HP Hadoop

7 آذر 1391      0 دیدگاه

اچ پی و Cloudera  در حال آماده سازی سخت افزارهای دسته بندی یکپارچه تحت اجرای  Apache Hadoop (محبوب ترین پلت فرم محاسبات خوشه ای سورس باز که بسیاری از سرورها  را برای محاسبات قدرتمند آماده میکند ) هستند،

شعبه Cloudera کالیفرنیا در حال ارائه یکی از محبوب ترین توزیع های Hadoop  برای سرمایه گذاری میباشد.

به نقل از Tim Stevens مسئول توسعه تجارت و شرکت ها در Cloudera، توافق بین دو شرکت در درجه اول بر پایه ساده گردانی پردازش و تجزیه و تحلیل داده های عظیم الجثه میباشد.

به گفته او با واگذاری بار فروش پلت فرم پیشرفته Cloudera به HP با هم راه حل های جامعی تجزیه و تحلیل داده های بزرگ در زمینه یکپارچه سازی و آنالیز و شیوه های نمایش خواهیم داشت و این نتیجه بومی سازی Apache Hadoop سورس باز میباشد.

این حرکت به سمت راه حل های یکپارچه سازی سخت افزاری / نرم افزاری که از آن بنام HP AppSystem برای Apache Hadoop-Cloudera نامبرده میشود در ماه جولای سال جاری بعنوان بخشی از مشارکت دو شرکت به توافق آنان رسید.

Hp  همچنان مرجعی برای معماری و ساختار پردازش چند دسته ای برای توزیع Cloudera’s Hadoop بر پایه استانداردهای سورس باز را ارائه داد.

AppSystem  مورد استفاده در Hadoop  شامل 18 گره خوشه ای از آخرین نسل سرورهای DL380 اچ پی (نسل هشتم) و ابزار های شبکه بندی اچ پی میباشد که تمام اینها توسط HP Insight Cluster  مدیریت میشوند.

اچ پی معماری مورد نظر را ارائه داده است و انتظار میرود که AppSystem  در اواخر سال 2012 وارد بازار شود.

اچ پی در کنفرانسی که لاس وگاس داشت اعلام کرد پشتیبانی بزرگی از Hadoop خواهد داشت و همچنین در همین کنفرانس خاطر نشان کرد که معماری AppSystem برای Hadoop و همچنین خدمات مشاوره ای که به این سیستم اضافه میشود برای مشتریانی میباشد که قصد کار بر روی پلت فرم های سورس باز را دارند.

به گفته اچ پی Vertica (آخرین ارائه پلت فرم پردازش داده شرکت اچ پی) نیز با Hadoop ادغام خواهد شد.

 


به اشتراک بگذارید :

ترجمه خبر: آداک فناوری مانیا

منبع: datacenterdynamics

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com