هکر‌های روسی پایگاه داده کاربران Cnet را دزدیدن

26 تير 1393      0 دیدگاه

یک گروه از هکر‌های روسی سایت اخبار و تکنولوژی CNET  را هدف قرار دادند و موفق به دزدیدن پایگاه داده‌هایی شامل نام کاربری، رمز عبور رمز گزاری شده و ایمیل بیش از یک میلیون کاربر این وب سایت شده اند. CNET نیز این خبر را تایید کرده و اعلام کرده این هک به دلیل استفاده از فریم ورک خاصی از PHP که با صفحه نگاری توسعه دهندگان CNET مورد استفاده قرار گرفته، انجام شده است.

این گروه موسوم به W0rm پیش از این نیز به هک اینگونه سایت‌ها دست زده بود و نفوذ به سایت BBC و دزدین دیتابیس کاربران آن را نیز در کارنامه خود دارد.

درحالی که این گروه اعلام کرده که این هک‌ها فقط و فقط برای بالا بردن امنیت اینترنت انجام شده، ولی توسط اکانت توییتر خود پایگاه داده CNET که شامل اطلاعات بیش از یک میلویون کاربر آن است را با قیمت یک بیت کویین حدود 620 دلار آمریکا به فروش گذاشته است و اعلام کرده که این فروش تنها برای جلب توجه جهانی است و قدرت نمایی است.

 

این گروه اعلام کرده که هیچ برنامه برای رمز گشایی پسورد‌ها ندارند و پسورد‌های کاربران Cnet نیز نباید ارزش زیادی داشته باشد، ولی ایمیل‌های آنها برای مقاصد تبلیغاتی و اسپم دارای ارزش مالی زیادی برای بسیاری از شرکت‌ها تبلیغاتی است، البته شرکت‌های که به صورت ناجوان مردانه اسم فرستادن هرزنامه را تبلیغات و یا ایمیل مارکتینگ می‌نامند که در ایران نیز این شرکت‌ها رشد زیادی داشته اند.

 

امیدورایم سایت‌های تکنولوژی روز به روز امن تر شده و مورد حمله قرار نگیرند. ترنجی نیز در این زمینه، تجربه خوبی ندارد! به یاد دارید در اردیبهشت ماه، ساعت 12 سایت ترنجی و تمام دایرکتوری‌های آن حذف شد و با ارور 404 مواجه شدیم؟ خداروشکر اطلاعاتی از بین نرفت و پس از ساعاتی برگشتیم با این حال تجربه خوبی برای ما بود.

 


به اشتراک بگذارید :

منبع: ترنجی

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com