شرکت Hwelett-Packard-HP

31 فروردين 1396      0 دیدگاه

 HP-Hp-اچ پی

 

شرکت HP یا Hwelett-Packard در سال 1939 توسط دانشجویان رشته مهندسی برق  آستانفورد آمریکا  تاسیس شد.ایده اصلی تاسیس این شرکت در سال 1935 بوسیله Wiliam Redington Hewlett کلید خورد.و بعد از  با در میان گذاشتن ایده تولید محصولات الکتریکی با همکلاسی خود آن دو کار خود را در گاراژ منزل Hewlett شروع کردند. نکته جالب در نام گزاری این شرکت اینجاست که آنها با پرتاب سکه تصمیم گرفتند نام شرکت را Hewlerr Packard انتخاب کنند و یا Packard Hewelertt که نتیجه این پرتاب سکه همانطور که مشخص است به نفع آقای ویلیام هیولت شد . شرکت به نام  Hewlett Packard ثبت شد.

 اولین محصول این شرکت به سفارش شرکت والت دیزنی یک دستگاه تنظیم صدا بود.در طول جنگ جهانی دوم شرکت اچ پی شروع به تولید بعضی محصولات و ابزار الکتریکی از جمله رادار .رادیو.تجهیزات دریانوردی و... برای استفاده سربازان امریکایی در طول جنگ جهانی دوم کرد .

شرکت اچ پی -HP-hp

در سال 1966 شرکت hwlett packard انستیتو HP را در کالیفرنیا تاسیس کرد.HP یک بخش از شرکت Hwelett Packard بود که برای تحقیق و توسعه بازار جهانی این شرکت تاسیس شد که در سال 2014 بطور کلی از این شرکت جدا شد و بصورت مستقل به تولید محصولات خود پرداخت.در حال حاضر شرکت اچ پی بر روی تولید کامپیوتر و پرینتر تمرکز بیشتری دارد و شرکت Hewlett Packard بر روی تولید سرور های تجاری و دیگر محصولات در حوزه فن آوری اطلاعات متمرکز است.

شرکت hp اولین شرکتی بود که دره سیلیکون که امروزه به عنوان مهد اطلاعات و فناوری شناخته می شود تاسیس شد.هیولت و پاکرد کار خود را در یک گاراژ که متعلق به ملک پدری هیولت بود شروع کردند .بسیاری از شرکت های بزرگ فن آوری اطلاعات مانند فیس بوک گوگل یاهو و... که بعد ها در این شرکت تاسیس شده اند تحت تاثیر مدیریت و عملکرده اچ پی شروع به کار و فعالیت کرده اند.

دره سلیسکون -اچ پی-HP

 محصولات اچ پی شامل محصولات متنوعی در زمینه فن آوری اطلاعات میباشد.که از جمله این محصولات می توان انواع دوربین های دیجیتال کامپیوترهای رومیزی و لب تاب ها انواع سرور برای شرکت وسازمانها با اندازه های مختلف.اسکنر و پرینتر  .و انواع مختلف سخت افزار و نرم افزار های مختلف میتوان نام برد.

اصول اولیه اچ پی اعتماد است .بنیان گذاران اچ پی به این مسئله ایمان دارند که اعتماد راهی است که این شرکت باید بر اساس ان تجارت خود را پیش ببرد.باز بودن درها  و انبارها نشانه ای از اعتماد است.زمانیکه  پاکرد در شرکت خود یک انبار قفل شده دید.قفل انبار را باز کرد و یک یاداشت برای مسئول مربوطه نوشت .اتاق قفل شده هماهنگ با تفکرات HP نیست.

فرهنگ شرکت HP

-اعتقاد ما اعتماد و احترام به تمامی افراد است

-ما در سطح بالای از موفقیت و پیشرفت متمرکز هستیم

-در کسب کار اچ پی صداقت غیر قابل انعطافی وجود دارد

-ما از طریق کار گروهی به اهداف مشترکمان می رسیم

-در شرکت HP انعطاف پذیری در نوآوری همیشه در صدر توجه بوده و هست

-مشتری باید مشخص کند که کیفیت کار چگونه باید باشد.


به اشتراک بگذارید :

منبع:آداک فن آوری ماینا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com