کدام زبان های برنامه نویسی برای اینرنت اشیا استفاده میشوند

17 بهمن 1395      0 دیدگاه

 

اینترنت اشیا

این عبارت اولین بار در سال 1999 توسط کوین اشتون مورد استفاده قرا گرفت و بدین معنی است که در آن هر شی که داری تجهیزات مورد نیاز دیجیتال میباشد به کامپیوتر ها متصل شوند و افراد بتوانند با کامپیوتر آن اشیا را کنترل کنند و یا اطلاعات خاصی را از انها دریافت کنند.

از جمله اشیایی که در دنیای پیرامون ما موجود است و همه ما کمابیش تجربه خاصی با انها داریم می توان دزدگیر منازلی را نام برد که به سرور های بخش های امنیتی مرتبط هستند و هشدارهای خاصی را به این مراکز ارسال می کنند .و یا می توان گوشی های هوشمند تبلت ها هدفون و یا لامپ ها را نام برد و پیش بینی می شود تا سال 2020  بیست شش بیلیون دستگاه با استفاده از اینترنت اشیا کنترل و به اینترنت متصل شوند.

ده زبان برنامه نویسی عمومی که برای نوشتن برنامه ای مورد نیاز برای اتصال و کنترل اشیا کاربرد عمومی دارد به شرح زیر میباشد.

C

زبان برنامه نویسی سی یک زبان محبوب در بین برنامه نویسان است.و با وجود آمدن زبان های برنامه نویسی جدید ولی همچنان مورد استفاده قرار میگیرد .و بعضی از برنامه نویسان معتقدند سی مادر زبان های برنامه نویسی است.

اگر شما برنامه نویس باشد .ما فکر می کنیم شما دانش جزی در مورد این زبان برنامه نویسی باید داشته باشید.و این سخت نیست برای شما اگر بخواهید شروع به یادگیری این زبان برنامه نویسی کنید.ولی باید در نظر بگیرید با تمام مزیت های این زبان برنامه نویسی از GUI پشتیبانی نمیکند به همین دلیل زیاد محبوب نیست برای استفاده از اینرنت اشیا

++C

++c از زبان سی زاییده شده است .و مفهوم کلاس ها و برنامه نویسی شی گرایی در ++c اضافه شده .و این زبان برای سیستم های که با لینوکس کار می کنند بسیار قوی و کاربردی است .

paython

یادگیری این زبان برنامه نویسی بسیار آسان است .و شاید اگر شما با زبان برنامه نوبسی php کار کرده باشید .برای شما اسانتر خواهد بود اگر قصد این را داشته باشید که این زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید.هرچند که پایتون برای استفاده در اینرتنت اشیا زیاد مفید نیست.ولی با استفاده از پایتون شما می توانید برنامه های مختلفی را در این زمینه بنویسید.و این را به یاد ااشته باشید که این زبان برنامه نویسی با سرعت زیادی در حال به روز رسانی و محبویت در بین برنامه نویسیان میباشد .

java

یک زبان قوی سریع قدرتمند است که تقریبا در همه زمینه ها مورد استفاده قرار  میگیرد. نکته خیلی مهم در مورد جاوا این است .برنامه نوشته شده با جاوا به سخت افزار بستگی ندارند زیرا کامپایل این زبان بوسیله ماشین  مجازی در زمان اجرا ترجمه و اجرا میشود برعکس زبان های برنامه نویسی دیگر که بستگی به سخت افزار دارند .برای نوشتن برنامه در اینترنت اشیا این زبان برنامه نویسی بسیار پرکاربرد و مفید است

javaScript

جاوا و جاوا اسکریپت بر خلاف شباهت نامی که با یکدیگر دارند از لحاظ ساختاری بسیار متفاوت هستند.جوا اسگریپت یک زبان اسکریپتی است.اگر برنامه شما تحت وب باید اجرا شود جاوا اسکریپت گزینه خوبی برای شما است.

Go

یک زبان برنامه نویسی نسبتا جدید که توسط تیم گوگل پشتبانی میوشد.هرچند که Go قوی تر از c است.این زبان برنامه نویسی قادر است همزمان اصلاعات را از چندین  درگاه های تعریف شده  دریافت و ارسال کند.و امکان دارد شما خطاهای زیادی رای در هنگام استفاده از این امکان Go ببنید. و باید انها را مدریت کنید.

Rust

Rust بوسیله شرکت آمریکایی موزیلا پشتیبانی میشود.و طبق تجربه زبانهای که بوسیله امریکایی ها پشتبانی میشود.تبلیغات گسترده ای برای انها میوشد.و از پشتبانی بهتری برخور دارند.شرکت موزیلا بوسیله زبان ++c نوشته شده .و چون Graydon Hoar از زبان سی پلاس پلاس دلخوشی نداشت بعلت که فکر میکرد این زبان خیلی پیچیده است .زبان rust را در قالب پروزه شخصی پیاده سازی کرد که بعد ها شرکت موزیلا از این زبان برنامه نویسی پشتبانی کرد .این زبان در مورد کار با پردازنده های چند هسته ای از والد خود سی پلاس پلاس بهتر عمل کرده و همچنین امنیت برنامه ها را با چک کردن موازی زمان انجام میدهد طوریکه بازخوردهایی مبنی بر داشتن حفره یا بگ شریعا گزارش میوشد.

#B

بیشتر زبان هایی که تا این جا بررسی شدنه اند برای پروژه گسترش یافته همراه با سیستم های بزرگ است و نه برای برنامه نویسی در مقیاس کوچک. بسیاری از این زبان ها به اجبار برای برآورده شدن نیازهای پروژه های اینترنت اشیا تقلیل یافته اند. زبان B# به عنوان زبان موثر برای برنامه نویسی در سایز کوچک کاربرد دارد. این زبان برای همه سیستم ها به شرط اینکه دارای سیستم EVM باشند قابل اجرا است. EVM یک سیستم است که این زبان را پشتیبانی میکند. EVM تنها ۲۴K از فضای مموری را اشغال میکند که همین موضوع ان را برای سیستم هایی با حافظه کم مناسب میکند.

اگر شما ارتقا و گسترش این پروژه خود را در نظر دارید پیچیدگی آن در حد Raspberry Pi نیست به راحتی میتوانید از این زبان استفاده کنید.

Parasail

اگر شما پروژه اینترنت اشیا خود را با پردازش های موازی در نطر گرفته این زبان می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. قبل از اینکه شما برنامه نویسی پروژه اینترنت اشیا خود را آغاز کنید نیاز است که با مفاهیم برنامه نویسی همزمان و موازی اشنایی داشته باشید. ترکیب این زبان شبیه زبان های C# و Java و Paython است و یک زبان شی گرا است.

Assembler

این زبان گزینه مناسبی است برای شما زمانی که برنامه خود را به صورت جمع و جوری داشته باشید. اساس کار اکثر ماشین های برنامه نویسی این زبان است چرا که کدها را به بهینه ترین حالت ممکن در می اورد. تنها نکته ای که برای این زبان وجود دارد این است که زمانی که شما از این زبان استفاده میکنید همه چیز به خود شما بستگی دارد و شما نمیتوانید از هیچ منبع خارجی دیگری برای برنامه نویسی خود استفاده کیند. ممکن است که شما با استفاده از این زبان برنامه خود را به صورت بهینه داشته باشید ولی اگر شما اطلاعات کافی از منابع قدرت و فضای برنامه نویسی داشته باشید بهتر است که از زبان های به روز برای برنامه نویسی استفاده کنید.

 

 

 


به اشتراک بگذارید :

شش

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com