استفاده از معماری سرورهای blad میتوان تا 128 سرور را درون یک رک جا داد.سرورهای Blad  دارای هارد درایو های خارجی بوده و خود تیغه ها بدون دیسک میباشند.این تکنولوژی باعث افزایش بهره وری این سرورها میشود.

شرکت های صاحب نام در تولید این نوع سرورها را میتوان HP , IBM , Dell نام برد .شرکت hp که در زمینه تولید سرور بسیار فعال است در سال گذشته سرورهای تیغه ای خود را در کلاس c-Class روانه بازار کرد.با I/O بهبود یافته و همچنین قدرت و سیستم ختک کننده با ساختاری توسعه یافته .از جمله مزایایی  که این سرور های دارند و آنها را نصبت به محصولات مشابه متمایز میکنند می توان فضای کمی که سرورهای تولید شده اچ پی اشغال میکنند نام برد.بطور کلی در این سرور ها میتوان تا 128 عدد برد پردازشی قرار داد.

از جمله نکاتی که باید در مورد استفاده از سرور های hp مد نظر قرار دارد به شرح زیر میباشد.

1- چیدمان تیغه ها باید بصورتی باشد که بتوانند با سوئیچ ها در تماس باشند.

2-ترتیب قرار گرفتن سوئیچ ها که در پشت دستگاه قرار میگیرند بسیار مهم است

3-بطور معمول باید تیغه ها را از چپ به راست تکمیل کنید.

4-در Blade ها سرور های پرولیانت و Intedrity را با همدگیر میتوان قرار داد.

نمونه محصولات سرور های Blade Hp را در این لینک مشاهده کنید

 


به اشتراک بگذارید :

منبع: آداک فن آوری مانیا

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com