چه چیزی جایگزین مرورگرهای وب می‌شود؟

24 آبان 1394      0 دیدگاه

ساتیا نادلا مدیر اجرایی مایکروسافت معتقد است همان‌طور که یکی روزی پی سی و مرورگر داشتیم، اینک نوبت دستیاران مجازی و دیجیتال شبیه کورتانا است که با کنترل تلفن و رایانه نقش ارتباطی عمده‌ای را ایفا خواهند کرد.

ساتیا که در نشست موسوم به O'Reilly Next:Economy summit برای حضار سخنرانی می‌کرد تأکید کرد که هوش مصنوعی به معنایی که در رؤیاهایمان دنبال آن بودیم، در حال اتفاق افتادن است. به گفته وی فناوری گریزناپذیر است و موج جدید مأموران و دستیاران دیجیتال نظیر کورتانا و AI (هوش مصنوعی) جای وب و مرور وب توسط کاربران را خواهد گرفت.

البته همچنان مرور وب صورت می‌گیرد اما متفاوت شده است و وقتی از دستیار خودتان می‌پرسید آیا باید امروز با خودم چتر بیرون ببرم؟ دستیار دیجیتال با شناسایی محل زندگی شما و دیدن آب‌وهوا به شما پاسخ آری یا نه می‌دهد.

 

ساتیا نادلا: هوش مصنوعی به معنایی که در رؤیاهایمان دنبال آن بودیم، در حال اتفاق افتادن است.

آینده ازنظر ساتیا این است که مردم زیادی در کوچه و خیابان در حال راه رفتن و صحبت با دستیار دیجیتال خود خواهند بود.

کلماتی مانند Hey Cortana در دایره لغات ما وجود دارد و این موضوع فراگیرتر می‌شود. البته مایکروسافت اولین کمپانی نیست که روی رابط کاربری سرمایه‌گذاری می‌کند و بزرگان فناوری دنبال ارتباط فراگیرتر انسان با رایانه هستند.

در این نشست بزرگانی مانند الکساندر لبرون (پیش رو هوش مصنوعی در فیس‌بوک) و آدام چه‌یر- خالق دستیار دیجیتال سیری/Siri؛ نیز به بحث دراین‌باره پرداختند که آیا دستیار دیجیتال فقط متعلق به عده‌ای خاص و نخبه است یا می‌تواند جنبه فراگیرتری پیدا کند؟

لبرون نیز با یادآوری تاریخچه فناوری گفت ابتدا موس و کیبورد آمد و حالا زبان جایگزین آن شده است و باید منتظر بیشتر شدن آن باشیم.


به اشتراک بگذارید :

منبع: خبر آنلاین

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com