کلمات عبور-از بدن انسان -می آيد

15 مهر 1395      0 دیدگاه

کلامت عبور از بدن افراد می آيند

کلمات عبوری که از بدن انسان می آید

یکی از بزرگترین معضلاتی که کاربران با آن درگیر هستند ر ا می توان سرقت های سایبری دانست. گاهی حفظ اطلاعات شخصی با داشتن قوی ترین نرم افزارهای حفاظتی نیز غیر ممکن به نظر می آید. حال آنکه دانشمندان با استفاده از تکنولوژی روز و به منظور حفظ امنیت به کمک کاربران آمده اند.

به گزارش کلیک، هر از چند گاهی خبرهایی که حاکی از سرقت های بزرگ اینترنتی و یا هک شدن سایت هایی با امنیت بسیار بالاست، واهمه ای را در کاربران اینترنتی ایجاد می کند که چگونه با وجود نرم افزارها و تمهیدات شدید امنیتی باز هم هکرها می توانند به آسانی به قلب اطلاعات شخصی افراد نفوذ کنند ؟
حفاظت از اطلاعات شخصی یکی از بزرگترین دغدغه های زندگی اینترنتی به حساب می آید. جلوگیری از سرقت و یا انتشار ناخواسته اطلاعات کاربران را برآن داشته تا شدیدترین تمهیدات را برای فرار از این گونه حوادث در نظر بگیرند.
گروهی از متخصصین کامپیوتر و مهندسین الکترونیک دانشکاه واشنگتن – آمریکا، نظریه ای را مطرح کرده اند که طی آن تمامی رمزهای مورد نیاز در فضای مجازی از بدن اشخاص تولید خواهد شد، که با توجه به عدم امکان جعل در این نوع رمزها امنیت کاربران به میزان قابل توجهی ارتقا خواهد یافت.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سیستم های کامپیوتری و گجت ها امکان انتقال اطلاعات از طریق پدها و سنسورهای دریافت اطلاعات اثر انگشت فراهم شده است، که تا حد بسیاری امنیت خاطر کاربران را فراهم می کند.
به گفته شایام گولاکوتا( Shyam Gollakota ) متخصص و استادیار رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه واشنگتن، تا پیش از این در بیشتر گوشی ها و گجت های هوشمند، سنسورهای حسگر اثر انگشت (Fingerprint) کاربری به عنوان ورودی های اطلاعات داشته اند حال آنکه در برنامه نویسی و طراحی جدید این سنسورها برای تایید و نهایی کردن اطلاعات نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
انتقال اطلاعات از طریق امواج وای فای و یا حتی کابل های انتقال اطلاعات راه های مطمئنی در جلوگیری از سرقات های سایبری به نظر نمی آیند. اگرچه رمزگذاری ها در بسیاری از مواقع موثر عمل می کنند اما نمی توان به جرات این اطمینان را به صورت صد در صد به کاربران داد.
متخصصین رشته مهندسی کامپیوتر، با در نظر گرفتن امکان ثبت اطلاعات اندامی در گجت هایی مانند آیفون، لپ تاپ های لنوو با قابلیت سنسورهای اثر انگشت، همچنین تبلت هایی با این کارایی این امکان را برای این طراحان بوجود آورده اند تا با ثبت میزان وزن، قد و یا حتی تشخیص حرکات خاص کاربر تمامی این اطلاعات را به صورت رمز ورود در حافظه خود ثبت کنند تا کمترین احتمال سرقت را برای سارقین اینترنتی فراهم کنند.
اطلاعات درخواستی از طریق سنسورها و پدهای حساس به اثر انگشت و تشخیص هوست فرد وارد سیستم می شود و چنانچه این پروسه در حافظه کامپیوتر و گجت در گذشته به عنوان رمز عبور ثبت شده باشد، اجازه ورود کاربر و همچنین انتقال اطلاعات به فرد داده می شود.
با همه گیر شدن این تکنولوژی در آینده می توانیم شاهده کمترین میزان سرقت های مجازی در فضای سایبری باشیم.


به اشتراک بگذارید :

منبع: itechpost

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com