راه کار های استفاده از NAS های کیونپ - قسمت اول

2 اسفند 1394      0 دیدگاه

 

امروزه ذخیره سازهای NAS کیونپ با قابلیت های فراوان متناسب با برند های معتبر دنیا به همراه طیف گسترده ای از محصولات مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این ذخیره ساز با سیستم عامل قوی و پایدار QTS دارای قابلیت ها و کاربردهای متفاوت میباشد. در ادامه به راه کارهای استفاده از NAS های کیونپ به صورت اجمالی می پردازیم : 

 

 1-   اشتراک گذاری فایل- File sharing

استفاده ازذخیره ساز NAS  به منظور پشتیبان گیری از اطلاعات و اشتراک گذاری فایلها در طول شبکه دربسیاری از ادارات و سازمان ها قابل توجه می باشد. ذخیره سازهای کیونپ نمونه ای از File Serverمی باشند که برای اشتراک گذاری فایل ها و ذخیره سازی اطلاعات بر روی شبکه های داخلی ویا خارجی استفاده می گردند. NAS  به عنوان سرورِ ذخیره ساز مرکزی یا سرورِ پشتیبان گیراز اطلاعات محافظت شده (از طریق تنظیمات Raid ) وهمچنین ارسال اطلاعات امن با کنترل برروی دسترسی کاربران مورد استفاده قرار میگیرد.

فواید استفاده از NAS کیونپ :

-  ذخیره سازی انبوه  و اشتراک گذاری فایل در طول پلتفرم های مختلف

 Turbo NAS ها در مدل های 1 تا 8 هارد موجود می باشند و 48 ترابایت فضای  ذخیره سازی برای کاربران شخصی و شبکه های Workgroupsرا فراهم مینمایند. کاربران با سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز ،MAC ،لینوکس و Unix قادر به اشتراک گذاری فایل ها در طول شبکه می باشند.NAS سرویس FTP وسرویس (SFTP(Secure File Transfer Protocol درجهت بالا بردن ضریبِ امنیت اطلاعات در طول شبکه فراهم میکند.

- کنترل دسترسی کاربران

معمولا مدیران شبکه برای فولدر ها ،User Group   ها وکاربران ، دسترسی های گوناگونی به منظورخواندن و نوشتن  در NAS ایجاد می کنند.اطلاعات تمامی کاربران در Domainو تمامی پسورد های آنان با قرار گرفتن NAS در شبکه Domain به عنوان AD بر روی دستگاه می گردد.

 - امنیت اطلاعات

Turbo NAS از RAID   صفر ،1 و 5 با تنظیمات Hot Spare به منظور جلوگیری ،از بین رفتن اطلاعات که در اثر خرابی احتمالی هارد درآیورها بوجود می آید ، پشتیبانی می کند.

 کارایی بالا در انتقال اطلاعات

Turbo NAS ها از طریق الگوریتم  سمبا قادر به انتقال دیتا با کارایی بسیار بالا در حدود 100MB/s میباشند که موجب کاهشِ توقفِ زمان دانلود و یا آپلود می گردد. مدلهای دو LAN ،شامل دو اینترفیس گیگ LAN می باشند .وجود دو LAN گیگ قابلیت Load Balancing  و Fault Tolerance بر روی ذخیره سازرا به منظورحفاظت بیشتراطلاعات و سیستم ، فراهم میکند.

 ادامه دارد...

 

قسمت دوم این مقاله را از اینجا دنبال کنید.

قسمت سوم این مقاله را از اینجا دنبال کنید.

 


به اشتراک بگذارید :

ویدا تیزقلم / کارشناس کیونپ / آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com