یاهو دیگر به حریم شخصی کاربرانش احترام نمی گذارد

16 ارديبهشت 1393      0 دیدگاه

یاهو روز گذشته اعلام کرد دیگر سیاست سابق خود در زمینه حفاظت از حریم شخصی کاربران در زمان استفاده از این سایت را تعقیب نمی کند.
به گزارش فارس به نقل از آرس تکنیکا، یاهو تا دیروز بر مبنای سیاست Do Not Track یا مقابله با ردگیری مخفیانه فعالیت های کاربران در فضای مجازی، به کاربران مرورگرهایی که دارای تنظیماتی در این زمینه بودند اجازه می داد تا این تنظیم ها را فعال نگه دارند.
هدف از این کار جلوگیری از جمع آوری داده های شخصی کاربران به خصوص از سوی شرکت های تبلیغاتی به منظور نمایش آگهی های هدفمند بود. اما این شرکت رسما اعلام کرده که از امروز تنظیماتی که در بسیاری از مرورگرها مانند فایرفاکس و کروم برای بلوکه کردن دسترسی افراد و گروه های ثالث به سوابق استفاده کاربران از وب و جمع آوری اطلاعات در این زمینه وجود دارد، در این سایت قابل فعال شدن و استفاده نیست.
علیرغم تلاش های بسیاری از گروه های مدنی و کاربران مدافع حریم شخصی مردم در اینترنت، شرکت های تبلیغاتی که علاقه زیادی به کسب اطلاع در مورد عادات کاربری مردم دارند هرگز تعهدات خود در زمینه عدم نقض حریم شخصی کاربران را به درستی اجرا نکرده اند.
همچنین به علت اختلاف نظرهای موجود، تلاش ها برای وضع استاندارد در این زمینه در کنسرسیوم جهانی وب هم هنوز به نتیجه نرسیده است. در حال حاضر اکثر شرکت های بزرگ اینترنتی نیز سیاست گذاری جامعی در این زمینه ندارند یا به طور کلی به این مساله بی اعتنا هستند.


به اشتراک بگذارید :

منبع: فارس

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com