// دولت روسیه سیستم عامل اختصاصی موبایل برای شهروندانش می سازد
بستن

پشتیبانی آنلاین

همکاران ما آماده راهنمایی و پشتیبانی شما هستند

  • HP (اچ پی)
  • Cisco (سیسکو)
  • Trustport (تراست پورت)
  • cyberoam (سایبروم)
  • QNAP (کیونپ)
  • پشتیبانی سایت
بستن

پشتبیانی تلفنی

اطلاعات خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم

انتخاب بخش
نام و نام خانوادگی
نام شرکت
شماره تماس
پیام شما

بستن

عضویت در سایت

 
جنسیت مرد زن
نام
نام خانوادگی
ایمیل
شماره موبایل
کلمه عبور
تکرار کلمه عبور
کد امنیتی
 
 
بستن

خبرنامه

مشترک خبرنامه «آداک فناوری مانیا» شوید

نام
نام خانوادگی
ایمیل

بستن

جستجو

در اخبار، محصولات و دانش نامه ها جستجو کنید

از همان زمانی که ادوارد اسنودن مدعی شد دولت ایالات متحده آمریکا با ایجاد درب پشتی در تمامی سیستم عامل های اصلی به جاسوسی از کاربران موبایل می پردازد، برخی از قدرت های مهم دنیا یافتن سیستم عامل های جایگزین را در دستور کار خود قرار دادند.

حالا، در همین شرایط حساس بین المللی، نیکلای نیکیفارو، وزیر ارتباطات روسیه اعلام کرده که دولت آن کشور در نظر دارد یک سیستم عامل موبایل اختصاصی برای شهروندانش بسازد.

براساس گفته های آقای نیکیفارو، این سیستم عامل جدید موبایل قرار است که طی همکاری دولت روسیه با Jolla تهیه شود؛ شرکتی که کار توسعه سیستم عامل مبتنی بر لینوکس Sailfish را بر عهده داشته است.

ناگفته نماند که کمپانی Jolla توسط کارکنان سابق شرکت نوکیا بنیانگذاری شده و دفتر اصلی آن در فنلاند قرار دارد و مشترکا تحت تملک سهامداران چینی و روسی قرار دارد.

نیکیفارو، در توئیتی که اخیرا منتشر کرد اظهار داشت این سیستم عامل جدید موبایلی، نقطه ای مشترک برای همکاری سه کشور فنلاند، چین و روسیه به شمار می رود. این مقام دولتی روسیه همچنین اعلام کرد که انتظار دارد کشورهای برزیل، هند و آفریقا جنوبی نیز در این پروژه مشارکت داشته باشند.

نیکیفارو، حرفی از نام سیستم عامل موبایل روسی به میان نیاورد با این همه، در حرف های خود بر متفاوت بودن این محصول با Sailfish تاکید کرد و آن را کاملا جدای از محصول Jolla خواند.

وزیر ارتباطات روسیه اعلام داشته که در حدود ۹۵ درصد از تلفن های همراه در این کشور از سیستم عامل های «وارداتی» نظیر اندروید و iOS بهره می برند. وی ابراز امیدواری کرده است که با اجرایی شدن پروژه مشترکش با Jolla، این رقم تا سال ۲۰۲۵ میلادی افتی ۵۰ درصدی پیدا کند که این دیدگاه شاید بیش از اندازه خوشبینانه باشد.

منبع: دیجیاتو

کلمات کلیدی:

    یک دیدگاه ارسال کنید

نام شما  
ایمیل شما  
متن دیدگاه: