ترک سیگار موجب مرض است!

5 آذر 1393      0 دیدگاه

بدافزاری که از طریق یک سیگار الکترونیک، کامپیوتر قربانی، را آلوده کرد!

این دو سه روزه، رسانه‌های مختلف اخباری در مورد کشف بدافزار رجین منتشر کرده‌اند. گفته می‌شود که این بدافزار یا جاسوس‌افزار، ماه‌ها یا سال‌ها در کامپیوترهای مراکز کلیدی یک کشور خاورمیانه‌ای فعال بوده است و در این مدت با دقت زیاد اسکرین شات می‌گرفته، فایلهای پاک شده را کپی می‌کرده، ارتباطات دیجیتال از جمله مکالمه با موبایل را زیر نظر می‌گرفنه و گذرواژه‌ها را سرقت می‌کرده است.

اما امروز خبر جالبی دیگری خواندن که نشان می‌دهد چطور علیرغم پیشبینی همه اقدامات امنیتی هیچ شرکت و نهادی از گزند بدافزارها در امان نیست و همیشه راه‌هایی برای نفوذ پیدا می‌شوند.

قضیه این است که به تازگی کامپیوتر مدیر یک شرکت بزرگ با بدافزار آلوده شده بود.

بررسی شیوه نفود بر عهده کارشناسان و خبرگانی گذاشته شد، آنها متوجه شدند که کامپیوتر مدیر به‌روز بوده و وصله‌های امنیتی لازم را داشته است و همین طور او مجهز به آنتی‌ویروس و نرم‌افزار ضدبدافزار هم بوده است، به علاوه همه لاگ‌های ایمن بوده‌اند.

مشخص نبود که راه نفوذ و آلودگی چه بوده اس. تا اینکه مسئولان امنیتی از این مدیر پرسیدند که به تازگی چه تغییری در زندگی او ایجاد شده است.

این مدیر گفت که از دو هفته پیش سیگار را ترک کرده و سیگار الکترونیک استفاده می‌کند.

همین امر، شک مسئولان امنیتی را برانگیخت، آنها متوجه شدند که سیگار الکترونیک با شارژ از طریق USB تغذیه می‌شده و بدافزار از این طریق انتقال پیدا کرده است.

سیگار الکترونیکی که مدیر استفاده می‌کرد، ساخت چین بود و از طریق سایت eBay با مبلغ ۵ دلار خریده شده بود.


به اشتراک بگذارید :

منابع :

سا یت : یک پزشک

سا یت :  یاهو

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com